Allt som handlar om JEEP här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Wältmeister
- 4x4xnerd
Om man nu,
rent hypotetiskt, skulle bortse från G-Wagen & Sammy, vad ska man då välja för J**p?
Alla förslag,
utom Cherokee & GC, välkomnas.(neej jag har inte slagit i huvudet - jag bara tänker
OM).

O s a!

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
MrHawk
- Moderator
-
Kontakt:
Skall den köras på gatan? Kommer den att höjas? Har inte kört den lilla motorn men har hört att den är sjukt orkeslös på gatan, speciellt när man fått på lite större däck.
Rätt nerväxlad i skogen gör det nog mindre skillnad.
Jag gillar 4.0:an, går trevligt, bara förbrukningen som som är hemsk...
I aim to misbehave
-
Wältmeister
- 4x4xnerd
Rent hypotetiskt kan man tänka sig 33:or och upp 4".
90% landsväg till och från träffar - resten på träffar, d v s offroad.
Börjar nästan tröttna på att sitta i 70km/t på motor-/landsväg med en liten (men bra) s**t, 4" höjd med 32:or utan krängningashämmare i sidvind 15 mil till och lika mycket från träffarna.
-
BorkJonas
- Guru
Wältmeister skrev:Rent hypotetiskt kan man tänka sig 33:or och upp 4".
90% landsväg till och från träffar - resten på träffar, d v s offroad.
Börjar nästan tröttna på att sitta i 70km/t på motor-/landsväg med en liten (men bra) s**t, 4" höjd med 32:or utan krängningashämmare i sidvind 15 mil till och lika mycket från träffarna.
Köp denna:
http://www.blocket.se/vi/17175161.htm?ca=15_s istället för en J**P, det är mitt tips... Går fin fint att åka upp till 130km/h (enl GPS) med 35". Snabbare än så är inte kul på Maxxis Creepy Crawler däck som inte är balanserade....
Inte menat som att sabba din tråd....men det står att alla tips emottages...
Senast redigerad av
BorkJonas den mån aug 18, 2008 16:34, redigerad totalt 1 gånger.
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
-
Wältmeister
- 4x4xnerd
Tack BorkJonas för tipset. Men jag har redan en "kombi", en Cherokee KJ.
Jag vet att LC är mycket bra bilar - i klass med G-Wagen - men jag vill nog någon gång här i livet plågas i en Wrangler. Det borde jag ha skrivit i rubriken.

-
Wältmeister
- 4x4xnerd
Jag har flera gånger, senast i lördags, åkt tillsammans med Kjelle som har en TJ 2.5 manuell. Han tycker inte, och inte jag heller, att han har några problem att ta sig fram där vi åker. Jag känner även andra som åker TJ 2.5 manuell.
Men jag undrar ändå vilka dom stora fördelarna/nackdelarna är med rubricerade kombinationer av drivlinor.
Jag har en förutfattad mening som inte grundar sig på erfarenhet att det är bättre med automat + 4.0.
Ni som har erfarenhet(av TJ) - berätta för en J**pnovis.
-
MrHawk
- Moderator
-
Kontakt:
*tråd rensad*
I aim to misbehave
-
BorkJonas
- Guru
Wältmeister skrev:Tack BorkJonas för tipset. Men jag har redan en "kombi", en Cherokee KJ.
Jag vet att LC är mycket bra bilar - i klass med G-Wagen - men jag vill nog någon gång här i livet plågas i en Wrangler. Det borde jag ha skrivit i rubriken.

OK! Jo det är ju fräcka "korv kiosk räcers".....Lycka till NÄR du köper en sån...

//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
-
Mikael S
- Forumräv
Wältmeister skrev:Jag har flera gånger, senast i lördags, åkt tillsammans med Kjelle som har en TJ 2.5 manuell. Han tycker inte, och inte jag heller, att han har några problem att ta sig fram där vi åker. Jag känner även andra som åker TJ 2.5 manuell.
Men jag undrar ändå vilka dom stora fördelarna/nackdelarna är med rubricerade kombinationer av drivlinor.
Jag har en förutfattad mening som inte grundar sig på erfarenhet att det är bättre med automat + 4.0.
Ni som har erfarenhet(av TJ) - berätta för en J**pnovis.
Vid skogs körning då är ju automaten att föredra... Helt klart... Kan igentligen inte komma på några fördelar med manuell... då jag är lite svag för automater....
Har inte någon som helst erfarenhet av 2,5.. Nackdelen med jeep är väl just det att när man höjer dom (även om det bara är 3" o 31or) så böjar dom häva i sig massor (vad jag hört). Men lite måste ju gå på nöjes kontot oxå...
En tj 97a 4,0L +aut, höjd (tror det var 4tum), 33or, motorväg... vill gärna ha 1,8L/mil....
Proud member of Team buntband