Bilens nuvarande status:
Renoverad och trimmad 350, th700 och NP203-NP205 doubler fördelningslåda.
Dana 60 framaxel och GM14BFF bakaxel, 5.38 utväxling, skivbromskonvertering och detroit locker bak.
Crossoverstyrning, hi-steer och hydro assist.
6" höjningsfjädrar fram, shackleflip och 2,5" klossar bak, 3" karosshöjning.
42" Super Swamper TSL på 10*15" cromespoke med beadlocks.
Karossen till stor del rostlagad, annan vindavvisare, g-keps, dubbla 3" snorklar och dubbla 3" avgas. Stabil framkofångare med vinsch.
Mer kommer att hända...

Så här var bilen när jag hade köpt den.
6 tum höjning från superlift
Original 350-700-NP208
Gm 10-bultsaxlar
Vindavvisare på huven
36" däck på 10*15 whitespoke
Liten "sportratt", perfekt i skogen då man kan ratta snabbare

Det fanns gott om rost oxå men priset var därefter...
Testede på denna bilden om det alls gick att ha våran släpkärra efter. Det gick men den lutade en aning bakåt... (syns inte så tydligt på bilden)
Har blivit besiktigad 2 ggr under min ägo endast med anmärkningar på bromsar första gången, och på dåliga spindelbussningar i år.

Utvändigt har jag sedan gjort lite småfix:
Annan vindavvisare
Bytt ut dom gamla lampsargerna med otroligt heta golf

Kopplat in original orange p-ljus i blinkers plus vita dioder i alla strålkastarna.
Positionslampor på taket
Målat fälgarna svarta
Bytt baklucka då den gamla var så dålig att den nästan hade delat på sig

Inredningen var ganska väl iordning så där har jag bara bytt till en ännu mindre sportratt (min bror behövde en lite större så han kunde fickparkera med sin opel utan servo, så vi bytte)
Fixat lite strömbrytare i dörren för att kunna starta stereo och tända/släcka valfria lampor i fronten (bra om man vill smyga fram på natten utan att bli igenkänd)
Byggt egna sidopaneler till bakskärmarna med lite högtalare i
Lite bashögtalare längst bak, stora lådan med 15-tummarna går att lyfta ur om man vill ha bilen som campingplats)
Har även en 230 volts strömomvandlare (1000 w) om jag av nån anledning vill använda nån sån apparat.

Under bytet av baklucka märkte jag att balken var dålig. Men ena gångjärnet satt bra och det andra hyfsat, hade heller inga verktyg att fixa en ny balk med så luckan stängdes och allt fick vara så tills vidare. Åkte i våras och besiktigade bilen utan några anmärkningar på rost, upptäckte en vecka efter när jag undersökte varför det hade börjat gnissla bak att nedre kanten på bakluckan var ca 2 cm för långt ut. Upptäckte att ena gångjärnet var helt loss och det andra nästan lika illa. Den satt alltså bara kvar i låsen i uppkanten på luckan

Åkte sedan till kättilstorpsträffen och körde sönder fördelningslådan. Efter hemkomsten konstaterades även en dålig packbox i framaxeln. Bekymrade mig inte så mkt över det då utan snodde f-lådan ur min andra bil för att kunna åka till wheels & wings. under vägåkandet då började det låta konstigt från bakaxeln. Tänkte att det kanske kommit i vatten så lossade påfyllningspluggen, vätskan där inne var mörkgrå

Så in på internet o beställde lite grejer:
Nya utväxlingar, 4:10
Monteringskit (lager o markeringsfärg)
Ny styrdämpare HD
Headers
Hylsa till hjullagermuttrarna fram
Precis en vecka senare kom 2 kartonger hem med posten, som sedan följdes av några dagar i garaget (tur med semester):
Ny styrdämpare monterad

Bort med frihjulsnav, bromsskivor, bromsok, spindlar och drivaxlar för att kunna få loss framdiffen. Hade efter besiktningen i vintras fått spindelleder bytta av en bekant så därför satt det inte så hårt... (men vet att han hade stora problem den gången)

Gammal vs. ny pinjong. Inte konstigt att utväxlingen till dom däcken kändes fel innan, gamla utväxlingen var 2:73

Nya lager, krondrev, pinjong o packboxar på plats fram

Spindlar o drivaxlar renslipade från rost (där det är anliggande packningar), Långa drivaxeln fortfarande orörd på bilden. Nållager i spindlarna utbytta.

Bakaxeln rensad och nya lagerbanor till pinjongen iknackade.

Dreven i bakdiffen hade visst sett sina bästa dagar, hittade kuggar mellan pinjonglagrena och i magneten...

Det blev att åka till en kompis o skaffa en annan diffklump. satte en framdiff utan spärr bak oxå, för att minska risken att köra sönder drivaxlar...

Ny pinjong på plats

Jajjemän, bilen fick jag ihop och fick premiärköra på HC. Allt fungerade till belåtenhet.

Har nu även bytt fördelningslåda till en NP241. Har inte kollat med gps än men det verkar som att jag hade sån tur att det satt rätt drev till hastighetsmätaren i den så på köpet har jag fått en hastighetsmätare som inte visar 20 km/h fel...
Har även fler kommade projekt:
Montera headers
Bygga nytt avgassystem (2*3 tum)
Bygga snorkel (2*2,5 tum)
Köpa vinsch och bygga vinschfäste
Ny/annan kofångare bak
Montera en ac-kompressor konverterad till tryckluft
3 tums karosshöjning
Rost finns att fixa lite här o där. (typ hela golvet o skärmar fram)
Större däck ska införskaffas när ekonomin tillåter.
Tips o kommentarer mottages gärna.