Besiktning
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Antar utmaningen Lasse. Tar en dust med TFF och försöker få fram dokumentation..
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Veteran
Är det verkligen rätt hur blir det då om man blir påkörd av en moped?jimmyskrot skrev:va jag har fått fram så måste det var ett in registreradt fordon. om tff ska gälla. så en rörhög utan identited har ingen försäkring.niva_mats skrev:Antar utmaningen Lasse. Tar en dust med TFF och försöker få fram dokumentation..
-
- Veteran
vet ej hur de funkar för typ en gamal dt el nått sånt . men har du en registerad bil och den e påställd å du inet har täknat en försäkring så har tff en som går in som kostar typ 49 kr dagenRogerÅ skrev:Är det verkligen rätt hur blir det då om man blir påkörd av en moped?jimmyskrot skrev:va jag har fått fram så måste det var ett in registreradt fordon. om tff ska gälla. så en rörhög utan identited har ingen försäkring.niva_mats skrev:Antar utmaningen Lasse. Tar en dust med TFF och försöker få fram dokumentation..
Här e prislistan.
http://tff.se/templates/Avgiftstabell.aspx?id=172
Hööken!
Kan du bryta ut denna delen ur tråden pch lägga upp den i lämplig rubrik...
http://tff.se/templates/Avgiftstabell.aspx?id=172
Hööken!
Kan du bryta ut denna delen ur tråden pch lägga upp den i lämplig rubrik...
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Har det hänt något??????niva_mats skrev:Antar utmaningen Lasse. Tar en dust med TFF och försöker få fram dokumentation..Lasse Suzicán skrev:Alltid??????niva_mats skrev:Alla fordon är trafikförsäkrade ALLTID!!!!
Har man ingen försäkring via försäkringbolag så går försäkringsskyddet automatiskt över till Trafikförsäkringsföreningen.
Även om det är en helt identitetslös "rörhög"??? Jag är inte så säker på det, nämligen... Jag tror att TFF (Trafikförsäkringsföreningen) nog gärna påstår att det inte är ett trafikförsäkringspliktigt fordon just för att för att slippa betala ut...
Du får gärna överbevisa mig att jag har fel, men beviset ska vara ett dokument som är juridiskt hållbart. Jag vill inte låta gnällig, speciellt inte mot dig Mats, men hårda bevis är det enda som gäller här, inte "jag tror"....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Inget svar ännu...
Jag har skickat ett mail till.. Kommer att försöka ringa senare i veckan ..
Jag har skickat ett mail till.. Kommer att försöka ringa senare i veckan ..
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Veteran
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Om den är besiktigad, skattad och försäkrad är det inga problem....jimmyskrot skrev:då ahr jag en jobbig fråga till.. varför skulle inte en bil med vangsboks vara okej att köra på träffar med?? den e ju godkännd för att gå i skogen så varför funkar inte det.??
// Lasse
-
- Veteran
men varför kan är det okej att åka med en gatbesikigad bil i skogen å en bil som e byggd för skogen inte får köra där ?? nått måste ju kunna gå att göraLasse Suzicán skrev:Om den är besiktigad, skattad och försäkrad är det inga problem....jimmyskrot skrev:då ahr jag en jobbig fråga till.. varför skulle inte en bil med vangsboks vara okej att köra på träffar med?? den e ju godkännd för att gå i skogen så varför funkar inte det.??
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Därför att man inte får lov att köra med bilar som inte är skattade, försäkrade och besiktigade... Inte i skogen, inte på motorvägen, på bakgatan eller någon annanstans.... Det är förbjudet!!!!!! Är det så svårt att förstå???jimmyskrot skrev:men varför kan är det okej att åka med en gatbesikigad bil i skogen å en bil som e byggd för skogen inte får köra där ?? nått måste ju kunna gå att göraLasse Suzicán skrev:Om den är besiktigad, skattad och försäkrad är det inga problem....jimmyskrot skrev:då ahr jag en jobbig fråga till.. varför skulle inte en bil med vangsboks vara okej att köra på träffar med?? den e ju godkännd för att gå i skogen så varför funkar inte det.??
I skogen gäller, precis som på vägarna, svensk trafiklagstiftning...
Sen kvittar det hur bilen är byggd...
Enda undantaget är om det är inom avlyst område, såsom en motorbana med tävlingstillstånd och motorsportförsäkring...
Senast redigerad av Lasse Suzican den ons nov 05, 2008 22:49, redigerad totalt 1 gånger.
// Lasse
-
- Veteran
så varför har man inte avlyst område då ?? hälften av alla bilar som kör på träffar är ju inte bes .Lasse Suzicán skrev:Därför att man inte får lov att köra med bilar som inte är skattade, försäkrade och besiktigade... Inte i skogen, inte på motorvägen, på bakgatan eller någon annanstans.... Det är förbjudet!!!!!! Är det så svårt att förstå???jimmyskrot skrev:men varför kan är det okej att åka med en gatbesikigad bil i skogen å en bil som e byggd för skogen inte får köra där ?? nått måste ju kunna gå att göraLasse Suzicán skrev: Om den är besiktigad, skattad och försäkrad är det inga problem....
Sen kvittar det hur bilen är byggd...
Enda undantaget är om det är inom avlyst område, såsom en motorbana med tävlingstillstånd och motorsportförsäkring...