Jepp! CJ7

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Jepp! CJ7

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 20:57

Bild

Opps! bidde en lowrider?????
Bild
Eller "våga vägra spoa"
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » mån maj 01, 2006 20:58

Nice med portaler ju :D

men alla har dom nu :P

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 21:06

Ja mina portaler har legat och skräpat i 3år snart :roll: anledningen till att dom hamnar på bilen är att någon tjata hål i skallen på mig om att få ta över dom gamla jeepaxlarna :roll:
Fast så fick jag en anledning till att fixa den väldigt oproffsiga och närmast okörbara "Spoa:an" som någon tidigare ägare gjort
Ruggigt fult och fel offset på suzukiorginalfälgar :lol:
Bild
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån maj 01, 2006 21:11

Det där ser redigt brett ut :shock:
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » mån maj 01, 2006 21:12

Men nu såg det coolt ut ju :P

Lite cityslicker stuk på den :lol:

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 21:14

MrHawk skrev:Det där ser redigt brett ut :shock:
orginal volvofälgar har ju all breddning innåt så det blir säkert bättre,sedan tänkte jag att se om det går att bredda ännu mer innåt också.
Vill försöka få det att se mindre "prototyp" och mer orginal ut
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 21:15

Hasse skrev:Men nu såg det coolt ut ju :P

Lite cityslicker stuk på den :lol:
Jo det fick jag höra rätt så fort :wink:


Bild
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » mån maj 01, 2006 21:25

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
Fy fan vilken "REDNECK"-varning på den...... :haha:
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 21:31

En av de större anledningarna till axelbytet var dels den fruktansvärt taskiga höjningen(dom har tex längt kardanerna genom att skarva i en bit rör mitt på!)visseligen försvinner väl obalansen i vibrationerna från dom plågade och maxvinklade knutkorsen.
Att alla stötdämpare var antingen för långa eller för korta och dessutom felmonterade med genomslag som följd gjorde det inte bättre!.
Sedan fick jag diffspärrar för hälften vad en omgång ARB skulle kostat.

Annars är väl portaler offroadvärldens svar på porschar o dylikt dvs XXXförlängare :lol: :lol:

Å andra sidan så roar dom ingen när dom ligger och skräpar i ett hörn heller!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 21:32

lasse suzicán skrev::lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
Fy fan vilken "REDNECK"-varning på den...... :haha:
jaja! dom utlovade fälgarna har ju inte dykt upp och det är svårt att köra på bromstrummorna :wink: .
Med riktiga fälgar och 37" däck lär det säkert se bättre ut!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 21:35

Det blev inte så stor skillnad i höjd på orginalaxel med spoa och 35" mot portalaxel ovanför fjädern och 195-15 däck :lol:
Bild

Förhoppningsvis ska den inte behöva ta minst 2filer på vägen längre :roll:
Ratten hade mycket lite med färdriktningen att göra förrut :shock:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

gnisten83
Rutinerad
Inlägg: 486
Blev medlem: lör mar 18, 2006 18:52
Ort: Ryd

Inlägg av gnisten83 » ons maj 03, 2006 22:25

Portaler är ju ingen sport, du kommer ju bara köra rätt över all stubbar som vi andra dödliga måste sätt hjulen på :rock:
Och att sen få spärrar både fram o bak..... :jump:
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons maj 03, 2006 22:26

men du har ju vänt dom åt fel håll ju!!! axlarna är ju upp och ner.. :D

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » ons maj 03, 2006 22:30

TMT skrev:men du har ju vänt dom åt fel håll ju!!! axlarna är ju upp och ner.. :D
Bakaxeln höll faktiskt på att bli det nu i kväll :oops: :oops: Det är lätt att fastna i SPOA träsket :lol: :lol:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor maj 04, 2006 21:48

Bakaxeln har fått sina fjädersäten från en ford transit :lol: :lol:
Även fjäderkraporna kommer från den och det ser mycket "orginal" ut
Bild
Det borde hålla bra då prylarna kommer från en 3,5tons lastbil :roll:
Bild
Dom där axlarna är fruktansvärt dumma att jobba med dom dom gärna vill välta runt pga tyngdfördelning,speciellt framaxeln är en fingerklippare av världsklass :roll:
Hade det inte varit för det fyrkantiga axelröret hade man nog fått spader för länge sen :evil:
Bild

Självklart pinnsvetsas allt för bästa fäste och seghet :wink:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar