Sida 8 av 8
Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 17:52
av Wältmeister
Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 17:58
av niva_mats
Efter att kuskat runt Södra delarna med en 3 cylindrig Nuffield några sommrar så vet jag hur man gör för att njuta av färder i sakta mak.
Hastighetsgränsen för detta ekipage är svindlande 20 km/h men med vanen som dragare så brukar jag marcha kring de 50 i allafall. högre hastighet är igentligen inget större problem det heller men man skall inte fresta lyckan alldeles för mycket tycker jag.
Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 18:20
av macke
Haha får man fråga varför du åkte runt i en traktor?

Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 19:09
av Wältmeister
niva_mats skrev: Hastighetsgränsen för detta ekipage är svindlande 20 km/h
En mopedbil för ju köra max 45 km/t och måste då ha en LGF-skylt.
Hur många sådana skyltar måste du ha?
En på varje fordon eller 3 på kärran.

Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 19:36
av kalle
Uaz blidde cool med fetare däck
Och för min del får du åka hur långsamt du vill...
Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 22:37
av niva_mats
macke skrev:Haha får man fråga varför du åkte runt i en traktor?

Visst får du fråga....
Jag transporterade min bostadvagn/gondolvagn+ kontrollvagnen när jag jobbade på ett nöjesfält.
Jag valde trraktorn i stället för lastbil då jag slapp dubbelresorna som lastbilschaufförerna fick.

Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 22:41
av niva_mats
Wältmeister skrev:niva_mats skrev: Hastighetsgränsen för detta ekipage är svindlande 20 km/h
En mopedbil för ju köra max 45 km/t och måste då ha en LGF-skylt.
Hur många sådana skyltar måste du ha?
En på varje fordon eller 3 på kärran.

Inget krav på LGF skylt
Inget krav på blinkelampa
krav på ett

baklyse
DVS inget krav på blinkers eller bromsljus.
Jag kör med LGF skylt på sissta fordonet för att visa att det går långsamt
Blinket är bra att ha för att visa att det e nått konstigt framför bakomvarande trafik.
All belysning är kopplad och lyser/blinkar på alla enheterna i kombinationen.
Re: UAZ 469b, Trailtrailer projektet.
Postat: sön okt 02, 2011 22:42
av niva_mats
kalle skrev:Uaz blidde cool med fetare däck
Och för min del får du åka hur långsamt du vill...
Visst blev den

Re: UAZ 469b, Vintervila.
Postat: tis nov 29, 2011 1:26
av niva_mats
Setat och tubat uaz hela kvällen och halva natten med för den delen.
Och en otäck filmsnutt kom att hoppa upp på skärmen.
Det finns Automatiska spärrar till mina axlar.

hehe...
Nja så enkelt var det trots allt inte utan man plockar spärrarna från BTR80 och moddar lite grand och monterar. Så nu måste jag springa ikapp sådana...
Arbetsordern på film kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=sbiQXukE ... re=related
Re: UAZ 469b, Vintervila.
Postat: tis nov 29, 2011 11:10
av Wältmeister
Såg ju trevligt ut.
Men va f*n menade han med det där att bramsätet och dom flexibla dinkelsupportarna måste vara förspända i förhållande till spindeltacklorna ......

Re: UAZ 469b, Vintervila.
Postat: tis nov 29, 2011 12:30
av niva_mats
Wältmeister skrev:Såg ju trevligt ut.
Men va f*n menade han med det där att bramsätet och dom flexibla dinkelsupportarna måste vara förspända i förhållande till spindeltacklorna ......

Hahahahaha... Du skall se översättningen från forumet där detta diskuteras,...
Ja jävlar vad intressant det kan bli.