Tackar Kollar man 55 sekunder in i filmen så ser man lite hur de ser ut om de blir tvärstopp
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Hade varit guld med ett sånt på Dodgen men när ska jag hinna med det...
Sitter det fäst i ramen? Vad väger det? Vet du vad farbror blå skulle säga om ett sånt i fronten, tänkte mer om det krävs någon märkning på det eller om det bara är att slänga upp ett hemmabygge hur som helst?
Ja de e bara o börja bygga, mallen på bladet finns redan i datorn hos dalums mekaniska så de e bara o beställa en plåt Du får bygga en verkstad så du kan få lite gjort på helgerna
Japp jag har satt det i ramen precis där den går ner efter framvagnen eller hur man ska säga. Jag har inte vägt de än men det går ju utan problem o lyfta på två pers iaf. Vad farbror blå säger vet jag inte, jag frågade här på forumet men de va ingen som visste men jag har ju lampor på sidorna och det finns ju en del andra bilar med snöblad på så helt olagligt borde de ju inte vara.
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
chevyoffroad skrev:vad har du för bredd på bladet?
har ett 220 cm blad liggande hemma sen förra pickupen
lurar på att bygga fästen till 1500 silveradon jag har nu
stefan
230cm brett är det men hade jag vetat hur bra de går o putta runt de så hade de blivit 240cm utan tvekan men eftersom dom flesta köpebladen är 230 så tänkte jag att de borde ju vara ganska lagom då.
De e ju bara o veva igång vinkelkapen o svetsen o börja
Opel Calibra turbo 4x4.
kalle skrev:Mycket snyggt och fiffigt hembygge
Trodde det var ett moddat "köpe" först...
Tackar
Opel Calibra turbo 4x4.
Alltid ska de va nåt som jävlas, bara o leta ny drivknut fram då den gamla sa upp sig när jag parkerade utanför huset innan
O de tråkiga e att en ny komplett drivaxel går på 3000kr i sverige o 82dollar i usa
Opel Calibra turbo 4x4.
Suck,e de ingen kvaite på usa bilar numera....äldre Dodga ja ägt rörde ja aldrig drivknutar eller kardankors på,men sen nyare bilar paja ofta.....min Dodge cummins 07 levde ett eget liv o meka den va ju bara o glömma,såg knappt motorn för all skit dom byggt runt om.. sålde den fort.
Angående plogbredd så har jag ett som är 254 Med lysen på hörnen på min pickup och det enda polisen sa till kompisen när han blev stoppad var att vi låg nära gränsen, vilket tydligen var 260 .
Opel Calibra turbo 4x4.
Jockum skrev:Nyplogat när man kom fram, kunde ju inte bli bättre
Jag tänkte att de va nog säkrast o ploga så du kom in me din lilla bil
Opel Calibra turbo 4x4.
Jahopp då har de anlänt paket som nästan e värt sin vikt i guld här i sverige
Dom va rätt stora, ett AA-batteri som jämförelse.
Ett jättestort tack till 4x4power för hjälpen
Opel Calibra turbo 4x4.
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng