SUZUKI EVO 3
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Suzuki EVO 3
Vad är det för märke på bumpstops och hållarna? 4" slaglängd?
Bra fråga...har ingen aning, köpte bumpstops och hållare samtidigt begagnat av Jimmyskrot.
Kan mäta på tisdag när jag åker tillbaka till garaget.
Dom ser ut så här, men har för mig att det inte är text på mina.
http://www.polyperformance.com/shop/Kin ... -1596.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Annars säljer Tommy på Åland också, kanske kan vara nåt.
http://tradeit.ax/product/bump-stop" onclick="window.open(this.href);return false;
Köpte mina 18" shox av honom där.
Kan mäta på tisdag när jag åker tillbaka till garaget.
Dom ser ut så här, men har för mig att det inte är text på mina.
http://www.polyperformance.com/shop/Kin ... -1596.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Annars säljer Tommy på Åland också, kanske kan vara nåt.
http://tradeit.ax/product/bump-stop" onclick="window.open(this.href);return false;
Köpte mina 18" shox av honom där.
TGB 13
Blir kanon 

Svart chassi och bur och vit kaross
eller
Svart chassi och bur och en mörkgrå kaross?
eller
Svart chassi och bur och en mörkgrå kaross?
Senast redigerad av macke den mån nov 24, 2014 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
TGB 13
Alternativ två tycker jag.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Alternativ C: Mårkgrå chassi med vit kaross! 
Kolla Robes wrangler, tycker det är skitsnyggt med med den gråa färgen han har på axlarna.

Kolla Robes wrangler, tycker det är skitsnyggt med med den gråa färgen han har på axlarna.
Suzuki sj424 td -85
Färgen är fin men den suger fan lite för när man kommer åt lacken med nåt vasst eller hårt, så lossnar eller spricker det
En bit på vägen men en bra bit kvar
Bilen ska upp lite fram och sänkas en bra bit bak så blir det rätt "ride height".
Nu ska det bakdelen byggas om och passa in bakre stötdämparna

En bit på vägen men en bra bit kvar

Bilen ska upp lite fram och sänkas en bra bit bak så blir det rätt "ride height".
Nu ska det bakdelen byggas om och passa in bakre stötdämparna

TGB 13
Grymt jobbet, skall bli kul och följa jobbet på denna!
Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Land Cruiser Bj75 buschtaxi
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
Land Cruiser HJ60
Land Cruiser Bj75 buschtaxi
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
De ser riktigt bra ut!!
fortsätt så!
kommer bli en riktig jeep-killer

fortsätt så!
kommer bli en riktig jeep-killer

Crew of
Offroaders Bohuslän
Offroaders Bohuslän
Bumpstopsen ska ned en bit till eller ska de ha en bit kvar när air shocksen är fullt infjädrade?
Vart kan man fylla på airshocks/bump stops i 08-trakten btw?
Tss jeep-killer vet ja inte men...Gravander skrev:De ser riktigt bra ut!!![]()
fortsätt så!
kommer bli en riktig jeep-killer![]()
Haha nädå! De ser riktigt bra ut! Tror den kommer funka jävligt bra när den blir klar!
Kul å se en v8 i suzuki oxå, de e inte varje dag!
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Riktigt grymt med v8 i en liten zuka! Men blir väl en väldans tyngd på framaxeln gentemot bakaxeln? Men det kanske du tänkt "jämna" ut med diverse grejer bak som ex batteri etc etc.. Ser iaf mkt potent ut med mkt vrid och kort hjulbas med mkt flex 

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Japp dom är nedjusterade till max efter bilden togs, men tror dock vi satte fästena lite fel ändå...Robe skrev:Bumpstopsen ska ned en bit till eller ska de ha en bit kvar när air shocksen är fullt infjädrade?
Har inte hittat nåt bra ställe (företag) än. Däckverkstäder har ju nitrogen men dom trycker inte 13 bar som man brukar ställa som grund.
Jag fyllde ett par hos JBT på forumet, men man vill ha ett företag man bara kan åka till. Det bästa vore att ha en egen så man kan justera själv och när man vill.
Japp man får hoppas detErraN_XJ skrev:Tss jeep-killer vet ja inte men...Gravander skrev:De ser riktigt bra ut!!![]()
fortsätt så!
kommer bli en riktig jeep-killer![]()
Haha nädå! De ser riktigt bra ut! Tror den kommer funka jävligt bra när den blir klar!
Kul å se en v8 i suzuki oxå, de e inte varje dag!

Näää, vi är inte så många med v8 i Suzuki, finns bara ett par stycken tror jag.
Tack!Mpower520 skrev:Riktigt grymt med v8 i en liten zuka! Men blir väl en väldans tyngd på framaxeln gentemot bakaxeln? Men det kanske du tänkt "jämna" ut med diverse grejer bak som ex batteri etc etc.. Ser iaf mkt potent ut med mkt vrid och kort hjulbas med mkt flex
Jo, nästan all tyngd ligger på framaxeln nu. Ville ha motorn 30-40cm längre bak men då satt vakuumtanken i vägen och nytt hål för spaken till fördelningslådan göras och lite sånt. Vi placerade fördelningslådan lite på känn och den hamnade nästan på originalplats

Men winsch, batteri(er), kylare, delar av buren, hi-lift och fuelcell hamnar där bak.
260-270 cm hjulbas så den är inte så kort som det kanske ser ut

TGB 13
-
- Beroende
Nitrogen brukar kylteknikerna ha i sina bilar för att kunna provtrycka systemen med. Så känner du nån som pysslar med kyla så kan nog denne hjälpa dig 

//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng