SUZUKI EVO 3

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av Robe » sön nov 23, 2014 22:21

Vad är det för märke på bumpstops och hållarna? 4" slaglängd?
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av macke » sön nov 23, 2014 22:30

Bra fråga...har ingen aning, köpte bumpstops och hållare samtidigt begagnat av Jimmyskrot.
Kan mäta på tisdag när jag åker tillbaka till garaget.

Dom ser ut så här, men har för mig att det inte är text på mina.

http://www.polyperformance.com/shop/Kin ... -1596.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Annars säljer Tommy på Åland också, kanske kan vara nåt.
http://tradeit.ax/product/bump-stop" onclick="window.open(this.href);return false;

Köpte mina 18" shox av honom där.
TGB 13

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av Robe » sön nov 23, 2014 22:32

Blir kanon :tumbup:
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av macke » mån nov 24, 2014 18:44

Svart chassi och bur och vit kaross

eller

Svart chassi och bur och en mörkgrå kaross?
Senast redigerad av macke den mån nov 24, 2014 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
TGB 13

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av Danne » mån nov 24, 2014 18:46

Alternativ två tycker jag.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

mateks
Forumräv
Inlägg: 746
Blev medlem: fre nov 18, 2011 17:34
Ort: Uppsala

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av mateks » mån nov 24, 2014 19:22

Alternativ C: Mårkgrå chassi med vit kaross! :mrgreen:

Kolla Robes wrangler, tycker det är skitsnyggt med med den gråa färgen han har på axlarna.
Suzuki sj424 td -85

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av macke » fre dec 12, 2014 23:36

Färgen är fin men den suger fan lite för när man kommer åt lacken med nåt vasst eller hårt, så lossnar eller spricker det :roll:

En bit på vägen men en bra bit kvar :)

Bilen ska upp lite fram och sänkas en bra bit bak så blir det rätt "ride height".
Nu ska det bakdelen byggas om och passa in bakre stötdämparna :jump:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
BildBild
TGB 13

ewoldern
Rutinerad
Inlägg: 365
Blev medlem: tor dec 06, 2007 22:02
Ort: visby
Kontakt:

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av ewoldern » lör dec 13, 2014 0:25

Grymt jobbet, skall bli kul och följa jobbet på denna!
Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Land Cruiser Bj75 buschtaxi
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700

Gravander
Forumräv
Inlägg: 623
Blev medlem: lör okt 27, 2012 17:56
Ort: Vargön/Vänersborg

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av Gravander » lör dec 13, 2014 14:21

De ser riktigt bra ut!! :D
fortsätt så!

kommer bli en riktig jeep-killer :twisted: :twisted:
Crew of
Offroaders Bohuslän

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av macke » lör dec 13, 2014 16:04

Tack :D

Gravander, ja du vet ju hur bra Suzukis är, lär inte bli nån match :lol:
TGB 13

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av Robe » lör dec 13, 2014 16:33

Bumpstopsen ska ned en bit till eller ska de ha en bit kvar när air shocksen är fullt infjädrade?
Vart kan man fylla på airshocks/bump stops i 08-trakten btw?
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

ErraN_XJ
Veteran
Inlägg: 1558
Blev medlem: tis dec 21, 2010 18:23
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av ErraN_XJ » lör dec 13, 2014 20:07

Gravander skrev:De ser riktigt bra ut!! :D
fortsätt så!

kommer bli en riktig jeep-killer :twisted: :twisted:
Tss jeep-killer vet ja inte men...

Haha nädå! De ser riktigt bra ut! Tror den kommer funka jävligt bra när den blir klar!
Kul å se en v8 i suzuki oxå, de e inte varje dag!
#JeepGaraget


:thefinger:


#Offroaders Bohuslän

Mpower520
Beroende
Inlägg: 1003
Blev medlem: tor maj 31, 2012 18:29
Ort: Värmland

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av Mpower520 » lör dec 13, 2014 21:42

Riktigt grymt med v8 i en liten zuka! Men blir väl en väldans tyngd på framaxeln gentemot bakaxeln? Men det kanske du tänkt "jämna" ut med diverse grejer bak som ex batteri etc etc.. Ser iaf mkt potent ut med mkt vrid och kort hjulbas med mkt flex :tumbup:
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av macke » sön dec 14, 2014 1:19

Robe skrev:Bumpstopsen ska ned en bit till eller ska de ha en bit kvar när air shocksen är fullt infjädrade?
Vart kan man fylla på airshocks/bump stops i 08-trakten btw?
Japp dom är nedjusterade till max efter bilden togs, men tror dock vi satte fästena lite fel ändå...
Har inte hittat nåt bra ställe (företag) än. Däckverkstäder har ju nitrogen men dom trycker inte 13 bar som man brukar ställa som grund.
Jag fyllde ett par hos JBT på forumet, men man vill ha ett företag man bara kan åka till. Det bästa vore att ha en egen så man kan justera själv och när man vill.
ErraN_XJ skrev:
Gravander skrev:De ser riktigt bra ut!! :D
fortsätt så!

kommer bli en riktig jeep-killer :twisted: :twisted:
Tss jeep-killer vet ja inte men...

Haha nädå! De ser riktigt bra ut! Tror den kommer funka jävligt bra när den blir klar!
Kul å se en v8 i suzuki oxå, de e inte varje dag!
Japp man får hoppas det :D
Näää, vi är inte så många med v8 i Suzuki, finns bara ett par stycken tror jag.
Mpower520 skrev:Riktigt grymt med v8 i en liten zuka! Men blir väl en väldans tyngd på framaxeln gentemot bakaxeln? Men det kanske du tänkt "jämna" ut med diverse grejer bak som ex batteri etc etc.. Ser iaf mkt potent ut med mkt vrid och kort hjulbas med mkt flex :tumbup:
Tack!
Jo, nästan all tyngd ligger på framaxeln nu. Ville ha motorn 30-40cm längre bak men då satt vakuumtanken i vägen och nytt hål för spaken till fördelningslådan göras och lite sånt. Vi placerade fördelningslådan lite på känn och den hamnade nästan på originalplats :)

Men winsch, batteri(er), kylare, delar av buren, hi-lift och fuelcell hamnar där bak.

260-270 cm hjulbas så den är inte så kort som det kanske ser ut :P
TGB 13

sleeper_86
Beroende
Inlägg: 1230
Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
Ort: Skogen utanför Kalmar

Re: Suzuki EVO 3

Inlägg av sleeper_86 » sön dec 14, 2014 8:50

Nitrogen brukar kylteknikerna ha i sina bilar för att kunna provtrycka systemen med. Så känner du nån som pysslar med kyla så kan nog denne hjälpa dig :)
//Jimmy

SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng

Skriv svar