Min första 4x4

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » mån aug 24, 2009 19:34

Hej Henrik
Ja dom är ihopbockade vid den nedre röda linjen, så som du säger de smidigaste är att kapa vid de övre strecket. Och el är det fritt från :)
Jag har kapat upp mina trösklar, kan lägga upp bilder om de skulle va av intresse? Lägger de isf i min projekttråd.
Ha de fint /Kenneth
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!

volvojonas
ProvModerator

Inlägg av volvojonas » mån aug 24, 2009 19:59

K-Roslund skrev:Hej Henrik
Ja dom är ihopbockade vid den nedre röda linjen, så som du säger de smidigaste är att kapa vid de övre strecket. Och el är det fritt från :)
Jag har kapat upp mina trösklar, kan lägga upp bilder om de skulle va av intresse? Lägger de isf i min projekttråd.
Ha de fint /Kenneth
Behöver du fråga om det är intressant med bilder??
Klart du ska upp med bilder. Jag samlar inspiration för tröskel-bygge.
Mitsubishi Pajero Canvas 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99

henriklarsson1982
Rutinerad

Inlägg av henriklarsson1982 » mån aug 24, 2009 20:24

volvojonas skrev:
Ha de fint /Kenneth
X2 :D

Skogsmulle
Användare

Inlägg av Skogsmulle » mån aug 24, 2009 21:32

det går inte göra hål i reg plåten och sätta den över kulan för då skyms den inte och sätta till backa sen,,,,,,,,,,,men kommer ju ändå inte synas så mycket som du kommer va i lerpölarna och leka :P

henriklarsson1982
Rutinerad

Inlägg av henriklarsson1982 » mån aug 24, 2009 22:34

Skogsmulle skrev:det går inte göra hål i reg plåten och sätta den över kulan för då skyms den inte och sätta till backa sen,,,,,,,,,,,men kommer ju ändå inte synas så mycket som du kommer va i lerpölarna och leka :P
klart att nått tillfälligt skulle va smidigt....men det behöver ju finnas belysning oxå till plåten :?
men det där att det som sitter vid kroken inte syns har du nog rätt i.....backade ner för en brant backe idag, vilket gjorde att släpvagnskontakten fylldes med jord :lol:
kanske det är därför det brukar blinka rätt så friskt i släpvagnsbelysningen :idea:

optodsl
Guru

Inlägg av optodsl » tis aug 25, 2009 1:11

gillar ditt takräcke, vad är det för dimension på rören?
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

carl_hannes
Hemmastadd

Inlägg av carl_hannes » tis aug 25, 2009 7:13

Snyggt bygge :!:

Jag gillar verkligen ditt takräcke med extraljusen. Tillsammans med stegen bak. Skitfränt :D

Impad av winchmonteringen. Rejält gjort. Och så diskret. Och att du smörjde den från början. Skitbra tips för andra :idea:

31 euro för höjningssatsen verkade billigt. Lite skillnad i pris mot att köpa höjningssatser till suckor. Blev ju skitbra. Särskilt med dom snyggt lackade fälgarna. Och däcken. Kofångaren fram blev ju också jättecool till slut :rock:

Ha det :naughty:

Hannes
Ingenting gör sig av sig själv
Det är bara att ligga i om det ska bli klart

carl_hannes SJ413 blivande a-traktor:
viewtopic.php?t=14278

henriklarsson1982
Rutinerad

Inlägg av henriklarsson1982 » tis aug 25, 2009 9:02

optodsl skrev:gillar ditt takräcke, vad är det för dimension på rören?
Dom borde vara 22-23mm i diameter.

henriklarsson1982
Rutinerad

Inlägg av henriklarsson1982 » tis aug 25, 2009 9:04

carl_hannes skrev:Snyggt bygge :!:

Jag gillar verkligen ditt takräcke med extraljusen. Tillsammans med stegen bak. Skitfränt :D

Impad av winchmonteringen. Rejält gjort. Och så diskret. Och att du smörjde den från början. Skitbra tips för andra :idea:

31 euro för höjningssatsen verkade billigt. Lite skillnad i pris mot att köpa höjningssatser till suckor. Blev ju skitbra. Särskilt med dom snyggt lackade fälgarna. Och däcken. Kofångaren fram blev ju också jättecool till slut :rock:

Ha det :naughty:

Hannes

Tackar! :notworthy:
Ja 31 euro var billigt....kanske för billigt. Tror inte juniorpuckarna kommer hålla alltför länge, har redan blivit lite sprickor i dom. Funderar på nylonstav istället. Får se vad det blir....

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » tis aug 25, 2009 18:51

henriklarsson1982 skrev:
volvojonas skrev:
Ha de fint /Kenneth
X2 :D
Oki oki... hahah
Kommer bilder på de om nån dag. Hamnar som sagt i projektet.
Ha de fint /Kenneth
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!

turbomannen
Forumräv

Inlägg av turbomannen » tis aug 25, 2009 19:33

varför inte kompletera med dom starka motorkuddarna som steffanson har till rallybilar dom står ut mkt bra kan sägas dock ngt dyra tycker jag

är bla till volvos turbodieslar och marin motorer finnes med gängat hål och med bult tror dom kostade ngt runt 400 stycket men en bra produkt såg detta på en sugga för ngt år sen i falkenberg :)
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

K-Roslund
Rutinerad

Inlägg av K-Roslund » tor aug 27, 2009 11:11

Tjena Herik!
Nu ligger det bilder på mitt tröskelbygge i min projekttråd :)
Ha de fint /Kenneth

henriklarsson1982
Rutinerad

Inlägg av henriklarsson1982 » mån sep 28, 2009 21:06

Nu börjar det hända lite grejor igen :D Måttade o kapade till lite hasplåtar idag som ska skydda växellådan o fördelningslådan. Använde härdad durkaluminium som jag tänkte förstärka med profilrör. Tror väl inte att det är ett material som kommer hålla hur kraftiga stötar som helst, men det känns lite tryggare i alla fall. Bilder kommer....

Ninetoes
Beroende

Inlägg av Ninetoes » tis sep 29, 2009 6:49

Intressant, jag har funderat på något liknande själv. Det verkar dessutom som om det finns färdiga fästen vid tex växellådsbalken. Men dom verkar lite klena tycker jag, är nog för m8 bultar. Men det kanske är tänkt att hålla?

Vet inte hur det är på långa modellen men på swb:n är den lägsta punkten på hela bilen avgasöret - böjen före sista ljuddämparen...

Krydda med bilder nu!
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.

O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

henriklarsson1982
Rutinerad

Inlägg av henriklarsson1982 » tis sep 29, 2009 8:30

Ninetoes skrev: Vet inte hur det är på långa modellen men på swb:n är den lägsta punkten på hela bilen avgasöret - böjen före sista ljuddämparen...
Det är nog samma på långa modellen. Fast jag har ändrat om det på min i och med att sista dämparen rostade sönder o föll i backen :lol:
Har dragit ett betydligt rakare rör nu....lite tajt är det vid bakaxeln när det flexar som mest, men det går.

Skriv svar