Sida 2 av 2
Postat: sön mar 15, 2009 18:17
av Tobbe
Om du köper från USA så lägg till en HEI för 99$ på en gång. Då kommer du bli mycket nöjd med din Jeep.
Postat: mån mar 16, 2009 19:48
av mickesthlm
Nu kapar jag den här tråden!
Skall man ha en HEI för 99usd
eller en DUI för 299usd
Jag har i amerikanska tidningar läst tipset att installera just en DUI och det känns som att pris skillnaden måste bero på någonting, är det någon som vet??

Postat: mån mar 16, 2009 22:35
av mickesthlm
Okej, jag sökte lite på forum och tydligen är dom billiga fördelarna(HEI) kända för att ha härdade drev vilket käkar upp dreven i motorn, rekomendationen är att"Don´t touch the cheape onces from 4wd", bra att veta.

Postat: mån mar 16, 2009 23:28
av Tobbe
Väldigt bra att veta, har kört med min ett halv år nu, kanske ska dra ur den och kolla slitage på den!
Postat: tis mar 17, 2009 6:25
av mickesthlm
Tobbe skrev:Väldigt bra att veta, har kört med min ett halv år nu, kanske ska dra ur den och kolla slitage på den!
Ja gör det, det är ju inte alltid som förstå sig påarna verkligen vet, men det kan ju vara värt att hålla lite koll på, men förstår jag det rätt så är det dreven i motorn som slits och inte dom på fördelaren.
Postat: tis mar 17, 2009 9:17
av Mahindra
Jag satt Weber på min wrangler 87:a. Den gick riktigt fint efter.. Enorm skillnad i styrka och tyvärr hög bränsle förbrukning..
Postat: tis mar 31, 2009 11:32
av mickesthlm
Jag har en Weber36 som jag kan tänka mig att bli av med, jag köpte den för ett år sedan så den är körd max 5-6 gånger, bilen har gått perfekt ända tills nu när motorn verkar ha gjort sitt. Jag har även justerbar bensintrycksventil och mätare så att man kan ställa rätt tryck som Webern vill ha. Jag har inte plockat bort det från motorn ännu men kom med ett bud så kan jag fixa det direkt.
/Micke
Postat: tis mar 31, 2009 12:29
av Pom
Postat: tis mar 31, 2009 13:57
av mickesthlm
Japp, den är det, jag var på väg att köpa 34:an men dom rekomenderade 36:an om man ville få lite extra fart i motorn.
Postat: tis mar 31, 2009 20:35
av Pom
Ok är intresserad av denna. Pm är skickat.
Postat: ons apr 01, 2009 17:39
av IsuzuDiesel
Blir inte 36an för liten för en Wrangler?
Nog för att de inte varvas så högt men jag körde med likadan Weber 36/36 på min gamla Ascona B, visserligen lite trimmad men den har ju bara halva slagvolymen...
Postat: ons apr 01, 2009 22:14
av mickesthlm
Det normala är 34:an, 36:an är för den som vill ha lite extra krut, men jag har ingen annan förgasar erfarenhet så jag vet inte om jeepar är onormala på något vis?

Postat: tor apr 02, 2009 8:24
av skoda-15
nu har jag renoverat min förgasare gjorde stor skilnad bara det men ska byta till weber så fort ja kan