Sida 2 av 5

Postat: sön jan 25, 2009 21:45
av pzn
Alla vattenskurna flänsar som ni proffs använder er av :D går det att köpa en uppsättning av dessa? skulle underlätta enormt eller om man fick tag på dwg filen.

Postat: sön jan 25, 2009 21:55
av AndersW
pzn skrev:Alla vattenskurna flänsar som ni proffs använder er av :D går det att köpa en uppsättning av dessa? skulle underlätta enormt eller om man fick tag på dwg filen.
Vi är långt ifrån proffs (iaf jag). Jag tycker att ditt bygga ser jättebra ut.
Vi köper alla delar av Stig, han är hovleverantör av vattenskurna delar. Jag har bett att han ska skriva i din tråd.

Postat: sön jan 25, 2009 21:57
av s.s4x4
Ja visst går det skall det vara till styrkolvarna med
skicka bara ett pm så löser vi det

Stig

Det som skall bli rakt skall skäras med vatten

Postat: mån jan 26, 2009 16:17
av pzn
s.s4x4 skrev:Ja visst går det skall det vara till styrkolvarna med
skicka bara ett pm så löser vi det

Stig

Det som skall bli rakt skall skäras med vatten
Du har PM.. :D

Postat: mån feb 02, 2009 17:46
av pzn
Lite svarade delar och ledlager mm. :)

Bild

Bild

Postat: sön feb 22, 2009 18:36
av pzn
Har gått lite segt dom senaste veckorna pga. kylan (ner mot -25 grader) men nu när värmen börjar komma tillbaka (ca -5 grader) så är man på banan ingen :lol:


Bild

Bild
Fler rör har hittat dit.


Bild
Renslipad framaxel.


Sysslolös blir man inte, passade på att dra lite el på mitt andra projekt när kvicksilvret ligger lågt :)

Bild

Postat: sön mar 15, 2009 20:07
av pzn
Liten update i väntan på flänsar :)


Bild
Renslipad axel nr:2

Bild
Stagen till framaxeln.

Bild
Fästen till stolarna påbörjade.

Bild
Förgasarinsprutningsenhetsförflyttare 8)

Postat: ons sep 16, 2009 22:01
av pzn
Nu har man börjat komma igång med bygget igen efter sommaren så jag gör en liten uppdatering :)

Finns det några mått att gå efter då man ska passa in motorn? (golf 1,8 aut.) Riktmärken höjd och längsled skulle underlätta, har sett att ni brukar luta den lite frammåt?

Bild

Bild



242:an är reggad och klar...

Bild

Postat: ons sep 16, 2009 22:15
av macke
vilket jävla garage :D

Postat: ons sep 16, 2009 23:39
av jonte 4x4
ja man blir ju lite avundsjuk när man ser vilka ytor folk har att mecka på :roll:

Postat: tor sep 17, 2009 18:04
av pzn
Är bara en maskinhall för jordbruksredskap, oisolerad så snart blir kallt att vara där, bäst att skynda sig..

Postat: tor sep 17, 2009 18:20
av henke_99
pzn skrev:Är bara en maskinhall för jordbruksredskap, oisolerad så snart blir kallt att vara där, bäst att skynda sig..
Är väl inga problem, du är ju nästan klar :wink:

Postat: tor sep 17, 2009 19:24
av mats
Remskivan till vattenpumpen i höjd med bulten till triangeln.
Om du tänker att du drar en tråd mellan axlarna, från fram diff till bakdiff, då blir den lite på diagonalen i bilen, sett uppifrån. På grund av detta kommer motorn vara lite vriden i bilen, dessutom lutar man den lite framåt pga att framkardan får bättre kardan vinklar.

Postat: fre okt 16, 2009 21:57
av pzn
Nu äntligen tror jag att motorn sitter på rätt plats, lutar lite frammåt och åt sidan. Har fått tag i en 2-liters istället för 1,8:an så det blir att bygga runt den istället.

Vilken plåt prukar ni använda till hasplåten under motorn? hardox? lämplig tjocklek?

Bild

Bild

Postat: fre okt 16, 2009 23:14
av BlindStyre
blir inte en sån till att gå jävlit fort?
jag menar, som jag förstår ska du dra en kardanstång från vardera
medbringaren på lådan, men det innebär ju att den kommer bli grymt högt
växlad med stora hjul?
jag kan ha misförstått hela bygget å vad den är avsedd för, men undra får man väl ändå? =)