Cherokee XJ
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
genomslagsgummit sitter som i en hylsa, kan se ut som en del av chassit pga av rost o annat men så e det iaf, så ta tag i hysan med rörtång o dra till så kommer den nog!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
titta under min tråd på offroad jeep cherokee xj budgetbygge tror jag jag döpt den till så ser du några bygg bilder...bara hör av dig om du har funderingar kring nått ..har budget höjt 2st cherokee så lite kan jag om det 
ang funderinge du hadde om genomslags gummit så om du ska på med en rörhöjning fram som jag antar att du tänkt så får du ta till vinkelslipen och kapa bort flänsen som sitter runt gummit för att få på röret...att gänga ur gummit med tång är inget jag lyckats med iaf

ang funderinge du hadde om genomslags gummit så om du ska på med en rörhöjning fram som jag antar att du tänkt så får du ta till vinkelslipen och kapa bort flänsen som sitter runt gummit för att få på röret...att gänga ur gummit med tång är inget jag lyckats med iaf
jeep cherokee limited 5" höjning 33" under byggnation
aha okej tackar för tipsetapyngel skrev:titta under min tråd på offroad jeep cherokee xj budgetbygge tror jag jag döpt den till så ser du några bygg bilder...bara hör av dig om du har funderingar kring nått ..har budget höjt 2st cherokee så lite kan jag om det

Varför stå och tillverka höjklotsar när de finns att köpa för hundralappar? Det finns ju roligare saker att lägga tiden på 
Passa på att förstärka fästet för styrsnäckan när du ändå är under å rotar. Det kommer att behövas och det är enklare att göra det innan ramtassen eller styrsnäckan har spruckit. Svetsa gärna fast fästet för panhardstaget också, det brukar kunna glappa upp i bultförbandet.

Passa på att förstärka fästet för styrsnäckan när du ändå är under å rotar. Det kommer att behövas och det är enklare att göra det innan ramtassen eller styrsnäckan har spruckit. Svetsa gärna fast fästet för panhardstaget också, det brukar kunna glappa upp i bultförbandet.
Beyond bolt-on. Beyond recond.
jao jag följer din tråd med och har gjort sen du starta den men ja tycker det har varit lite dåligt med updateringarapyngel skrev:detdär blir nog kanon..men varför så lite höjning när du ändå håller på??..kul att följa ditt budget bygge då jag gör ett likadant....

blir samanlagt med fjädrarna 3,5 -3,75 tum och det räcker för mig för att få dit 33or sen har jag hört av några kompisar i klubben att kardanvinkeln bak inte blir bra vid mer höjning, jag har inte tittat bak ännu så ja har inte en aning om hur det ser ut, men skulle det vara så att ja kan höja mer bak så höjer jag mer fram senare

hehe ja tycker om att göra saker och ting själv, de gör inget om det tar lite längre tiddiamond bollocks skrev:Varför stå och tillverka höjklotsar när de finns att köpa för hundralappar? Det finns ju roligare saker att lägga tiden på Very Happy

okej de hade jag inte en tanke på att göra så, tackar så mkt för tipset!!

Sätt en avgasklamma el. likn. runt det runda på snäckan, svetsa ett rör som går till andra (höger) sidans ramtass, skruva fast i M10-hålen som håller krängningshämmaren (den har man ju ändå kastat bortzippen skrev:
okej de hade jag inte en tanke på att göra så, tackar så mkt för tipset!!

okey..jo jag vet har varit väldigt dålig med uppdateringar men med 2st småbarn rinner tiden iväg men jag ska bättra mig...
och ang som den andra skrev om höjningsklossar för nån hundring vart finns det??och finns det höjningsklossar som höger 4-5" inget jag hittat iaf...
och jag säger som du roliogare att trixa själv....
bak är det enkelst bara klossa mellan bladena och axeln och förlänga byglarna eller köpa längre annars går det att förlänga shacklarna men jag klossade den bvilder kommer på min tråd inom kort
och ang som den andra skrev om höjningsklossar för nån hundring vart finns det??och finns det höjningsklossar som höger 4-5" inget jag hittat iaf...
och jag säger som du roliogare att trixa själv....
bak är det enkelst bara klossa mellan bladena och axeln och förlänga byglarna eller köpa längre annars går det att förlänga shacklarna men jag klossade den bvilder kommer på min tråd inom kort
Klotsar finns överallt. Mooser, fyrhjulsdrift.se m fl. Vill man ha mer än 2" petar man i dubbla. Men varför skulle man vilja klossa 4-5"? Bilen blir ju bara hög och vinglig, fjädringsvägen blir ju densamma. Större hjul får plats ändå med hjälp av karossmassage och tigersåg. Och att klossa bladisar 4-5" utan momentstag känns väl sådär....... 

okey vilken erfarenhet så kan jag inte hålla med om att den blir spec vinglig..men bygger man en offroad bil så är det inte för att kunna åka bra på landsväg..men vissa kanske vill det....med långarmar så blir inte fjädringsvägen densamma...men ist för att lägga ut en massa pengar på en 5" höjningsats och bygga en för i principm gratis så får man värdera den saken...
alla har väll sina sätt och värderingar på vad man lägger pengar på...
alla har väll sina sätt och värderingar på vad man lägger pengar på...