4 Wheel drive
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
Även för mig dröjde det ända tills nu med att köpa tidningen. Får skylla på att min lokala ICA-affär av någon anledning INTE har 4WD i sortimentet.MPalm skrev:Nu har även jag köpt det nya numret och jag är väldigt nöjd

Gillar tidningen skarpt nu! Inte övertygad om prenumeration ännu, men nästkommande nummer lär nog slukas kvickt. =)
Jag blev definitivt inte övertygad.
En dekaltrimmad dodge med lågprofilsdäck,
Test av en bil utan lågväxel (Kia Sorento),
Dodge 46:an var cool, men den är ju inte ens fyrhjulsdriven...
"Homer-bilen" var dock rätt så intressant, och "sport-sidorna" var läsvärda,
men inte nog för att väga upp resten tyvärr.
Ja, fast det får man räkna med, ibland är det trista reportage och ibland är de jävligt roliga. Men overall, så har ju tidningen fått ett bra lyft!Grottulf skrev:Jag blev definitivt inte övertygad.
dodgen är ju fetGrottulf skrev:Jag blev definitivt inte övertygad.

det jag inte gillar är alla SUVar, skittråkigt...
TGB 13
X2...macke skrev:dodgen är ju fetGrottulf skrev:Jag blev definitivt inte övertygad.
men inte nog för att väga upp resten tyvärr.tycker såna repotage är helt ok.
Tycker alla privatfordon och byggen är kul att läsa om oavsett om dom har bling bling hjul eller om det är ett seriöst offroad bygge.
Kul att läsa om folks idéer och varför dom byggt si och så, sen om det rent av handlar om enbart eftermarknadsprodukter spelar ingen större roll för det visar ju att alla kan bygga och om man är osäker eller nybörjare så kan det ge en stöd.
Det jag däremot saknade var mer träff bilder och info.
Repotaget från HC var helt ok men känns som dom flesta bilderna var på dom mer kända bilarna, förstårligt när dom kanske drar mer läsare till sig men hade varit kul med tex. en hel sida med bara mindre bilder på vanligare bilar och människor hade jag uppskattat mer.
Något som visar att alla kan vara med, från original Grand Cherokee till monster cheva...
Bilder borde inte vara något problem, finns många duktiga fotografer där ute och det handlar bara om att fråga snällt, kanske ge ett litet arvrode eller skriv med deras namn i det träff repotaget?
Jag har sett en av mina bilder i eran tidning och det utan att ni frågat om lov men jag bryr mig inte, fast nästa gång kanske någon blir sur...
Mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
Här håller jag också med.Joel_Vbg skrev:X2...macke skrev:dodgen är ju fetGrottulf skrev:Jag blev definitivt inte övertygad.
men inte nog för att väga upp resten tyvärr.tycker såna repotage är helt ok.
Tycker alla privatfordon och byggen är kul att läsa om oavsett om dom har bling bling hjul eller om det är ett seriöst offroad bygge.
Kul att läsa om folks idéer och varför dom byggt si och så, sen om det rent av handlar om enbart eftermarknadsprodukter spelar ingen större roll för det visar ju att alla kan bygga och om man är osäker eller nybörjare så kan det ge en stöd.
Det jag däremot saknade var mer träff bilder och info.
Repotaget från HC var helt ok men känns som dom flesta bilderna var på dom mer kända bilarna, förstårligt när dom kanske drar mer läsare till sig men hade varit kul med tex. en hel sida med bara mindre bilder på vanligare bilar och människor hade jag uppskattat mer.
Något som visar att alla kan vara med, från original Grand Cherokee till monster cheva...
Bilder borde inte vara något problem, finns många duktiga fotografer där ute och det handlar bara om att fråga snällt, kanske ge ett litet arvrode eller skriv med deras namn i det träff repotaget?
Jag har sett en av mina bilder i eran tidning och det utan att ni frågat om lov men jag bryr mig inte, fast nästa gång kanske någon blir sur...
Mvh Joel
Ett uppslag med bara bilder och lite text till det skulle vara toppen, blev lite besviken när repotaget var så kort. Men jag kom ju med på bild i ett hörn så det var extra roligt!
Om man kollar från tidigare års repotage har det minskat i storlek rätt rejält. Från att ha 2-4 sidor från de första HC träffarna till nu. Bara mindre och mindre

TGB 13
Generellt tyckte jag ändringen var mycket bra. Det jag tycker är tråkigt är att man läser klart tidningen så fort. Det tar en timme eller två sittningar o sen lessnar man.. Mera av allt bara, ös på liksom. Mer bilder och mer text. Gärna reportage på bilar som inte är så spekulära men ändå funkar bra i terräng.
O så håller jag med föregående talare. Inga fler caddys och transportbilar.
/Pelle
/Pelle
Håller med. Det är alltid kul att se folkslösningar och få ideér till egna!PelleC skrev:Generellt tyckte jag ändringen var mycket bra. Det jag tycker är tråkigt är att man läser klart tidningen så fort. Det tar en timme eller två sittningar o sen lessnar man.. Mera av allt bara, ös på liksom. Mer bilder och mer text. Gärna reportage på bilar som inte är så spekulära men ändå funkar bra i terräng.
/Pelle
Det var på tiden att tidningen fick sig ett lyft! Mycket mera att läsa och titta på nu!

-
- Hemmastadd
Tycker att det är kul att Gunnar Svensson på 4 Wheel Drive är här. Och läser i forumet. Att han kanske bryr sig vad vi tycker. Och att de kanske kikar på våra projekt.
Kan göra att tidningen blir mer som vi vill ha den. Man hoppas ju på mer projekt. Fler riktiga 4x4. Kanske lite mer udda saker åxå. Och mindre med test av nya snobb-suvar som knappt tar sig fram i skogen.
Att ni inte börjar med egna projekt-serier Gunnar. Som fortsätter i många nummer. Som tidningar om amerikanska bilar och hotrods gör. Fast 4x4 byggen. Skulle ju göra att fler såna som oss skulle köpa tidningen. Och kanske längta till att nästa nummer kommer ut.
Ha det
Hannes
Kan göra att tidningen blir mer som vi vill ha den. Man hoppas ju på mer projekt. Fler riktiga 4x4. Kanske lite mer udda saker åxå. Och mindre med test av nya snobb-suvar som knappt tar sig fram i skogen.
Att ni inte börjar med egna projekt-serier Gunnar. Som fortsätter i många nummer. Som tidningar om amerikanska bilar och hotrods gör. Fast 4x4 byggen. Skulle ju göra att fler såna som oss skulle köpa tidningen. Och kanske längta till att nästa nummer kommer ut.
Ha det

Hannes
Ingenting gör sig av sig själv
Det är bara att ligga i om det ska bli klart
carl_hannes SJ413 blivande a-traktor:
viewtopic.php?t=14278
Det är bara att ligga i om det ska bli klart
carl_hannes SJ413 blivande a-traktor:
viewtopic.php?t=14278
Svar till Hannes m fl
Jätteroligt att läsa era åsikter om tidningen! Vi tar till oss allt, både positivt och negativt.carl_hannes skrev:Tycker att det är kul att Gunnar Svensson på 4 Wheel Drive är här. Och läser i forumet. Att han kanske bryr sig vad vi tycker. Och att de kanske kikar på våra projekt.
Ha det![]()
Hannes
Visst vore det spännande med ett eget projektbygge. Problemet är tiden. Ska vi göra det vill vi göra det riktigt bra och då tar det massor av timmar. Timmar som måste tas från tidningsproduktionen. Ingen annan gör tyvärr tidningen när redaktionen skruvar...
Ett litet bevis på vad vi kan åstadkomma blir det i alla fall när en viss redaktörs bygge visas upp så småningom.
Ni som har tips på bilar som är värda ett reportage: Hör av er! Det måste inte vara värstingbyggen som läggs upp på sex sidor. Annorlunda lösningar är alltid intressanta att berätta om. Maila oss (lågupplösta) bilder och berätta vad ni gjort! Det är en bra början. Om vi tror det vi ser funkar i tidningen så kommer vi gärna.
Om inte annat - skicka in en bild (högupplöst) på bilen och två rader text till klubbsidorna! Det är lite dåligt med trafiken där, tycker jag!
Adressen är 4wd@fabas.se.
Gunnar Svensson
Chefredaktör
X2Marcus-84 skrev:Jag vill läsa tester om olika saker, tex däck, offroad tbh (vinchar, domkrafter), verktyg. Saker som dom testar på riktigt å resecerar!
Det vill jag ha! Nån mer??

G_Sv: Ta en titt på garaget här på forumet, finns ju en del folk som byggt massor på sina bilar som säkert skulle passa bra i tidningen!