4 Wheel drive

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

adhd
Hemmastadd

Inlägg av adhd » tis sep 29, 2009 23:56

och snälla inget mer transport bilar och sånt skitt tack inte roligt att lässa om nya cady å sånt :D

IsuzuDiesel
Beroende

Inlägg av IsuzuDiesel » tor okt 08, 2009 21:16

Nu har även jag köpt det nya numret och jag är väldigt nöjd :tumbup:

Niclas
Rutinerad

Inlägg av Niclas » tor okt 08, 2009 21:28

Blev väldigt förvånad när tidningen låg i brevlådan utan att man prenumererar :lol:
Tack för en bra tidning(blir nog prenumerant igen)

JohnE
Beroende

Inlägg av JohnE » tor okt 08, 2009 21:48

MPalm skrev:Nu har även jag köpt det nya numret och jag är väldigt nöjd :tumbup:
Även för mig dröjde det ända tills nu med att köpa tidningen. Får skylla på att min lokala ICA-affär av någon anledning INTE har 4WD i sortimentet. :cry:
Gillar tidningen skarpt nu! Inte övertygad om prenumeration ännu, men nästkommande nummer lär nog slukas kvickt. =)

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » tor okt 08, 2009 22:15

Jag blev definitivt inte övertygad.
En dekaltrimmad dodge med lågprofilsdäck,
Test av en bil utan lågväxel (Kia Sorento),
Dodge 46:an var cool, men den är ju inte ens fyrhjulsdriven...

"Homer-bilen" var dock rätt så intressant, och "sport-sidorna" var läsvärda,
men inte nog för att väga upp resten tyvärr.

Knegolf
Rutinerad

Inlägg av Knegolf » tor okt 08, 2009 22:23

Grottulf skrev:Jag blev definitivt inte övertygad.

Ja, fast det får man räkna med, ibland är det trista reportage och ibland är de jävligt roliga. Men overall, så har ju tidningen fått ett bra lyft!

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » tor okt 08, 2009 23:49

dodgen är ju fet :) tycker såna repotage är helt ok.

det jag inte gillar är alla SUVar, skittråkigt...
TGB 13

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » lör okt 10, 2009 11:11

macke skrev:

X2...

Tycker alla privatfordon och byggen är kul att läsa om oavsett om dom har bling bling hjul eller om det är ett seriöst offroad bygge.
Kul att läsa om folks idéer och varför dom byggt si och så, sen om det rent av handlar om enbart eftermarknadsprodukter spelar ingen större roll för det visar ju att alla kan bygga och om man är osäker eller nybörjare så kan det ge en stöd.

Det jag däremot saknade var mer träff bilder och info.
Repotaget från HC var helt ok men känns som dom flesta bilderna var på dom mer kända bilarna, förstårligt när dom kanske drar mer läsare till sig men hade varit kul med tex. en hel sida med bara mindre bilder på vanligare bilar och människor hade jag uppskattat mer.
Något som visar att alla kan vara med, från original Grand Cherokee till monster cheva...

Bilder borde inte vara något problem, finns många duktiga fotografer där ute och det handlar bara om att fråga snällt, kanske ge ett litet arvrode eller skriv med deras namn i det träff repotaget?
Jag har sett en av mina bilder i eran tidning och det utan att ni frågat om lov men jag bryr mig inte, fast nästa gång kanske någon blir sur...

Mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » sön okt 11, 2009 0:57

Joel_Vbg skrev:
macke skrev:

X2...

Tycker alla privatfordon och byggen är kul att läsa om oavsett om dom har bling bling hjul eller om det är ett seriöst offroad bygge.
Kul att läsa om folks idéer och varför dom byggt si och så, sen om det rent av handlar om enbart eftermarknadsprodukter spelar ingen större roll för det visar ju att alla kan bygga och om man är osäker eller nybörjare så kan det ge en stöd.

Det jag däremot saknade var mer träff bilder och info.
Repotaget från HC var helt ok men känns som dom flesta bilderna var på dom mer kända bilarna, förstårligt när dom kanske drar mer läsare till sig men hade varit kul med tex. en hel sida med bara mindre bilder på vanligare bilar och människor hade jag uppskattat mer.
Något som visar att alla kan vara med, från original Grand Cherokee till monster cheva...

Bilder borde inte vara något problem, finns många duktiga fotografer där ute och det handlar bara om att fråga snällt, kanske ge ett litet arvrode eller skriv med deras namn i det träff repotaget?
Jag har sett en av mina bilder i eran tidning och det utan att ni frågat om lov men jag bryr mig inte, fast nästa gång kanske någon blir sur...

Mvh Joel
Här håller jag också med.

Ett uppslag med bara bilder och lite text till det skulle vara toppen, blev lite besviken när repotaget var så kort. Men jag kom ju med på bild i ett hörn så det var extra roligt!

Om man kollar från tidigare års repotage har det minskat i storlek rätt rejält. Från att ha 2-4 sidor från de första HC träffarna till nu. Bara mindre och mindre :cry:
TGB 13

PelleC
Hemmastadd

Inlägg av PelleC » sön okt 11, 2009 13:17

Generellt tyckte jag ändringen var mycket bra. Det jag tycker är tråkigt är att man läser klart tidningen så fort. Det tar en timme eller två sittningar o sen lessnar man.. Mera av allt bara, ös på liksom. Mer bilder och mer text. Gärna reportage på bilar som inte är så spekulära men ändå funkar bra i terräng.

O så håller jag med föregående talare. Inga fler caddys och transportbilar.

/Pelle

Burtan
Användare

Inlägg av Burtan » sön okt 11, 2009 15:48

PelleC skrev:Generellt tyckte jag ändringen var mycket bra. Det jag tycker är tråkigt är att man läser klart tidningen så fort. Det tar en timme eller två sittningar o sen lessnar man.. Mera av allt bara, ös på liksom. Mer bilder och mer text. Gärna reportage på bilar som inte är så spekulära men ändå funkar bra i terräng.

O så håller jag med föregående talare. Inga fler caddys och transportbilar.

/Pelle
Håller med. Det är alltid kul att se folkslösningar och få ideér till egna!
Det var på tiden att tidningen fick sig ett lyft! Mycket mera att läsa och titta på nu! :)

carl_hannes
Hemmastadd

Inlägg av carl_hannes » ons okt 14, 2009 22:33

Tycker att det är kul att Gunnar Svensson på 4 Wheel Drive är här. Och läser i forumet. Att han kanske bryr sig vad vi tycker. Och att de kanske kikar på våra projekt.

Kan göra att tidningen blir mer som vi vill ha den. Man hoppas ju på mer projekt. Fler riktiga 4x4. Kanske lite mer udda saker åxå. Och mindre med test av nya snobb-suvar som knappt tar sig fram i skogen.

Att ni inte börjar med egna projekt-serier Gunnar. Som fortsätter i många nummer. Som tidningar om amerikanska bilar och hotrods gör. Fast 4x4 byggen. Skulle ju göra att fler såna som oss skulle köpa tidningen. Och kanske längta till att nästa nummer kommer ut.

Ha det :naughty:

Hannes
Ingenting gör sig av sig själv
Det är bara att ligga i om det ska bli klart

carl_hannes SJ413 blivande a-traktor:
viewtopic.php?t=14278

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » tor okt 15, 2009 9:25

Jag vill läsa tester om olika saker, tex däck, offroad tbh (vinchar, domkrafter), verktyg. Saker som dom testar på riktigt å resecerar!

Det vill jag ha! Nån mer??
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

G_Sv
Nybörjare

Svar till Hannes m fl

Inlägg av G_Sv » tor okt 15, 2009 13:22

carl_hannes skrev:Tycker att det är kul att Gunnar Svensson på 4 Wheel Drive är här. Och läser i forumet. Att han kanske bryr sig vad vi tycker. Och att de kanske kikar på våra projekt.

Kan göra att tidningen blir mer som vi vill ha den. Man hoppas ju på mer projekt. Fler riktiga 4x4. Kanske lite mer udda saker åxå. Och mindre med test av nya snobb-suvar som knappt tar sig fram i skogen.

Att ni inte börjar med egna projekt-serier Gunnar. Som fortsätter i många nummer. Som tidningar om amerikanska bilar och hotrods gör. Fast 4x4 byggen. Skulle ju göra att fler såna som oss skulle köpa tidningen. Och kanske längta till att nästa nummer kommer ut.

Ha det :naughty:

Hannes
Jätteroligt att läsa era åsikter om tidningen! Vi tar till oss allt, både positivt och negativt.
Visst vore det spännande med ett eget projektbygge. Problemet är tiden. Ska vi göra det vill vi göra det riktigt bra och då tar det massor av timmar. Timmar som måste tas från tidningsproduktionen. Ingen annan gör tyvärr tidningen när redaktionen skruvar...
Ett litet bevis på vad vi kan åstadkomma blir det i alla fall när en viss redaktörs bygge visas upp så småningom.

Ni som har tips på bilar som är värda ett reportage: Hör av er! Det måste inte vara värstingbyggen som läggs upp på sex sidor. Annorlunda lösningar är alltid intressanta att berätta om. Maila oss (lågupplösta) bilder och berätta vad ni gjort! Det är en bra början. Om vi tror det vi ser funkar i tidningen så kommer vi gärna.

Om inte annat - skicka in en bild (högupplöst) på bilen och två rader text till klubbsidorna! Det är lite dåligt med trafiken där, tycker jag!
Adressen är 4wd@fabas.se.

Gunnar Svensson
Chefredaktör

Burtan
Användare

Inlägg av Burtan » tor okt 15, 2009 14:08

Marcus-84 skrev:Jag vill läsa tester om olika saker, tex däck, offroad tbh (vinchar, domkrafter), verktyg. Saker som dom testar på riktigt å resecerar!

Det vill jag ha! Nån mer??
X2 :)

G_Sv: Ta en titt på garaget här på forumet, finns ju en del folk som byggt massor på sina bilar som säkert skulle passa bra i tidningen! ;)

Skriv svar