Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
OBELIX
- OffroadGeek
Jag har den boken. Och jag kan bara hålla med trådskaparen. Mycket underhållande läsning! Jag kan bara säga att en av mina favoritbilar som jag också ägt ett antal av intar första platsen!
Men hav tålamod folks- det kommer mycket roligt, men låt han göra det i sin takt!! Kul intiativ det här!!!!
SKREV OBELIX

Bil-lös nu, förutom min 745:a
-
Finnpower
- Veteran
hoppas det blir en ny i morgon(idag)
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
-
Malle
- Veteran
Eftersom jag har svårt att sova (som vanligt) så fortsätter jag med boken. Kom på att vissa texter är väldigt korta, så då får det väl bli 2 bilar på en dag...men vi får väl se.
Bil 49
Porshe 924:
"En budgetporsche? Är det inte lika meningslöst som att förklara alkoholskatten för en häst? 924:ans disktraseliv började när Volkswagen bad Porsche att designa en sportkupé. Sen, efter att ha letat mynt i varenda byxficka, insåg VW att de faktiskt inte kunde finansiera projektet och slog skamsna till reträtt. Då, eftersom bilen var så gott som klar, tryckte Porsche helt enkelt dit sitt eget kylarmärke och började sälja kärran utan att ens byta till en av sina egna motorer. Vilket var ett stort misstag när man inser från vilken modell somm VW plockat motorn från - folkabussen. Hoppsan! Det som fungerat bra i någonting fyrkantigt och vitt som var fyllt med stegar blev, föga förvånande, ytterst patetiskt i en aerodynamisk sportkupé. Lite senare hissade Porsche upp sina lederhosen, stuvade in en av sina egna motorer, döpte om kärran till 944 och den vart helt okej."

Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
-
Finnpower
- Veteran
Det har jag använt som argument när jag sålt LT31 och LT35 som har haft den motorn. Hur kan den vara dålig när det är samma som sitter porsche?

Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
-
henke_99
- 4x4xnerd
Malle skrev:Det som fungerat bra i någonting fyrkantigt och vitt som var fyllt med stegar blev, föga förvånande, ytterst patetiskt i en aerodynamisk sportkupé.
Hehe, fin beskrivning dom kommit på...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
cherokeex2
- Veteran
En 924 har jag haft den hade exakt likadana fälgar som den på bilden sen var den mörkbrun... motorn var lite för trimmad på den så det slutade med att ena remhjulet exploderade på den.
Efter det så gick motorn aldrig som den skulle igen så jag sålde den och sisst jag kollade regnumret så är den nånstans ovanför göteborg.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
-
Sdkfz251
- Guru
Har också haft en 924:a, Maurizius blå med VW motor. Toppen är dock Porsche. Helt ok bil tycker jag, för de pengarna i alla fall... fullt körbar men med dåliga däck och sprucken framruta 1500:-
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
-
Mathias T
- 4x4xnerd
924:an är i princip en HPD (hoplockade delar)
hjulupphägning bak=vw bubbla 4delad
fram=vw k70/golf I
Växellåda=audi 100
Motor=lätt moddad audi
Instrument mm är en röra av audi/vw prylar
Bra balanserad bil fast med klena bromsar samt svag motor men man får tänka på att det är en 70talare och dom var även mer eller mindra galvade i karossen.
Inte så dum om man vill ha en lätt 1200kg bakhjulsdriven skattebefriad relativt rostfri leksak som kan ta kurvor bättre än många moderna bilar.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
Mathias T
- 4x4xnerd
cherokeex2 skrev:En 924 har jag haft den hade exakt likadana fälgar som den på bilden sen var den mörkbrun... motorn var lite för trimmad på den så det slutade med att ena remhjulet exploderade på den.
Efter det så gick motorn aldrig som den skulle igen så jag sålde den och sisst jag kollade regnumret så är den nånstans ovanför göteborg.
Kanske är den som håller på att bli A-traktor

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
cherokeex2
- Veteran
Kanske det, den har reg nr NFB 9??
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
-
Malle
- Veteran
Bil 48
Ford Scorpio:
"Prestigebilar är tänkta att förmedla en kombination av förfinad smak, välstånd och diskretion. Scorpio gjorde inget av detta. Men å andra sidan var den fenomenalt bra på att skrämma små barn"

Mvh Malle
-
Malle
- Veteran
Denn förra texten var så kort att jag tar en till.
Bil 47
Cadillac STS:
"När "allt-för-en-tia-affärer" började dyka upp fick ägare till sunkiga svartklubbar omedelbart ett stort utbud av tungt glitter och stinkande deodoranter att välja mellan.Men att hitta en bil som passade deras småsvettiga, korpulenta yttre var knivigare. Ända tills detta kretongmonster importerades till Europa från staterna. Sliskiga diskolejon fann möjligtvis exteriören en smula för tam, men interiören kompenserade mer än väl för detta med sina flottiga plastdetaljer, sitt skrynkliga läder och de lustigt bruna panelerna somytters avlägset påminde om trä. Plötsligt kunde den fjortisflörtande gabardinkungen njuta av samma klibbiga och charmlösa atmosfär i detta rullande, vulgära emballage som på sin ukna klubb. Bortsett, som det kom att visa sig, från att de inte var intresserade. Vilket ingen annan heller var. Antalet sålda STS kunde räknas på ena handens klackringsprydda fingrar. Uppenbarligen ägde även svartklubbsägarna viss smak"

Mvh Malle
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
-
Kontakt:
av Lasse Suzican » sön dec 20, 2009 21:10
Malle skrev:Den förra texten var så kort att jag tar en till.
Nääää!
Bara en om dagen, tycker jag. Så varar det lite....
Malle skrev: och de lustigt bruna panelerna som ytters avlägset påminde om trä.
Ser exakt ut som träpanelerna i Mercedes...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
thomasv
- Forumräv
Malle skrev:Denn förra texten var så kort att jag tar en till.
Bil 47
Cadillac STS:
"När "allt-för-en-tia-affärer" började dyka upp fick ägare till sunkiga svartklubbar omedelbart ett stort utbud av tungt glitter och stinkande deodoranter att välja mellan.Men att hitta en bil som passade deras småsvettiga, korpulenta yttre var knivigare. Ända tills detta kretongmonster importerades till Europa från staterna. Sliskiga diskolejon fann möjligtvis exteriören en smula för tam, men interiören kompenserade mer än väl för detta med sina flottiga plastdetaljer, sitt skrynkliga läder och de lustigt bruna panelerna somytters avlägset påminde om trä. Plötsligt kunde den fjortisflörtande gabardinkungen njuta av samma klibbiga och charmlösa atmosfär i detta rullande, vulgära emballage som på sin ukna klubb. Bortsett, som det kom att visa sig, från att de inte var intresserade. Vilket ingen annan heller var. Antalet sålda STS kunde räknas på ena handens klackringsprydda fingrar. Uppenbarligen ägde även svartklubbsägarna viss smak"

Va fan! Det var ju en sån jag tänkte skaffa när min Xedos börjar strula för mycket..... Det ska vara mycket lull om det inte är en 4x4!
Vem bryr sig om bensinpriset när bilen inte rasar 50000 per år i värdeminskning!
/Thomas