Sida 2 av 2

Postat: fre feb 12, 2010 15:52
av JohnE
Jag kom på att det var skärmkanter för korta modellen jag hade. Det går att klura på dom ändå men skulle nog rekommendera andra istället. Ledsen för falska förhoppningar :rodnar:

Lägg gärna upp fler bilder på frontbågen. Ser kraftig ut, byggd på orginalet väl?
PA Gerdevåg skrev: Jag köper gärna skärmkanterna. Dom ska bytas under våren.
Kontakta mig via PM eller 070 2356011. Tack...
Jag har sett en del att göra vid ramen där du nämner...inte så farligt ändå.
Jo den låg på Blocket och jag blev överraskad att jag hann först.
Har aldrig hänt förut.

Postat: lör feb 13, 2010 17:16
av PA Gerdevåg
Modifiering av bågen. Skapat lite plats för X ljus. Plåten under grillen
är kapad på 2 ställen för den tidigare vinschen så den får jag byta...
Nu är frågan om frontbågen/bågarna ska målas eller inte
Nån som har Rallye 2000 x ljus som ligger? Har 2 förut och behöver 1 till.
Alternativt om nån har 3 lika.
Nummerplåten kommer att täcka "luckan" precis.


Bild

Postat: sön feb 14, 2010 11:18
av PA Gerdevåg
K J H skrev:Tjena,
Den pajeron känner ja igen :) snygga fälgar hehe... Ska du ut t brändis å provåka nåt i sommar? Joo, men d ska du la? Vore kul å se hur den går i skogen....

Ha de gott // Vi hörs då...

Kalle Patrol, som du köpte reservhjulet av:)
Hallå där...
Fälgarna blev kanon och reserven likaså...
Lite sugen på att testa 32" på bilen så småningom.
Brändis? Ja det måste jag ju prova.
Vi hörs i veckan.
mvh
PA

Postat: mån feb 15, 2010 18:04
av PA Gerdevåg
Utmaning. Tips och idéer mottages gärna! Tanken är att låta en Galoper fungera som donator av dragbalk.


Sönderdragen dragbalk.
Bild

Bild

Bild

Galoper på skroten, donator?
Bild

Bild

Postat: sön feb 28, 2010 17:17
av K J H
Tjena...
Ja då va man klar me rostlagning av Patrolen:)

Tänkte om du kan ställa bilen två dar i veckan på jobbe så ska ja laga dom två hålen åt dej... om du fortf vill ha hjälp me det? tisd-onsd eller onsd-torsdag. ja ser till så bilen får stå inne på natten. Säg till isf!

32or!! Absolut! Säg till när barar så ska ja fixa ett superpris åt dej!

MVH//Kalle Patrol

Postat: sön feb 28, 2010 18:41
av PA Gerdevåg
K J H skrev:Tjena...
Ja då va man klar me rostlagning av Patrolen:)

Tänkte om du kan ställa bilen två dar i veckan på jobbe så ska ja laga dom två hålen åt dej... om du fortf vill ha hjälp me det? tisd-onsd eller onsd-torsdag. ja ser till så bilen får stå inne på natten. Säg till isf!

32or!! Absolut! Säg till när barar så ska ja fixa ett superpris åt dej!

MVH//Kalle Patrol
Hello...
ons-tors funkar kanon...
Ringer Dig i morgon måndag fm, OK?

Postat: tor mar 04, 2010 19:31
av K J H
Jaha, då har ja en Pajero klar för leverans....:)

Postat: lör mar 06, 2010 18:14
av PA Gerdevåg
K J H skrev:Jaha, då har ja en Pajero klar för leverans....:)
Stort Tack Kalle... det blev kanon.
Ledsen för Ditt öga och hoppas det fixar sig.

Vi hörs...
PA- jero

Postat: lör mar 06, 2010 19:01
av K J H
PA Gerdevåg skrev:
K J H skrev:Jaha, då har ja en Pajero klar för leverans....:)
Stort Tack Kalle... det blev kanon.
Ledsen för Ditt öga och hoppas det fixar sig.

Vi hörs...
PA- jero
Kul du e nöjd! :) Ja man ska inte ta av sej skyddsglasögonen ens när man - ska bara... har ja lärt mej nu! det är bättre nu men tack iaf...

ses väl i skogen nån gång om inte annat:)

Postat: lör mar 06, 2010 20:00
av niva_mats
Dragbalken är väl rak...

På en suka som jag fixade till för några år senså drev jag i ett burrör i dragbalken.
Sen slitsade jag upp ytteröret för att kunna svetsa fast dragpunkterna.

Postat: tis mar 23, 2010 21:09
av PA Gerdevåg
niva_mats skrev:Dragbalken är väl rak...

På en suka som jag fixade till för några år senså drev jag i ett burrör i dragbalken.
Sen slitsade jag upp ytteröret för att kunna svetsa fast dragpunkterna.
Hej
Nej dragbalken svänger ut bakåt och är förstärkt inåt.
Det hade varit bra om det var som Du beskrev men varför ska nåt vara easy..?

Postat: ons mar 24, 2010 7:56
av bmwtomas
Jag kapade bort dragbalken jäms med rambenen och förstärkte rambenen (som var rostiga) med 6mm plåt. svetsade sedan dit ett 60X60X6 fyrkantsrör mellan förstärkningarna. på detta svetsade jag en 10 mm platta med hålbild gängad för draget. draget demonteras vid terrängkörning och kan då ersättas med en platta med schackel.
Gör denna operation före besiktning, för min besiktningsman var nitiskt då det var draganordning så jag behövde intyg från svetsfirma. Jag ordnade intyg + kopia på svetsarens licens men detta papper tittade dom knappt på vid ombes .

Postat: ons mar 24, 2010 18:52
av PA Gerdevåg
bmwtomas skrev:Jag kapade bort dragbalken jäms med rambenen och förstärkte rambenen (som var rostiga) med 6mm plåt. svetsade sedan dit ett 60X60X6 fyrkantsrör mellan förstärkningarna. på detta svetsade jag en 10 mm platta med hålbild gängad för draget. draget demonteras vid terrängkörning och kan då ersättas med en platta med schackel.
Gör denna operation före besiktning, för min besiktningsman var nitiskt då det var draganordning så jag behövde intyg från svetsfirma. Jag ordnade intyg + kopia på svetsarens licens men detta papper tittade dom knappt på vid ombes .
OK låter bra.
Min runda balk är ju lite svängd utåt, bakåt så att dragplattan kan monteras
när orginal stötfångare är monterad. Har du den monterad? Kofångaren alltså.
mvh
PA

Postat: tis apr 13, 2010 10:52
av bmwtomas
nej, jag har ingen stötis bak, men fäste till draget går ju anpassa när nya balken är på plats. draget bör ju monteras så att det är lätt demonterbart för det tar lätt i i terrängen.