Sida 2 av 15
Postat: tis apr 13, 2010 23:59
av Roger Patrol
BorkJonas skrev:kenny_69 skrev:
Gött

Min LJ70 va varken besman eller dåvarande ägare riktigt vakna när den reggades för som det är nu så har jag 150kg i lastvikt.. så med codriver på 100-120kg och lite verktyg så blir det överlast

... tänkte ta tag i det när jag reggar in utvändigbåge och 35or
Tänk bara på att skatten kommer att gå upp kraftigt...

jag tänkte på skatten å trodde jag var smart när jag reggade å vägde..jordade tankmätare å tom på inredning blev vikten 2000kg, min förra patrol vägde 2260..
men skatten är på totalvikten som är 2700kg på båda så ci fick jag där

Postat: ons apr 14, 2010 10:14
av BorkJonas
Roger Patrol skrev:BorkJonas skrev:kenny_69 skrev:
Gött

Min LJ70 va varken besman eller dåvarande ägare riktigt vakna när den reggades för som det är nu så har jag 150kg i lastvikt.. så med codriver på 100-120kg och lite verktyg så blir det överlast

... tänkte ta tag i det när jag reggar in utvändigbåge och 35or
Tänk bara på att skatten kommer att gå upp kraftigt...

jag tänkte på skatten å trodde jag var smart när jag reggade å vägde..jordade tankmätare å tom på inredning blev vikten 2000kg, min förra patrol vägde 2260..
men skatten är på totalvikten som är 2700kg på båda så ci fick jag där

Jag menade i Kennys fall, säkert inget problem att få upp lastvikten, men då ökar totaltvikten=skattevikten.....Sen säger jag därmed inte att det heller är bra att åka runt med ständig överlast i sin bil, det är ju olagligt...
Postat: ons apr 14, 2010 10:31
av Roger Patrol
BorkJonas skrev:Roger Patrol skrev:BorkJonas skrev:
Tänk bara på att skatten kommer att gå upp kraftigt...

jag tänkte på skatten å trodde jag var smart när jag reggade å vägde..jordade tankmätare å tom på inredning blev vikten 2000kg, min förra patrol vägde 2260..
men skatten är på totalvikten som är 2700kg på båda så ci fick jag där

Jag menade i Kennys fall, säkert inget problem att få upp lastvikten, men då ökar totaltvikten=skattevikten.....Sen säger jag därmed inte att det heller är bra att åka runt med ständig överlast i sin bil, det är ju olagligt...
Bes män är ju som vi vet något olika

min herre menade på att alla bilar av samma modell var samma totalvikt....
jag ville ta bort några hundra kg i lastvikt men nää..
då var jag tvunget att ha klenare däck..
men kanske det går för kenny att få mera..men å andra sidan har jag alldrig hör någon som blivit vägd

Postat: tor apr 15, 2010 14:54
av Roger Patrol
Postat: fre apr 16, 2010 7:49
av MrHawk
Den blev inte liten du

Postat: sön apr 18, 2010 18:55
av Roger Patrol
ja då har jag börjad smida på nått statigt att montera winchen i
4mm Hardoxplåt
klicka på bilderna för att få dom stora

jag var ute å spanade in den med 37orna
offroad premiären är på lördag! jeha!

Postat: sön apr 18, 2010 19:14
av kalle
Snyggt! ser ju ut som din gamla nu
Nu behöver du inte sakna den mer...
Postat: mån apr 19, 2010 21:30
av Roger Patrol
hittade en liten söt bild till på den innan jag började

Postat: mån apr 19, 2010 21:38
av K J H
Roger Patrol skrev:hittade en liten söt bild till på den innan jag började

Det blir fett bra!! satt det sänksats på från början???;)
Postat: mån apr 19, 2010 21:39
av cheva k1500
Ser riktigt bra ut.Och det värmer i hjärtat att du använder hardoxplåt haha
Postat: mån apr 19, 2010 21:52
av kentak2
fan de va ju billig plåt du använder hehe men de blev mycket bra. var har du dragöglorna då???
Postat: mån apr 19, 2010 23:05
av Roger Patrol
kentak2 skrev:fan de va ju billig plåt du använder hehe men de blev mycket bra. var har du dragöglorna då???
jag ska ha dragöglor,och winchen ska in i kofångaren...
Postat: tor apr 22, 2010 16:28
av Roger Patrol
nu har jag varit ute på första provturen efter höjningen å det verkar fungera till belåtenhet
jag vet ju säkert efter lördag,ska testa den i brändåsen.

kunde inte låta bli att fota..handtagen på patrolen syns över taket på passaten

Postat: tis apr 27, 2010 9:13
av Roger Patrol
nu är premiärturen tagen offroad

jag är kanon nöjd med bilen!
allt funkade till belåtenhet tom framfjädrarna som är från Ford -63,
enda missödet var ett krängt framdäck,men en Hi-lift och kompressor så behövde jag inte ens montera bort hjulet..
nu ska jag bygga vidare med winchfäste och bakofångare och skärmkanter då jag lite snabbt rondellanpassade hjulhusen för att få dit 37orna.
fler bilder finns på
www.offroad-trailer.com

Postat: sön maj 23, 2010 17:51
av Roger Patrol
ja..då har jag byggt vidare med winchfäste och en båge i 50mm rör med 5,5 mm gods

jag ska använda min gamla warn 9,5 XP som är lagad efter förmycket lina på samma ställe

ska bli gött att vara skjälvräddare i skogen..
inget kul att åka utan winch å behöva GÅ hem
