Blazer, offroadens tid är kommen...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
-
- Användare
Tja dax för lite uppdatering...
Har inte gjort så mycket vid bilen förutom att satt på en dragögla fram.
och så har bilen givetvis gått sönder..
Skulle i lördags byta motoroljan så jag startade upp den å det lätt ett otäckt järnigt ljud under bilen
så jag tänkte jaja det är än gammal bil det skrammlar å dånar ungefär som de brukar.
Så jag lägger i backen å börjar köra bakot kommer ungefär 2 meter så smäller det till å det otäcka järnljudet försvinner.
Drivningen slutar att fungera å jag blir ståendes på platsen. (motorn går forfarande) stänger av å lägger mig under
Skruvar väck kåpan som sitter över flexplatan å tubinen till automat lådan. vara av jag upptäcker att tubinen å flexplattan inte sitter ihopa längre.
Då har föra ägaren bytt när han bytte flexplattan svetsat 2 punkter på varje anläggningsyta ifrån tubinen på flexplattan.
så jag skaffade mig nya bultar till detta å skulle skruva ihop det riktigt igen då jag märker att hålen i flexplattan inte stämmer överens med hålen till turbinen.
Så antagligen har han köpt fel platta???? å sedan upptäckt det när han skullat skruva dit tubinen igen å då svetsat fast den. ett heltunder att det bara har hållt så länge som det har gjort.
SÅ nu är frågan ifall jag skullat byta flexplatta till en som passar med tubinen eller ifall jag skulle försöka ge mig på att borra nya hål på plats (ifall det går) å lösa det så...
hur hadde ni gjort nu som är lite kunniga inom detta???
Har inte gjort så mycket vid bilen förutom att satt på en dragögla fram.
och så har bilen givetvis gått sönder..
Skulle i lördags byta motoroljan så jag startade upp den å det lätt ett otäckt järnigt ljud under bilen

Så jag lägger i backen å börjar köra bakot kommer ungefär 2 meter så smäller det till å det otäcka järnljudet försvinner.

Skruvar väck kåpan som sitter över flexplatan å tubinen till automat lådan. vara av jag upptäcker att tubinen å flexplattan inte sitter ihopa längre.

Då har föra ägaren bytt när han bytte flexplattan svetsat 2 punkter på varje anläggningsyta ifrån tubinen på flexplattan.

Så antagligen har han köpt fel platta???? å sedan upptäckt det när han skullat skruva dit tubinen igen å då svetsat fast den. ett heltunder att det bara har hållt så länge som det har gjort.
SÅ nu är frågan ifall jag skullat byta flexplatta till en som passar med tubinen eller ifall jag skulle försöka ge mig på att borra nya hål på plats (ifall det går) å lösa det så...
hur hadde ni gjort nu som är lite kunniga inom detta???
man är ju en snödrivemekaniker med rostiga verktyg och pälsmössa...
-
- Beroende
Finns ju flexplator med dubbla mänster mins inte vad exakt för delning..
Men skulle nog köpa en flexplatta som du inte behöver modifiera å sedan är ju frågan hur mycke han har sabbotera balansen i turbin med
Så är nog å rekomendera att plocka isär å göra om göra rätt för är väl som utbuktningar där turbin ska sitta?
Men skulle nog köpa en flexplatta som du inte behöver modifiera å sedan är ju frågan hur mycke han har sabbotera balansen i turbin med

Så är nog å rekomendera att plocka isär å göra om göra rätt för är väl som utbuktningar där turbin ska sitta?
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Det går att dra lådan bakåt så mycket som det behövs för att lossa flexplattan, jag vet , gjorde det efter haveri på startkransen och när det väl var bytt skar lagren i motorn....
Det finns 3 olika om jag minns rätt Th400 Th700 och TH350
.
Kan finnas nån här om det behövs.
Senast redigerad av Finnpower den mån nov 22, 2010 21:10, redigerad totalt 1 gånger.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
-
- Beroende