Jeep cherokee XJ - Woody
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Kontakt:
-
- Beroende
- Kontakt:
Kan väl köra en liten uppdatering. Snart dags för lite besiktning. så blir väl att ta tag i lite bekymmer. Bromsbackar bak var slut.. förra ägaren måste satt ihop de helt fel. För alla fjädra och vajrare och grejor till självjustering var av och låg i en hög när jag tog bort trumman.
Nästa cherokee sjukdom som ska botas är de läckande grenröret. Headers är beställt nu

Det som ska fixas till bes är väl byta trösklar till balkar, grenrör och bromsar bak.
Hittade felet på min abs med. Sensor höger fram är kablen av till. så behöver en ny. Någon som vet var jag kan få tag på en sån billigaste?

Bjuder på en bild som jag har gjort i photoshop. Är ganska sugen på att köra woodystyle på den:)
Mvh
NIcklas
Nästa cherokee sjukdom som ska botas är de läckande grenröret. Headers är beställt nu

Det som ska fixas till bes är väl byta trösklar till balkar, grenrör och bromsar bak.
Hittade felet på min abs med. Sensor höger fram är kablen av till. så behöver en ny. Någon som vet var jag kan få tag på en sån billigaste?

Bjuder på en bild som jag har gjort i photoshop. Är ganska sugen på att köra woodystyle på den:)
Mvh
NIcklas
-
- Beroende
- Kontakt:
-
- Beroende
- Kontakt:

sammlat på lite grejor att byta så den kanske kan gå igenom bes=)

att byta till balkar i tröskelådorna är ju inte de lättaste.. Använder mig utav en 100x40 balk.

Svetsade en balk innanför att distansa ut balken.. och nu har jag lite till att glida på!:)
Men nu ska jag ut i garaget och kitta skarvarna och byta grenrör!:)
-
- Beroende
- Kontakt:
Nu ger jag upp.. Är första och nog sista gången jag ska byta grenrör på en cherokee.. Men de behövdes verkligen.. röret som går från 1,2,3 cylinder va nästan sprucket runt om så läckte nog en hel del där.

lite skillnad på grenrör:)

tröskellådor kittade. Imorgon ska jag spraya på body och pensla lite underredsmassa

lite skillnad på grenrör:)

tröskellådor kittade. Imorgon ska jag spraya på body och pensla lite underredsmassa
-
- Beroende
- Kontakt:

tröskelådbyte. Är färdigt nu men inga bilder på de.
Tips motages gärna om höjningfjädrar budget som höjer cirka 4"
Mvh
NICklas
-
- Användare
- Kontakt:
-
- Beroende
- Kontakt:
Jaha!:) Ljuddämpare nog lite för lite för min smak om jag ska kunna bruka den oxå:)
Börjat kika lite på höjning nu. Funderade på komplett kitt. Satt en stund och försökte motivera köpet för plånboken Blev ingen vidare framgång.. men kom iaf fram till lite.
Bak.
S10 eller fullsize blazer blad i befintliga bladfjädrar
S10 bakstötdämpare. (någon som har något annat tips är jag öppen för förslag)
bromslangar. beronde på hur mycket hur högt de blir. men bak Dodge dakota 95-00 ska va 6" längre. (andra tips är välkomna)
Fram.
Fundera på att köpa höjningsfjädrar från usa 6.5"
även dämpare som är byggda för 6.5"
Bromslangar från en k1500 ska var 6" längre än orginal.
hemmabyggda longarms med mera.
Sen ska jag ha 33"x12,5x15" Måste vara godkända året om ska fungera bra i skogen men ändå kunna köra i skogen. Fundera på general tyre at2. någon som har erfarenhet av dom i skogen och i snö? Elle finns de några andra vettiga däck?
Börjat kika lite på höjning nu. Funderade på komplett kitt. Satt en stund och försökte motivera köpet för plånboken Blev ingen vidare framgång.. men kom iaf fram till lite.
Bak.
S10 eller fullsize blazer blad i befintliga bladfjädrar
S10 bakstötdämpare. (någon som har något annat tips är jag öppen för förslag)
bromslangar. beronde på hur mycket hur högt de blir. men bak Dodge dakota 95-00 ska va 6" längre. (andra tips är välkomna)
Fram.
Fundera på att köpa höjningsfjädrar från usa 6.5"
även dämpare som är byggda för 6.5"
Bromslangar från en k1500 ska var 6" längre än orginal.
hemmabyggda longarms med mera.
Sen ska jag ha 33"x12,5x15" Måste vara godkända året om ska fungera bra i skogen men ändå kunna köra i skogen. Fundera på general tyre at2. någon som har erfarenhet av dom i skogen och i snö? Elle finns de några andra vettiga däck?
en cherrybomb glasspack ger mycket bättre flöde skönare ljud tar mindre plats och skadas inte lika lätt som en vanlig burkBertilLindgren skrev:ljuddämpare av blås rakt igenom typ med glasulls isolering efter sidorna..GreenMountain skrev: Någon som kan förklara för mig va fan en cherry bomb glasspack är?
NICklas

Expositions bygge
viewtopic.php?t=25111&highlight=orange+devil
-
- Beroende
- Kontakt:
kolla cherrybomb.com så kan du läsa om de o höra dom olikaGreenMountain skrev:okejokej.. Men hur mycket ljuddämpar dom då? få ju inte vråla för mycket då känner man ju sig som en eparaggare igen

Expositions bygge
Jag har precis skaffat AT2 till min...
Kör 315/75-16 och dom är förvånansvärt tysta... Jätte fina på väg, pendlar med bilen.
Dom funkar bra i skogen det jag testat hittills men låter det vara osagt.
I snön var dom kanon men likt alla odubbade breda däck lite hala... Slask fick dom att spåra en del.
Bra val som åretrunt däck om man inte kör extremt i skogen...
Mvh
Kör 315/75-16 och dom är förvånansvärt tysta... Jätte fina på väg, pendlar med bilen.
I snön var dom kanon men likt alla odubbade breda däck lite hala... Slask fick dom att spåra en del.
Mvh
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
jag som tyckte min 255/70 -15 va stora men kanske för jag har en liten samiJoel_Vbg skrev:Jag har precis skaffat AT2 till min...
Mvh

Expositions bygge
-
- Beroende
- Kontakt:
Okej det låter ju bra. Jag har ju cooper discovery st nu Är relativt nöjd med. Finns ju inte så mycket däck att välja om på om de ska gå året runtJoel_Vbg skrev:Jag har precis skaffat AT2 till min...
Mvh