Bränsleekonomi på USA dieslar?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
3500 skrev:Hej
Min Dodge dually med 12v Cummins drar ca 1.3 i stan och 1,0 landsväg normal körning.
Jag har kört många mil med 6,2 och 6,5 Chevy och ingen av dom har varit i närheten av samma kraft och förbrukning som Cummins.
word

Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
manuell låda på cumminsen gör bra för att sänka förbrukningen,fast min tar sällan under 1,1liter (ja ja det är roligt att gasa!!).
sedan lirar cumminsen och och gamla jänke v8 dieslarna inte ens i samma division vad gäller kraft.
En anna fördel är att man kan handla delar billgt då både Case och new holland mfl har den motorn.
sedan lirar cumminsen och och gamla jänke v8 dieslarna inte ens i samma division vad gäller kraft.
En anna fördel är att man kan handla delar billgt då både Case och new holland mfl har den motorn.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Japp, stor skillnad på förbrukningen mellan manuell o auto när det gäller cummins har jag märkt.Mathias T skrev:manuell låda på cumminsen gör bra för att sänka förbrukningen,fast min tar sällan under 1,1liter (ja ja det är roligt att gasa!!).
Min med auto drar runt 1,6l/mil

Men då är den "fullt" påställd, och det blir mycket fullgaskörning

Medans en polare med manuell har legat under litern vid långkörning.
Men jag har funderat på att byta till en tightare turbin i min, för jag tror det är den som stjäl mycket kraft...
Vart köper du delar förresten?
Traktor reservdelar är ju inte heller kända för att vara billigare.
-
- Veteran
- Kontakt:
Jobbar med New holland & Case så jag har ju lite "bra" priser,slår ju att köpa orginal hos daimler/chrysler när man inte orkar ta hem själv från usaGrottulf skrev:Japp, stor skillnad på förbrukningen mellan manuell o auto när det gäller cummins har jag märkt.Mathias T skrev:manuell låda på cumminsen gör bra för att sänka förbrukningen,fast min tar sällan under 1,1liter (ja ja det är roligt att gasa!!).
Min med auto drar runt 1,6l/mil![]()
Men då är den "fullt" påställd, och det blir mycket fullgaskörning![]()
Medans en polare med manuell har legat under litern vid långkörning.
Men jag har funderat på att byta till en tightare turbin i min, för jag tror det är den som stjäl mycket kraft...
Vart köper du delar förresten?
Traktor reservdelar är ju inte heller kända för att vara billigare.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"