Bränsleekonomi på USA dieslar?

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

3500
Hemmastadd

Inlägg av 3500 » tor dec 16, 2010 18:55

Hej
Min Dodge dually med 12v Cummins drar ca 1.3 i stan och 1,0 landsväg normal körning.
Jag har kört många mil med 6,2 och 6,5 Chevy och ingen av dom har varit i närheten av samma kraft och förbrukning som Cummins.

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » tor dec 16, 2010 20:36

3500 skrev:Hej
Min Dodge dually med 12v Cummins drar ca 1.3 i stan och 1,0 landsväg normal körning.
Jag har kört många mil med 6,2 och 6,5 Chevy och ingen av dom har varit i närheten av samma kraft och förbrukning som Cummins.

word :!:
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » tor dec 16, 2010 21:15

manuell låda på cumminsen gör bra för att sänka förbrukningen,fast min tar sällan under 1,1liter (ja ja det är roligt att gasa!!).
sedan lirar cumminsen och och gamla jänke v8 dieslarna inte ens i samma division vad gäller kraft.
En anna fördel är att man kan handla delar billgt då både Case och new holland mfl har den motorn.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » fre dec 17, 2010 14:02

Mathias T skrev:manuell låda på cumminsen gör bra för att sänka förbrukningen,fast min tar sällan under 1,1liter (ja ja det är roligt att gasa!!).
sedan lirar cumminsen och och gamla jänke v8 dieslarna inte ens i samma division vad gäller kraft.
En anna fördel är att man kan handla delar billgt då både Case och new holland mfl har den motorn.
Japp, stor skillnad på förbrukningen mellan manuell o auto när det gäller cummins har jag märkt.
Min med auto drar runt 1,6l/mil :shock:
Men då är den "fullt" påställd, och det blir mycket fullgaskörning :roll:
Medans en polare med manuell har legat under litern vid långkörning.

Men jag har funderat på att byta till en tightare turbin i min, för jag tror det är den som stjäl mycket kraft...

Vart köper du delar förresten?
Traktor reservdelar är ju inte heller kända för att vara billigare.

koppartaket
Veteran
Kontakt:

Inlägg av koppartaket » fre dec 17, 2010 19:40

min Cheva 3500 pickis 6,5 liters ligger på dryga 1,5 till och från boråsträffen med en suzuki 413 på flaket, och då snackar vi luftmotstånd :wink:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » fre dec 17, 2010 21:09

Grottulf skrev:
Mathias T skrev:manuell låda på cumminsen gör bra för att sänka förbrukningen,fast min tar sällan under 1,1liter (ja ja det är roligt att gasa!!).
Japp, stor skillnad på förbrukningen mellan manuell o auto när det gäller cummins har jag märkt.
Min med auto drar runt 1,6l/mil :shock:
Men då är den "fullt" påställd, och det blir mycket fullgaskörning :roll:
Medans en polare med manuell har legat under litern vid långkörning.

Men jag har funderat på att byta till en tightare turbin i min, för jag tror det är den som stjäl mycket kraft...

Vart köper du delar förresten?
Traktor reservdelar är ju inte heller kända för att vara billigare.
Jobbar med New holland & Case så jag har ju lite "bra" priser,slår ju att köpa orginal hos daimler/chrysler när man inte orkar ta hem själv från usa
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar