Det beror på att du har dåliga däck... Min gör inte så.Dimention skrev:Ja har problem med att bromsa på vinterväglag me min blazer.
Vet inte om fler upplever de men så fort man trycker lite lätt på bromsen så glider man bara, spelar knappt ingen roll om de är snö eller is... kan de bero på att dom är så tunga? eller händer detta för er me?
Hur upplever ni era Bilar i Vinter väglag?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
hmm dåliga hur?:P kan de inte va så också att bromsen tar så pass mycket att den låser istället? för dom tar verkligen längst ner... dock lite lite bromsvätska, men de har väl inget me de och göra, i guess?
Cheva Blazer 84- 305 5L | 44" Monster Mudders (ombyggnad pågår)
Mercedes 250 turbo diesel
Tyskstukad Jetta mk1 -81
Low n'Slow
Tyskstukad Jetta mk1 -81
Low n'Slow
I så fall skulle du ju tvärstanna så fort du bromsar om du åker på bar asfalt. Och det tvivlar jag på...
Om det inte är nåt fel på bromsarna på din bil istället, den ska ju börja ta gradvis allt eftersom man trampar hårdare så det har ju ingen betydelse hur hög maxkapaciteten på bromsarna är.

Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Upplevde en läskig sak med en gamal cherokee häromdagen. Bakhjulsdrift i och skulle backa ut från en lite isbelagd parkering. Jag börjar bromsa.. framhjulen låser sig.. bilen stannar inte. tror jag trampade igenom golvet innan skiten stannade. Därefter låter jag 4x4 vara i tills det nalkas sommar. Kanske ska skriva att det va en automat.
"Original" C303
-
- Beroende
Har du samma däck som på bilderna Dimention? Isf är de garanterat därför, för så var forden min med med sommardäck som var vinte godkända men när jag va en par flugvingar från å plocka broräcke hemma i korsningen åkte smala å dubbade på
Där imot har jag upplevt de där med att man backa men bero nog mycke på automat de för så vill Vanbussen göra med allra helst när man just starta å den går på höjd tomgång, lite läskigt innan man vänjer sig

Där imot har jag upplevt de där med att man backa men bero nog mycke på automat de för så vill Vanbussen göra med allra helst när man just starta å den går på höjd tomgång, lite läskigt innan man vänjer sig

Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Yes! Kör me däcken på bilderna.. Beror väl på dom då:)Amazon_Sleper skrev:Har du samma däck som på bilderna Dimention? Isf är de garanterat därför, för så var forden min med med sommardäck som var vinte godkända men när jag va en par flugvingar från å plocka broräcke hemma i korsningen åkte smala å dubbade på![]()
Får vänta till den fina våren/sommaren

Cheva Blazer 84- 305 5L | 44" Monster Mudders (ombyggnad pågår)
Tyskstukad Jetta mk1 -81
Low n'Slow
Tyskstukad Jetta mk1 -81
Low n'Slow
Att man glider iväg på det viset kan tyda på att bakbromsarna är knas på ett eller annat sätt.
Finns möjligheten så kör upp i en bromsprovare och testa.
Jag skulle genast riva och kolla upp om självjusteringen är ok.
Det kan även vara klämm på nått rör bakåt eller ett rör som e av.
Det kan även vara så att det står vatten i den bakre kretsen, och då vatten komprimeras mer än bromsvätska så kan fenomenet uppstå.
Tänk även på att det sitter en mojäng som blockerar den ena kretsen när trycket i denna försvinner. är kabeln av till denna så får man ingen indikering i instrumentet och bromsvätskenivån ser normal ut.
Finns möjligheten så kör upp i en bromsprovare och testa.
Jag skulle genast riva och kolla upp om självjusteringen är ok.
Det kan även vara klämm på nått rör bakåt eller ett rör som e av.
Det kan även vara så att det står vatten i den bakre kretsen, och då vatten komprimeras mer än bromsvätska så kan fenomenet uppstå.
Tänk även på att det sitter en mojäng som blockerar den ena kretsen när trycket i denna försvinner. är kabeln av till denna så får man ingen indikering i instrumentet och bromsvätskenivån ser normal ut.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Beroende
Tro nog inte de är något att oroa sig över, dom flesta V8or är så råstarka så man knappt märker av om handbromsen är åtdragen, å upplever att de är väldigt mycke bromsverkan fram på dom jänkare jag har,
Å dom har då klara besiktningens bromsvärden utan bekymmer
Å dom har då klara besiktningens bromsvärden utan bekymmer

-
- Beroende
Kolla upp så inte de är nå glapp i någon led/ snäckan.. Hade en kärvande snäcka på min innan å den var riktigt hemsk
Men efter byte av den å lite kulbultar å styrleder blev de mycke bättre, men är ärligt talat tveksam till fords konstruktion utan hjälpstyrarm
Har en led till som jag tycker glappa lite så ska byta den till sommaren så den bli tipp topp...
Men min 33or tar endast i lite lite på bärarmarna inte i ramen, å de endast med max styrutslag..

Men efter byte av den å lite kulbultar å styrleder blev de mycke bättre, men är ärligt talat tveksam till fords konstruktion utan hjälpstyrarm

Men min 33or tar endast i lite lite på bärarmarna inte i ramen, å de endast med max styrutslag..