12v kompressor
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Köpte Julas 12V pump som ger max 10 bar, och kopplade den till en tank(tom heliumtank från teknikmagasinet) och det funkar jäkligt bra, men toppen på pumpen blir varm som f*n efter mågra minuters gång! behöver inte betyda nåt negativt, men det känna som man vill låta den vila lite emellanåt.
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
- Rutinerad
- Kontakt:
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Nu har jag äntligen fått tag på enda firman i europa som säljer T-Max kompressorn med tank för tillfället. Den har tydligen 12L tank i aluminum. Jag fick ett pris av grossisten i Spanien på 242 euro/st inkl moms. Jag tycker det låter lite i saftigaste laget eftersom man kan köpa bara kompressorn för runt en tusing... Men är det nån mer som är intresserad av att beställa lär det gå att få ner priset en del.

◇ The tank is made by Aluminum. The weight is only 10.50kgs, which is one-third of the one made by iron.
◇ It is with safe valve.
◇ It is with one-way valve
◇ It is with electronic pressure switch.
◇ A large quantity of gas storage 12L
◇ Maximum Air flow of compressor is 160LPM

◇ The tank is made by Aluminum. The weight is only 10.50kgs, which is one-third of the one made by iron.
◇ It is with safe valve.
◇ It is with one-way valve
◇ It is with electronic pressure switch.
◇ A large quantity of gas storage 12L
◇ Maximum Air flow of compressor is 160LPM
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Re: 12v kompressor
Den här verkar vettig, eller?

-150 PSI
-150 liter/minut
-2 meter kabel
-10 meter luftslang
-Lufttrycksmätare
-50A säkring
Pris: 995.00 SEK
Tryckluftstanken har jag redan. Åkte förbi återvinningsstationen och tog en använd 6kg pullverbrandsläckare. Dom är tryck klassade till 23bar och har någon sorts lining inuti så man slipper rost. Demonterade isär den, rengjorde den från pullverresterna. Sen modifierade jag toppen så att jag har påfyllare från extern kompressor (från garaget) samt att det är för att koppla in tryckluftsslangen, sen en manometer för att hålla koll på trycket, sen ett uttag för tryckluftshornen (från Karnag med ett manligt ljud).
Återkommer med bild på tanken.
Funderar på just den här kompressorn då jag åker på 37" och vill kunna lufta dom om man ska åka en längre sträcka efter offroadkörningen.

-150 PSI
-150 liter/minut
-2 meter kabel
-10 meter luftslang
-Lufttrycksmätare
-50A säkring
Pris: 995.00 SEK
Tryckluftstanken har jag redan. Åkte förbi återvinningsstationen och tog en använd 6kg pullverbrandsläckare. Dom är tryck klassade till 23bar och har någon sorts lining inuti så man slipper rost. Demonterade isär den, rengjorde den från pullverresterna. Sen modifierade jag toppen så att jag har påfyllare från extern kompressor (från garaget) samt att det är för att koppla in tryckluftsslangen, sen en manometer för att hålla koll på trycket, sen ett uttag för tryckluftshornen (från Karnag med ett manligt ljud).
Återkommer med bild på tanken.
Funderar på just den här kompressorn då jag åker på 37" och vill kunna lufta dom om man ska åka en längre sträcka efter offroadkörningen.
Jag har en sån, funkar bra men 150l/min skall man nog ta med en nypa salt. Ovanligt bra pris för att vara i sverige däremot, min va inte många tior billigare.
I aim to misbehave
-
- 4x4xnerd
Såg i går på Sandlycke en 12 v superkompressor i Jörgens, från Västerås, TGB.
Gick mycket fort för honom att fylla från 0,5 till 2,5 i jättedäcken(40"?????)
En WARN om jag inte minns fel.
Priset, om jag kommer ihåg rätt, drygt 8.000:-.
Avis, jag - näääääärrrå.

Gick mycket fort för honom att fylla från 0,5 till 2,5 i jättedäcken(40"?????)
En WARN om jag inte minns fel.
Priset, om jag kommer ihåg rätt, drygt 8.000:-.
Avis, jag - näääääärrrå.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Ja, Warn har några olika modeller... Vet du vilken han hade?
Jag måste ju ha en vettig kompressor känner jag. Kanske är bättre att lägga lite pengar på det och "göra rätt från början".
Liten (ca 1500:-)

Större (ca 5500:-)

Störst (ca 6500:-)

Jag måste ju ha en vettig kompressor känner jag. Kanske är bättre att lägga lite pengar på det och "göra rätt från början".

-
- Beroende
här testar dom t-max och warn
// Noodles aKa Andreas
Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007
-
- 4x4xnerd
Själv hade jag en WARN i väska som för 10 år sedan kostade 3.700:- hos Rindab.
Klarade att fylla upp G-Wagens 35":or från 0,5 till 2,5 på cirka 40 minuter, om jag minns rätt.
Hade kompressorn ett tag fast monterad i Samuraien.
Men har den nu åter i väskan så den kan alternera mellan Samuraien och Defendern.
(Beroende på vilken som fungerar)
Hade en likadan kompressor fast monterad i en Wrangler för att driva axelspärrarna. Till den monterade jag ett uttag så jag kunde lufta däcken.
Men det var inget bra alternativ att ha kompressorn under motorhuven.
Den överhettades.
Jag ordnade med fläktkylning av kompressorn(i stället för att lyda rådet att flytta den till bagageutrymmet).
Dessutom tog jag upp "Suzukislitsar" i huven sidor för att få ut varmluften (till JEEP-folkets stora förtjusning. Av nya ägaren övertejpade.)
Klarade att fylla upp G-Wagens 35":or från 0,5 till 2,5 på cirka 40 minuter, om jag minns rätt.
Hade kompressorn ett tag fast monterad i Samuraien.
Men har den nu åter i väskan så den kan alternera mellan Samuraien och Defendern.
(Beroende på vilken som fungerar)
Hade en likadan kompressor fast monterad i en Wrangler för att driva axelspärrarna. Till den monterade jag ett uttag så jag kunde lufta däcken.
Men det var inget bra alternativ att ha kompressorn under motorhuven.
Den överhettades.
Jag ordnade med fläktkylning av kompressorn(i stället för att lyda rådet att flytta den till bagageutrymmet).
Dessutom tog jag upp "Suzukislitsar" i huven sidor för att få ut varmluften (till JEEP-folkets stora förtjusning. Av nya ägaren övertejpade.)
-
- 4x4xnerd
Glenndewagen skrev:Ja, Warn har några olika modeller... Vet du vilken han hade?
Måste tillstå att jag inte "henger me i tugget" = har inte engelska som modersmål så jag förstår inte allt som snabbt rabblas upp.

-
- Beroende
som sagt tidigare i tråden, jag har denna http://www.mm-4x4.com/t---max-heavy-dut ... 2780-p.asp och e sketnöjd tar mina 235/85-16 från 0,8 till 2,x på ca 1½ min / däck snabba var dom på att leverera också. och inte så farligt dyra.
// Noodles aKa Andreas
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Någon med lite större däck som har erfarenheter? Jag kommer köra med 35x13.5x16, känner jag mig själv blir det större framöver...