Boden 15-16 okt
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Boden 15-16 okt
har för mig att det blev 240 kr per skalle för oss (hela helgen)
Inte farligt det. Har pratat med övriga och dom vill köra hardcore, så då gör vi det.
När passerar ni Umeå då? Vi åker nog i 1 draget.
När passerar ni Umeå då? Vi åker nog i 1 draget.
Riktiga män sover i tält.... och vi kom ju överens om att co-drivers fick ta eldvakten så det blir ju inga problem. Har monterat hasplåten och bytt olja och filter idag. snart åker vi!
Danne
Danne
Hur många är ni som åker från Umeå? Å vad har ni att köra med? Vi åker från Ö-vik redan vid 9 tiden uppöver, det är vi som kommer att lägga ut kontroller inför lördagens körning
Hej
vi blir nog fyra bilar tror jag
en Jeep cherokee 2-3 pers
en Cheva blazer 2 pers
en tgb 11 ? pers
en jeep till tror jag ? pers
speedking har koll på detta
en Cheva blazer 2 pers
en tgb 11 ? pers
pnilz skrev:Hej
en Cheva blazer 2 pers
en tgb 11 ? pers

hörde talas om att alla fordon ska vara trafikförsäkrade. stämmer det? har ett rörram/spindelbygge med volvoturbo/4wd/ som jag var sugen att prova. inte så kul att åka från kalix och sen får man inte köra?
Det stämmer bra.Junior4x4 skrev:hörde talas om att alla fordon ska vara trafikförsäkrade. stämmer det? har ett rörram/spindelbygge med volvoturbo/4wd/ som jag var sugen att prova. inte så kul att åka från kalix och sen får man inte köra?
mvh Rasmus
vw taro -95 med axlar från bj75
subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05

subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05
sett filmer från träffar i boden och kan inte tänka mig att flera av bilarna nånsin varit i närheten av bilprovningen sen dom moddas om? i så fall ställs dom bara på och är försäkrade men inte besiktigad.
borde i så fall funka om jag tar nummer plåten från bilen som motorn är i från hänger på den och försäkrar den ställer på den. och kallar den ombyggd 240 typ?
borde i så fall funka om jag tar nummer plåten från bilen som motorn är i från hänger på den och försäkrar den ställer på den. och kallar den ombyggd 240 typ?
Det finns ju olika sätt man kan registrera ett fordon på, dvs alla behöver inte passera bilprovningen för att få brukas.Junior4x4 skrev:sett filmer från träffar i boden och kan inte tänka mig att flera av bilarna nånsin varit i närheten av bilprovningen sen dom moddas om? i så fall ställs dom bara på och är försäkrade men inte besiktigad.
Om det skulle inträffa en olycka med ett olagligt fordon på en träff så drabbar det inte bara dig själv utan hela verksamheten.
mvh Rasmus
subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05

subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05
Jag förstår var du vill komma men jag menar att många bilar som körs har kanske varit en willys eller en suzuki för flera hundra/tusen timmar sen och nu är det bara lite små drag kvar av dom så man precis kan se vad det var för bil i börgan men dom har plåten och papprena kvar och på så sätt försäkra. inget försäkrings bolag skulle väll nånsin ersätta en skada om dom viste att det satt 44" däck på bilen som är godkänd för 15" och dörrar bortkapade mm.inte ute efter att hacka på träffen vill bara komma med och leka men blir less på att det görs skillnad på om man byggt seriöst själv,eller byggt om det som alldrig går att besikta som det är i träffutförande.Tror många vet vad jag menar och kanske känner lika... få bilar som rullar på träffar är försäkrade för att köras med sånna däck och diffar bromsar motor dörrar mm men dom har en trafik försäkring för hur dom såg ut innan dom vart ombyggda vilken inte gäller om det blir en riktigt rejäl olycka och det kommer till bolagenas känne dom. Har själv en ombyggd bil men ville prova mitt extremare bygge.Kanske kommer ändå med vanliga bilen eller så lastar man bygget och leker på egen hand i egna sandtag.i egen kommun kul att folk fixar träffar för likasinnade stor applåd att det finns drivande som tar på sig allt jobb.
Arrangörerna måste ju ha sin rygg fri. Sen tycker jag att det är upp till var och en hur man bär sig åt för att få sitt fordon lagligt, vad man vill ha på sitt samvete osv.Junior4x4 skrev:Jag förstår var du vill komma men jag menar att många bilar som körs har kanske varit en willys eller en suzuki för flera hundra/tusen timmar sen och nu är det bara lite små drag kvar av dom så man precis kan se vad det var för bil i börgan men dom har plåten och papprena kvar och på så sätt försäkra. inget försäkrings bolag skulle väll nånsin ersätta en skada om dom viste att det satt 44" däck på bilen som är godkänd för 15" och dörrar bortkapade mm.inte ute efter att hacka på träffen vill bara komma med och leka men blir less på att det görs skillnad på om man byggt seriöst själv,eller byggt om det som alldrig går att besikta som det är i träffutförande.Tror många vet vad jag menar och kanske känner lika... få bilar som rullar på träffar är försäkrade för att köras med sånna däck och diffar bromsar motor dörrar mm men dom har en trafik försäkring för hur dom såg ut innan dom vart ombyggda vilken inte gäller om det blir en riktigt rejäl olycka och det kommer till bolagenas känne dom. Har själv en ombyggd bil men ville prova mitt extremare bygge.Kanske kommer ändå med vanliga bilen eller så lastar man bygget och leker på egen hand i egna sandtag.i egen kommun kul att folk fixar träffar för likasinnade stor applåd att det finns drivande som tar på sig allt jobb.
mvh Rasmus
subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05

subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05
blir det en riktig olycka så har inte dom som fixat träffen ryggen fri med willysar suzuki mm så vad är skillnaden? om jag kallar min för en 240? och svar ja jag har regskylt papper och försäkring på 240 men inte typat om den med andra däck axlar mm, många har ju bytt axlar motor höjt lättat tyngre mm men att en bit av golvet är kvar från en ursprunglig bil så funkar det,Tror inte utredarna som kommer från bolaget när det hänt en tråkig olycka som alldrig "får" hända blir så nöjda när dom frågar var suzukin är och där ligger det en mindre bigfot på sida med 44" däck höjd en halvmeter inte besiktigad på 5 år men har en trafikföräkring fast inga bälten eller dörrar men en bit av orginalgolvet har den. mitt bygge är byggt enligt sbf reglemente med kvaliter på rör i bur har fyrpungtsbälten bärarmar som är säkrade sprängskydd för axlar mm nät för miskad klämmrisk .tror inte att utredarna skulle gilla den 240 heller med trafikförsäkring. Men vart drar ni som fixar träffen/träffarna gränsen? finns inte så mycket annat jag kan köra här uppe? lagligt som en del kallar det?
Junior4x4 skrev:blir det en riktig olycka så har inte dom som fixat träffen ryggen fri med willysar suzuki mm så vad är skillnaden? om jag kallar min för en 240? och svar ja jag har regskylt papper och försäkring på 240 men inte typat om den med andra däck axlar mm, många har ju bytt axlar motor höjt lättat tyngre mm men att en bit av golvet är kvar från en ursprunglig bil så funkar det,Tror inte utredarna som kommer från bolaget när det hänt en tråkig olycka som alldrig "får" hända blir så nöjda när dom frågar var suzukin är och där ligger det en mindre bigfot på sida med 44" däck höjd en halvmeter inte besiktigad på 5 år men har en trafikföräkring fast inga bälten eller dörrar men en bit av orginalgolvet har den. mitt bygge är byggt enligt sbf reglemente med kvaliter på rör i bur har fyrpungtsbälten bärarmar som är säkrade sprängskydd för axlar mm nät för miskad klämmrisk .tror inte att utredarna skulle gilla den 240 heller med trafikförsäkring. Men vart drar ni som fixar träffen/träffarna gränsen? finns inte så mycket annat jag kan köra här uppe? lagligt som en del kallar det?
Ja har en Zukka som är reggad å försäkrad som motorredskap

Pontus 076-82 999 57
Nu är inte jag någon arrangör så jag svarar inte för dom, jag har endast läst vad som gäller för deras träffar.
Jag förstår syftet med att kunna visa upp försäkringspapper. Varför tror du inte att arrangören har ryggen fri vid en ev olycka om föraren kan visa ett giltigt försäkringspapper för fordonet?
Dom här träffarna skulle man kunna ha på allmänna vägar då det handlar om bilorgientering med lagliga bilar men det vore ju lite trist. Det är ju ingen tävling som kräver vagnsbok osv på inhängnat område.
Varför får inte en rallycrossbil köra på gatan trots att den har bättre bromsar, stötdämpare, däck osv?
Jag förstår syftet med att kunna visa upp försäkringspapper. Varför tror du inte att arrangören har ryggen fri vid en ev olycka om föraren kan visa ett giltigt försäkringspapper för fordonet?
Dom här träffarna skulle man kunna ha på allmänna vägar då det handlar om bilorgientering med lagliga bilar men det vore ju lite trist. Det är ju ingen tävling som kräver vagnsbok osv på inhängnat område.
Varför får inte en rallycrossbil köra på gatan trots att den har bättre bromsar, stötdämpare, däck osv?
mvh Rasmus
subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05

subaru outback -99
suzuki gr vitara xl7 -05