jo nog går det att dra upp den utan att hissa upp den men det tar ju inte lång tid att hissa upp den i framvagnenVictor skrev:Måste och måste... Skruvade upp pajeron stående på hjulen utan att hissa något utan problem..
Nissan king cab A-traktor projekt knappstoppat
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Nissan king cab A-traktor projekt större däck köpta
Sen kan man ju få kanske fina klämskador om nu bilen skulle säcka ihop och man ligger under den så jag skulle aldrig chansa 

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
jo men om man ställer pallbockar under så känner jag mig ganska säker men som sakt har jag redan dragit stavarna i bott få hoppas att 33tumarna går påDanne skrev:Sen kan man ju få kanske fina klämskador om nu bilen skulle säcka ihop och man ligger under den så jag skulle aldrig chansa
hejhej har hänt riktigt mkt rost har svetsats spackel har slippat bilen är nu helt ner plockad sen så prövade jag 33 tumarna det gick nästan men inte riktigt så då fick de bli karoshöjning borrade håll i några gammla hockey puckar som inte anväds något mer och högre blev den så nu sitter däckena på utan att de styper i något

dåliga bilder men duger nog

är ju inte störst på forumet men inte minst heller

sen har flaket fått ett lyft från trä till durk

bra verktygskåp om någonting går sönder

sen har jag och pappa svetsat en båge för extraljusen
var väl allt man kunde bjuda på den här gången

dåliga bilder men duger nog

sen har flaket fått ett lyft från trä till durk

bra verktygskåp om någonting går sönder

sen har jag och pappa svetsat en båge för extraljusen
var väl allt man kunde bjuda på den här gången
Trevligt... Hade en K.C A-traktor med dock 2wd med lådan på flaket byggt i trä vilket gjorde att hela flaket ruttna pga fukt.a-kingen skrev:hejhej har hänt riktigt mkt rost har svetsats spackel har slippat bilen är nu helt ner plockad sen så prövade jag 33 tumarna det gick nästan men inte riktigt så då fick de bli karoshöjning borrade håll i några gammla hockey puckar som inte anväds något mer och högre blev den så nu sitter däckena på utan att de styper i något
Pålitliga bilar annars så länge dom är skonade från rosten!
Inte ofta man ser en gammal näbbhuv 240 längre...a-kingen skrev:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
ja träflak har ju lust att ruttna. nä det är ju en glt och dom finns det inte många kvar avJoel_Vbg skrev:Trevligt... Hade en K.C A-traktor med dock 2wd med lådan på flaket byggt i trä vilket gjorde att hela flaket ruttna pga fukt.a-kingen skrev:hejhej har hänt riktigt mkt rost har svetsats spackel har slippat bilen är nu helt ner plockad sen så prövade jag 33 tumarna det gick nästan men inte riktigt så då fick de bli karoshöjning borrade håll i några gammla hockey puckar som inte anväds något mer och högre blev den så nu sitter däckena på utan att de styper i något
Pålitliga bilar annars så länge dom är skonade från rosten!
Inte ofta man ser en gammal näbbhuv 240 längre...a-kingen skrev:
-
- Forumräv
Re: Nissan king cab A-traktor projekt nya bilder sidan 2
Ser snyggt ut! En fråga bara, varför rama in flaket och göra en liten låda? På en traktor som är fyrhjulsdriven behövs inte det lilla ballastflaket, då får man ha originalflak.
jaså ja jag vill bara inte ha ombes p.g.a av att polisen tycker flaket är förstortTerrängtotte skrev:Ser snyggt ut! En fråga bara, varför rama in flaket och göra en liten låda? På en traktor som är fyrhjulsdriven behövs inte det lilla ballastflaket, då får man ha originalflak.
-
- Användare
På en fyrhjulsdriven a-traktor behöver du inte ha ett barlast flak men har du ett så får det högst vara 1,25m*1,25m fick jag till svar av sbp när jag byggde valpen i somras.
ok men som sakt durken är jäkligt dyr så jag tror att jag låter det vara som det ärantonlarsson skrev:På en fyrhjulsdriven a-traktor behöver du inte ha ett barlast flak men har du ett så får det högst vara 1,25m*1,25m fick jag till svar av sbp när jag byggde valpen i somras.
Nepp... Näbbhuven tillverkades bara 84-85 och då var häften Glt och hälften Gle så synd när man ser en som är bucklig men du kanske tänkt renovera den med? Du gör ju ett snyggt jobb med King Caben!a-kingen skrev:nä det är ju en glt och dom finns det inte många kvar av
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
jag hade tänkt byta skärmen och laga rosten sen lackera. tack så mycketJoel_Vbg skrev:Nepp... Näbbhuven tillverkades bara 84-85 och då var häften Glt och hälften Gle så synd när man ser en som är bucklig men du kanske tänkt renovera den med? Du gör ju ett snyggt jobb med King Caben!a-kingen skrev:nä det är ju en glt och dom finns det inte många kvar av
-
- Rutinerad
ser att du hinner med en hel del jobb på så kort tid.
bra jobbat,blir nog fin när den är klar

A Quick fix=a fix=>keep on driving
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
joda ingen menning med att ligga och se på tv hela dagarna. ja man hoppas ju på det bästabor i skogen skrev:ser att du hinner med en hel del jobb på så kort tid.
-
- Beroende
Ser ju som sagt lovande ut
Å värmer mig om hjärtat å höra du tänker fixa till 240in igen
Är lätt missbrukare av gamla volvo bilar

Är lätt missbrukare av gamla volvo bilar

Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..