Sida 2 av 2

Re: Rasad 6.5td slänga i 6.2d istället?

Postat: fre okt 19, 2012 21:30
av Erikzon
Kom på en sak mitt i all skruvning. Pumpinställningen.. hur fan gör jag med den nu? Ska jag ta bröstkåpan från gamla motorn och slänga i den nya? Enligt markeringen på gamla är den ställd ca 2-3mm mot passagerar sidan

henke; jo han har laddtrycksmätare i bilen och jag har sagt till han att MAX köra på 0,6 och att han även ska inhandla en avgastempmätare

Re: Rasad 6.5td slänga i 6.2d istället?

Postat: fre okt 19, 2012 22:07
av optodsl
Du ska inte behöva byta bröstkåpa

Du måste ta spridarrören från 6,2:an

Hur mycket laddade den förut, kan tänka mig att det inte var så mycket

Du får göra en grundinställning, sen får du justera den

Men man kan inte före det när den går

Re: Rasad 6.5td slänga i 6.2d istället?

Postat: lör okt 20, 2012 16:41
av Erikzon
Den laddade 0,6 innan så satsar väl på att ladda 0,5 på denna motor.
Okej, ska försöka mäta hur pumpen står i bröstkåpan på gamla motorn och montera den likt på den nya.

Re: Rasad 6.5td slänga i 6.2d istället?

Postat: lör okt 20, 2012 17:14
av optodsl
0,6 är inget problem

Re: Rasad 6.5td slänga i 6.2d istället?

Postat: sön okt 21, 2012 19:43
av Erikzon
Suck.. började med nya motorn idag och märker efter några timmars skruvning att även den har börjat spricka i blocket :( Så nu får han börja leta efter en motor igen

Hade ju som sagt planer på att montera en 6.2'a i min bil också men börjar ju tvivla nu när man sett två motorer med detta fel..

Re: Rasad 6.5td slänga i 6.2d istället?

Postat: tor apr 04, 2013 13:20
av v8larsson
spruckna block är mycket vanligt på dessa motorer när dom kommit upp i mil.
Googla på det så finns det mycket info om det i staterna.
Blocken är helt enkelt för klena...