Jag kan tänka mig att de du säger e helt rätt! dom har ju ingen aning om ved man e för typ.henke_99 skrev:Det är en hel del i den där boken som inte är fullt så noga som det verkar, har jag o min bror konstaterat när det väl blivit aktuellt med bygge. Så att läsa den när det handlar om ett sånt här bygge kommer bara ge lite grundläggande hänvisningar.
Visst, ska man åka bara i 200 km/h så är det väl rätt noga med styrgeometri och hjulupphängning osv men på en skogsbil så är ju mer kravet att man ska lyckas ta sig till och från körområdet på ett hyfsat trafiksäkert sätt. Det visade sig när min bror byggde, det han främst tog hänsyn till då var att ramen var rätt byggd och att det satt förstärkningar på rätt ställen. Att alla stag hade exakt dom placeringar och vinklar som krävdes i boken var inte riktigt så viktigt, bara bilen gick att köra utan att kännas rent trafikfarlig.
Många gånger kan nog representanterna från sfro vara lite torra, dom får förmodligen prata med en hel del folk som inte har en aning om vad det innebär att bygga en bil. Och det är väl svårt att sortera ut dom få som faktiskt kan till en början, jag skulle vilja säga att det är bättre att man ringer hellre än att skicka mail. Då är det lättare att få till kontakt och även göra sig förstådd i att man har en del koll i alla fall.
men man har ju faktiskt ett annat bygge i ryggen, med alla missar man gjorde där osv... min styrgeometri på nuvarande bygget e inget ja e nöjd med men ja har ju lärt mig hur man ska göra nästa gång.
han ja mejla skrev att man ska kunna göra en undanmanöver i 100km/h utan att få problem, men de finns ju för f*n äldre originalbilar som inte klarar sånt utan cirkuskonster efteråt...
arbetskompisen mejlade samma kille om sitt cossie-bygge å han sa att de fanns inte en chans i helvete att de skulle gå igenom, inte ens kunna köras! sen mejlade han Bosse Bildoktorn som oxå jobbar för SFRO å han tyckte inte de va några problem alls... de e skillnad på folk å folk!
men med krängningshämmare av kniveggs-typ i rätt dimension så ska de allt gå å hålla 100kmh genom rondeller!:D