4x4sweden på facebook?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: 4x4sweden på facebook?
Har facebook och använder det dagligen. Men tycker inte om när forum ska finnas där också. För det blir bara rörigt och forumen brukar ofta dö ut.
Kör: Arctic Cat 366 4x4 2008
Väntar på tillfixning: Volvo 912
Väntar på tillfixning: Volvo 912
Jag är med i FB... Men saknar ibland som dig den där rackarns "ogilla knappen" i vissa lägen! Har endast varit med en kort tid, aug 2012 tror jag det var. men det finns faktiskt vissa bra funktioner i FB.dansken skrev:Har inte o kommer inte skaffa, skulle va om det kommer en ogilla knapp.
Men håller på att forum ska vara forum och inget annat!
//Janne
"Allt som är riktigt kul är antingen onyttigt/farligt eller dyrt"
En Pajero MK1 kort, med nått grovmönstrat.
En Pajero MK1 kort, med nått grovmönstrat.
det som är jäkligt smidigt med FB är att skapa event och ha grupper
tex så är vi några som tippar på jobbet, då har jag skapat en sluten grupp till oss
så när det är ens egen tur att tippa så tar man enkelt ett kort med luren och lägger upp
annars är det mycket skit på FB
tröttsamt mycket typ sånt här "om du är emot barnporr så gilla"
tex så är vi några som tippar på jobbet, då har jag skapat en sluten grupp till oss
så när det är ens egen tur att tippa så tar man enkelt ett kort med luren och lägger upp
annars är det mycket skit på FB
tröttsamt mycket typ sånt här "om du är emot barnporr så gilla"
Facebook vad är det för något!
It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer.
Albert Einstein
Suzuki 419 höjd 6" & 33" TSL
Volvo 940 GL
Volvo 164
Trollhättemoped
Albert Einstein
Suzuki 419 höjd 6" & 33" TSL
Volvo 940 GL
Volvo 164
Trollhättemoped
X2 klarar mig utan gillaknapp här.Gustavsson skrev:Tror att man skulle tappa väldigt mycket vad det gäller att ha allt samlat på ett ställe... Något finns här, något på Facebook. Blir liksom både hugget och stucket då.
Jag föredrar att vår kunskapsbank är samlad på ett ställe!
det funkar ju aldrig när samma sak försöker finnas på två platser, det blir bara knas
Inget jävla FB!
Den skiten klara vi oss bra utan och vad ska en gilla knapp va bra för? Tycker vi om nått så skriver vi väl det.
Ingen har väl någon glädja av att någon gillar, blir väl så att allt fler bli lata och inte orkar skriva och ist trycker på gilla knappen.
Kul tråd det skulle bli...
Den skiten klara vi oss bra utan och vad ska en gilla knapp va bra för? Tycker vi om nått så skriver vi väl det.
Ingen har väl någon glädja av att någon gillar, blir väl så att allt fler bli lata och inte orkar skriva och ist trycker på gilla knappen.
Kul tråd det skulle bli...
http://www.mjsvets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw
Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw
Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...
finns sida för 4x4sweden på både facebook och google+ men dom används knappt inte då det precis som andra säger tenderar att bli så att diskussionen flyttas till facebook och informationen blir både svår att hitta och omöjlig att söka i.
Däremot kan jag tänka mig att lägga till dela eller gillaknappar här i forumet om det finns intresse för att dela trådar enklare?
Däremot kan jag tänka mig att lägga till dela eller gillaknappar här i forumet om det finns intresse för att dela trådar enklare?
I aim to misbehave
På byggahus.se finns en funktion för att "gilla" som inte är kopplad till facebook. Då står det under inlägget att "kalle, pelle och 24 andra (användare) gillar detta". Känns som ett smidigare sätt att visa att man uppskattar inlägget och/eller håller med än att citera och skriva x2, x3 osv genom hela tråden.MrHawk skrev:finns sida för 4x4sweden på både facebook och google+ men dom används knappt inte då det precis som andra säger tenderar att bli så att diskussionen flyttas till facebook och informationen blir både svår att hitta och omöjlig att söka i.
Mina offroadbilder [Länk]
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Är helt emot FB. Behöver det inte, har det inte och kommer aldrig att skaffa det heller. Jag har riktiga vänner som jag pratar med på riktigt.
Angående 4x4sweden på FB så är jag emot. Blir för splittrat med offroadrelaterat på två ställen.
Om motivet för FB enbart är att få gilla knappar så kan det ju lika gärna läggas in här, så vi kan köra vidare med detta toppenforum.
// Klas
Angående 4x4sweden på FB så är jag emot. Blir för splittrat med offroadrelaterat på två ställen.
Om motivet för FB enbart är att få gilla knappar så kan det ju lika gärna läggas in här, så vi kan köra vidare med detta toppenforum.
// Klas
Gröna bilar är sköna!
Volvo C304 6x6 TGB-131A reg som Lätt LB
Volvo C304 6x6 HYTTGB-13 på 38.5x14.5
Bygger på Projekt Lillvalp
Volvo C304 6x6 TGB-131A reg som Lätt LB
Volvo C304 6x6 HYTTGB-13 på 38.5x14.5
Bygger på Projekt Lillvalp
Här finns ju faktiskt en poängCaffe skrev:På byggahus.se finns en funktion för att "gilla" som inte är kopplad till facebook. Då står det under inlägget att "kalle, pelle och 24 andra (användare) gillar detta". Känns som ett smidigare sätt att visa att man uppskattar inlägget och/eller håller med än att citera och skriva x2, x3 osv genom hela tråden.MrHawk skrev:finns sida för 4x4sweden på både facebook och google+ men dom används knappt inte då det precis som andra säger tenderar att bli så att diskussionen flyttas till facebook och informationen blir både svår att hitta och omöjlig att söka i.
alla x2 , x3 osv tar ju plats och minskar läsbarheten lite grann
optodsl skrev:Här finns ju faktiskt en poängCaffe skrev:På byggahus.se finns en funktion för att "gilla" som inte är kopplad till facebook. Då står det under inlägget att "kalle, pelle och 24 andra (användare) gillar detta". Känns som ett smidigare sätt att visa att man uppskattar inlägget och/eller håller med än att citera och skriva x2, x3 osv genom hela tråden.MrHawk skrev:finns sida för 4x4sweden på både facebook och google+ men dom används knappt inte då det precis som andra säger tenderar att bli så att diskussionen flyttas till facebook och informationen blir både svår att hitta och omöjlig att söka i.
X2

//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
carfrigge skrev:optodsl skrev:Här finns ju faktiskt en poängCaffe skrev:
På byggahus.se finns en funktion för att "gilla" som inte är kopplad till facebook. Då står det under inlägget att "kalle, pelle och 24 andra (användare) gillar detta". Känns som ett smidigare sätt att visa att man uppskattar inlägget och/eller håller med än att citera och skriva x2, x3 osv genom hela tråden.
X2(sorry
.. kunde inte låta bli
)
//F
X3... Det samma gäller citat direkt efter

På vissa forum blir man tillsagd att inte citera om man svarar på inlägget ovanför och framförallt finns där en funktion som gör om citerade bilder till länkar istället.. För det är irriterande med citerade bilder!
Gillaknapp (eller tack tex) gillas!

Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
heter det inte "bajsbook" ... tillför civilisationen vad?
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar