höjja chevan på riktigt
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: höjja chevan på riktigt
Jag kanske ska tillägga också att realift-nycklarna bara är anpassade till 4" höjningar.
Så för att de ska funka med en 6" höjning så måste man bygga en ny växellådsbalk, annars blir den ivägen.
Så för att de ska funka med en 6" höjning så måste man bygga en ny växellådsbalk, annars blir den ivägen.
här har du högre höjningar om du känner att 6 tum inte räcker
men de e ju inte direkt gratis....
http://wholesalesuspensionoutlet.com/CO ... CHEVY.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://wholesalesuspensionoutlet.com/CO ... CHEVY.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lift your truck fat chicks can´t jump!
När det är så högt blir det bara fånigt tycker jag.Rössvik skrev:här har du högre höjningar om du känner att 6 tum inte räckermen de e ju inte direkt gratis....
dessutom kan man inte använda realift-nycklarna när man höjer så mycket,
så fjäderbalken blir som ett stort ankare under bilen, och hela höjningen blir meningslös...

-
- Hemmastadd
Oj herre min jävlar, tur att de är lång helg så jag hinner läsa att då jg fattar!!
Tusen tack gör alla svar

Tusen tack gör alla svar

8" höjd Chevrolet Silverado Lt 1500 02
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
-
- Hemmastadd
Den är 6 bultad å inte hd. Och slutligen, vilken är den höjning att föredra mr expert??
8" höjd Chevrolet Silverado Lt 1500 02
Lånar tråden lite, är intreserad av att höja min pickis lite grann!! har tänkt mig att höja 4" då jag inte vill gå upp till högre än 33"-hjul!
Vad säger den sammlade expertisen.... ska man köra med 33or kan man väl inte höja mer än 4"!!??
Efter att ha kollat många filmer å bilder så tycker jag att 35"-hjul med 6"-höjning är den absolut snyggaste kombon på en GM-fullsize pickup från 88-98.
Men jag vill ej ha större hjul än 33" plus att jag faktiskt använder mitt flak(
) så därför tänker jag att 4" blir lagom!?, man måste ju kunna nå upp på flaket oxå!!
http://www.roughcountry.com/chevy_4wd_88-98_4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Undrar om detta är ett bra kit?? Får man ett sk jordankare med detta kit??
Vad säger den sammlade expertisen.... ska man köra med 33or kan man väl inte höja mer än 4"!!??
Efter att ha kollat många filmer å bilder så tycker jag att 35"-hjul med 6"-höjning är den absolut snyggaste kombon på en GM-fullsize pickup från 88-98.
Men jag vill ej ha större hjul än 33" plus att jag faktiskt använder mitt flak(

http://www.roughcountry.com/chevy_4wd_88-98_4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98
Ja, likt de allra flesta kit flyttar det ner balken med torsionsstavsfästet
Men det är bara att komplettera med realliftnycklarna så ordnar det sig
Men det är bara att komplettera med realliftnycklarna så ordnar det sig
Är lite osäker men jag har för mig att det var runt $250
-
- Veteran
Det finns ingen som har såna där realliftnycklar liggande löst så man kan mäta på dom? Jag har nämligen haft lite fundering på att låta en mekanisk verkstad här i närheten göra likadana men de kunde vara lite kul med bilder från alla håll på dom plus lite mått o sånt om det skulle vara möjligt att göra såna själv.
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
-
- Veteran
De skulle nog funka me de men kasta klossarna bak och gör en chackleflip istället.GmcSierra skrev:Lånar tråden lite, är intreserad av att höja min pickis lite grann!! har tänkt mig att höja 4" då jag inte vill gå upp till högre än 33"-hjul!
Men jag vill ej ha större hjul än 33" plus att jag faktiskt använder mitt flak() så därför tänker jag att 4" blir lagom!?, man måste ju kunna nå upp på flaket oxå!!
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Opel Calibra turbo 4x4.
klart att det går att göra men jag tycker inte det är värt besväretChrille_91 skrev:Det finns ingen som har såna där realliftnycklar liggande löst så man kan mäta på dom? Jag har nämligen haft lite fundering på att låta en mekanisk verkstad här i närheten göra likadana men de kunde vara lite kul med bilder från alla håll på dom plus lite mått o sånt om det skulle vara möjligt att göra såna själv.
var inne på att göra själv också från början
du kan ju mäta på dina torsionsstavar
Är det inte bra med klossar? Förstår inte riktigt...Chrille_91 skrev: De skulle nog funka me de men kasta klossarna bak och gör en chackleflip istället.
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98
Är det mig du frågar?berlin.osc skrev:Den är 6 bultad å inte hd. Och slutligen, vilken är den höjning att föredra mr expert??
Jag har väl redan gett dig mina tips?
Höga block ger mer hjulstuds (axle-wrap), med rejäl motor o stora däck kan det bli rätt så kännbart,GmcSierra skrev:Är det inte bra med klossar? Förstår inte riktigt...Chrille_91 skrev: De skulle nog funka me de men kasta klossarna bak och gör en chackleflip istället.
men håller du dig till 33" så är det nog inte så farligt.