Det skulle jag vilja se nån som kan pumpbromsa med samma frekvens som en abs... Sen är det ju främst i riktiga paniksituationer den är bra att ha. Inte alltid man lyckas tänka på hur man bromsar då.
Men jag kan även hålla med om att man i vissa situationer kan bromsa bättre utan abs.
går det att ta bort ABS på en 1995a?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: går det att ta bort ABS på en 1995a?
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
He he, det kan jag ta
Jag anser nämligen att min vardagsbil ska bara gå o gå och jag ska med minsta möjliga arbetsinsats komma fram till jobbet och hem därifrån. Då är det så jäkla skönt att bara trycka ner bromsen när det är halt och bilen bromsar fortast möjligt med bibehållet väggrepp utan att jag behöver göra ett skit........
Ja, jag är lat......
SKREV OBELIX

Ja, jag är lat......
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
-
- Forumräv
henke_99 skrev:Det skulle jag vilja se nån som kan pumpbromsa med samma frekvens som en abs... Sen är det ju främst i riktiga paniksituationer den är bra att ha. Inte alltid man lyckas tänka på hur man bromsar då.
Men jag kan även hålla med om att man i vissa situationer kan bromsa bättre utan abs.
jovisst det är svårt att pumpbromsa i samma frekvens, men i skåne är det oftast slask på vinter och ifall hjulen låser sig har jag alltid lyckats få en helt okay bromssträcka men med abs så får man en bromsträcka på halva byn istället....
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
ABS är ganska värdelöst på grus också.