Ett tips till er som arrangerar är att kolla upp vad som gäller vid ett motor arrangemang, vilket ansvar har ni som arrangörer och hur kommer ni att ställas till svars om det händer något tillbud, tex en olycka, finns det försäkringar som gäller etc. Är jag personligen ansvarig som arrangör eller är det hela klubbstyrelsen? När ni har klart för er vad som gäller kan ni sätta krav på deltagarna efter det.
Körningen då, personligen tycker jag om när det är trångt gärna så man får ta spjärn med tröskeln mot träden för att komma runt, varierad teräng, skog, stenar,sand, diken, skulle gärna vilja ha en å med stenbotten att åka i, lera gillar jag inte alls, myr är spännande kommer det att hålla eller komer det att sjunka..., kolonn körning har sin charm men det är annu roligare när man får åka fritt utanför spåren. Tydlighet är bra, om det finns kom radio så berätta på förarmöte vilken radio kanal det går att få hjälp på, ge ut telefonnummer till träffledare och någon mer. Miljöpatrull för snabb sanering om läckage eller annat uppstår är det bra om det finns. Ser helst att alla bilar kan vara med både rörhögar och finbilar, men osäkra bilar ska inte vara med, jag blir bara nervös när jag ser höghjuliga willys jeepar utan bälten, nerfälld rutram och ingen bur eller båge åka runt och balansera, ser jag sånt åker jag nån annanstans, spelar ingen roll om bilprovningen har godkänt eller inte. Någon skrev att det var svårt att bedömma om man ska släppa in fordon eller inte men om man anammar ett reglemente och är tydlig innan med att det är det som gäller behöver man bara peka i papperet och säga att så här ska det va, SBFs tekniska ORE reglemente fungerar utmärkt för detta.
http://web.sbf.se/regler/up/12/ORE_Tekniska-2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
/Lasse