Bilen blir betydligt lättare och mindre framtung.noech skrev: Tack så mycket för svar![]()
Har kolla lite i Polen å de verkar mest finnas 2.5l motorn där.
Varför skulle du välja 2.5 istället för 4.0an?
Den gamla trötta gjutjärnssexan drar enormt med bensin.
Min nollfemma TJ drog tidvis över 3 lit milen i genomsnitt.
Nollsexan drog något över 2 lit/mil.
Nollfemman hade 32" STT.
Nollsexan hade 235/85-16 Goodyear M/T.
Med 3-växlad automat till gjutjärnssexan får man räkna med minst 10% högre förbrukning.
Gamla trötta gjutjärnssexan med stötstänger är en fossil jämfört med moderna DOHC-fyran.
Skillnad i effekt och vridmoment är nästan försumbart.
Min motivering, som kommer att ifrågasättas av många Wranglerentusiaster.
Vill du veta mer om Jeep i allmänhet och Wrangler i synnerhet så gå med i JCS, Jeep Club Sweden, och läs på deras forum.
Där kan du läsa om Wranglerns brister och typfel genom åren.
Gör du det så kommer du nog, om budgeten tillåter, att köpa en nollsexa.
Tycker jag.
