Mpowers LJ70
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Mpowers LJ70
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Vart får jag tag på en ny regulator som passar? Euro4x4 ska ha 85 euro, millner offroad har bara med runt stift och reservdelar24 har varken någon hemma eller setup skriven..
Min heter new era avr 598 och under det står 357! Google är inte till nån hjälp för mig.
Hitta 2 på ebay men dom har avr 551 och 578 va de nu betyder för skillnad vet ja inte men de ser iaf lika ut utvändigt
Min heter new era avr 598 och under det står 357! Google är inte till nån hjälp för mig.
Hitta 2 på ebay men dom har avr 551 och 578 va de nu betyder för skillnad vet ja inte men de ser iaf lika ut utvändigt
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Misständer den på tomgång och ryker blåaktigt samt luktar sur gammal diesel så är nog pumptimingen lite sen,2liter milen bör verkligen inte en sådan dra för det gör knappt min 5ton fordhusbil med 7,3 diesel v8a.
Ventiljustering kan vara bra att kolla också
Ventiljustering kan vara bra att kolla också
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Re: Mpowers LJ70
här kanske http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... 0&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=27 ... 0&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan det va nått?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=27 ... 0&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan det va nått?
Toyota Lj70
Re: Mpowers LJ70
Den första har ja sett, men vad är det som skiljer då denna hette 551 å min heter 598??Runekebab skrev:här kanske http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... 0&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=27 ... 0&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan det va nått?
Beställde från skruvat nyss iaf, skulle de inte funka lämnar ja tillbaka den, för enligt spec så var land cruiser med iaf.. Bara hoppas på att stifthuvudet är likadant.. Just sånna elmojänger har ja inte en susning om vad som skiljer på
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Mathias T skrev:Misständer den på tomgång och ryker blåaktigt samt luktar sur gammal diesel så är nog pumptimingen lite sen,2liter milen bör verkligen inte en sådan dra för det gör knappt min 5ton fordhusbil med 7,3 diesel v8a.
Ventiljustering kan vara bra att kolla också
Nä misständer gör den inte men missar på en cyl vid uppstart (kall motor) och ryker till endast då.. Nu har ja inte kollat mer då laddningen börja krångla ist men oljan va riktigt dålig, rent vatten i motorn, luftfiltret va i stort sett bomtätt och även skitigt i rör till insug,
Så nu ska det väl va bättre kanske, återkommer med det när regulatorn är på plats
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Då har du nog bara ett kasst glödstift,fast två liter milen ska den inte kunna dra 

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Re: Mpowers LJ70
Hämtade ut regulatorn idag och kunde konstatera att stiftkopplingen är fel.. (den till höger) Så fick klippa och använda skarvhylsor då de var nästan identiska invändigt, första starten ville den inte ladda samt att de knäppte i glödreläet med jämnt mellanrum, stängde av å ryckte lite i olika kablar och relä, prova starta igen å vipps va de laddade bra



VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Gjorde en sväng upp till vedskjulet för och testa vinschen, så drog ner en björkstam utan bekymmer med lite varv på bilen, andra stammen drog jag på tomgång med vinchen ( stammen väger kanske 100kg) och laddlampan tändes.. Jaha suck tillbaka på ruta ett tänkte ja, stängde av och på bilen igen med samma symtom fast med knäppande i glödreläet med kanske 5 sek intervaller, ryckte lite i kontakten som är kopplad till generator å vipps funkade det igen, satte på mätinstrumentet och det visade 15,1 volt på generatorn vid tomgång
Vad kan va fel tro?
Samt att ja såg nästa fel på dreten, främre utgående packning läcker vid f-lådan.. Inga små mängder heller verka det som, bukplåten täcker allt så såg det nu när den var framåtlutad..
Suck suck och åter SUCK

Vad kan va fel tro?
Samt att ja såg nästa fel på dreten, främre utgående packning läcker vid f-lådan.. Inga små mängder heller verka det som, bukplåten täcker allt så såg det nu när den var framåtlutad..
Suck suck och åter SUCK
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Ingen som vet vad det kan bero på? Eller är det ingen som läser tråden helt enkelt 

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Självklart så läser folk tråden, tyvärr har jag ingen bra teori om vad som kan va fel...
Men jag har hittat min gamla regulator, så hojta till om du behöver den, har även 3-4st orginal generatorer om du behöver.
Men jag har hittat min gamla regulator, så hojta till om du behöver den, har även 3-4st orginal generatorer om du behöver.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Re: Mpowers LJ70
De ja vet är ju iaf att regulatorn är för 88 års modell å upp till 9- nånstans men skulle inte tycka den ska ladda mer än 14,4 för det, med den gamla regulatorn var ja nätt å jämt uppe på 13,3 på högre varv.. La märke till också att det sitter ett extra motstånd eller va de nu kan va ihoplött intill det som bara fanns på den gamla regulatorn.. Men om ja fattat det rätt så är det bara för bättre/längre hållbarhet..
Va skadligt är det och åka med så mycke laddning tro, batterierna är ju nya också,
Ok alltid bra å veta vart det finns grejer
.. ska iaf beställa ny packning till f-lådan först och främst innan nåt annat..
Va skadligt är det och åka med så mycke laddning tro, batterierna är ju nya också,
Ok alltid bra å veta vart det finns grejer

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Mpowers LJ70
Läser gör nog folk, men vad det skulle kunna va för fel
inte en susning tyvärr 


Toyota Lj70
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: Mpowers LJ70
Den har ingen separat kabel från batteriets +pol till regulatorn? Kan isf vara dålig kontakt på den så höjer den laddspänningen på generatorn för att den tror att polspänningen över batterierna är låg.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: Mpowers LJ70
sleeper_86 skrev:Den har ingen separat kabel från batteriets +pol till regulatorn? Kan isf vara dålig kontakt på den så höjer den laddspänningen på generatorn för att den tror att polspänningen över batterierna är låg.
Inte va ja kunnat se hittills, alla kablar går in i höljen så får väl bli att börja klippa upp, starta den förut en sväng utan laddning igen, vickade på kabelstycket som går till generatorn igen å vips så slockna laddlampan, satte på voltmätarn som visa 14,4v gasade till lite å vipps så vart det 15,2 å där blev det kvar.. Hitta kabelbrott å enkla felsökningar går an men sånt här ä bara ett helvete tycker ja.. Andra frågan är ju varför det knäpper i glödreläet när den inte laddar, dessutom är en kabel kopplad direkt från generator till batteri om det spelar roll
Bild på glödreläet
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15