Sida 2 av 2

Postat: mån jun 16, 2008 22:37
av mightywelder
Här är en instruktion på hur man monterar ett sye kit.
http://www.jeepin.com/features/sye/jbsye.shtml

Postat: ons jun 25, 2008 19:58
av Sdkfz251
Lasse Suzicán skrev:
Pom skrev:märkligt att han har höjt bilen, höjt växellåda mm men inte åtgärdat detta...suuuurt
På en Wrangler ska man inte höja växellådan. Man sänker dom i bakkant när man fjäderhöjer dom, såvida man inte monterar just ett SYE-kit.
Har för mig att Skarped på Yddinge sa att all höjning över 3" kräver Slip Yoke... OME satsen på 2.5" innehåller ju ett "Transfer lowering kit" där man, medels distanser, sänker hela hasplåten för fördelningslådan... den sänks då inte bara i bakkant utan hela lådan sänks någon tum eller strax därunder.

Postat: ons jun 25, 2008 20:16
av Olof
Sdkfz251 skrev: Har för mig att Skarped på Yddinge sa att all höjning över 3" kräver Slip Yoke...
Troligen menade han tvärt om, eller så vart han felciterad :D Slipyoke är original och det är det som inte funkar vid höjning.

Postat: ons jun 25, 2008 21:18
av Sdkfz251
Oups! Skrev fel där... menade givetvis Slip Yoke eliminator! :rodnar:

Postat: tor jun 26, 2008 6:41
av Bullmoose
Jo men om man sänker hela f-lådan... Ska den sitta under växellådan då? Klart den bara sjunker i bakkant, motorn håller ju i andra änden. Särskilt som man brukar montera MML på wrangler (Motor Mount Lift kit)

Postat: tor jun 26, 2008 22:50
av Sdkfz251
Näää :rodnar: det blir ju klart en sänkning i bakkant... var fokuserad på fördelningslådan då samtalsämnet var kardaner och Slip Yoke... Helt rätt så faller ju hela paketet i bakkant... såklart :weird: = Sdkfz251 :lol: