Projekt suzuki LJ80

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » ons aug 16, 2006 17:00

wilsby skrev:Mera meningslöst vetande: Det finns ingen synlig skillnad mellan third member i 410 och LJ80. Mer än olika stora hål i sidegears, och att utväxlingen är annorlunda.

LJ80 har 41:9 kuggar, SJ410 37:9.

Vet någon om det betyder att kronhjul och pinjong från Vitara skulle funka som ersättning i en LJ80?

Hur som helst måste det här ju betyda att man kan plocka in vanliga ARB-spärrar i sin LJ80 om man vill?
Diffklumpen är la helt annorlunda på LJ80/410 jämfört med 413/sammie så vitt jag vet så det går nog inte med vitarapryttlar.

Måste bara säga att din LJ är nog den skönaste zukan jag sett på länge, ser riktigt fet ut :tumbup: Filmade ju när du knäckte knutarna, ska se om jag inte kan posta det här, för det small duktigt :)
I aim to misbehave

wilsby
Användare

Inlägg av wilsby » ons aug 16, 2006 19:59

Där ser man, jag får väl krypa in under en 413 och fortbilda mig.

Glad att kunna gjädja någon med framfarten, eller brist därpå. Förhoppningsvis räcker det med det starkare axlarna från Tyskland för att få gång på liket igen.

Inne i hjälmen låter det inte mer än när man bryter spaghetti, förresten.
Lite video kan vara lärorikt.

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » ons aug 16, 2006 21:08

wilsby skrev:Mera meningslöst vetande: Det finns ingen synlig skillnad mellan third member i 410 och LJ80. Mer än olika stora hål i sidegears, och att utväxlingen är annorlunda.

LJ80 har 41:9 kuggar, SJ410 37:9.

Vet någon om det betyder att kronhjul och pinjong från Vitara skulle funka som ersättning i en LJ80?

Hur som helst måste det här ju betyda att man kan plocka in vanliga ARB-spärrar i sin LJ80 om man vill?
Det finns väl inga ARB till 410 eller?? 413 har som sagt en mycket större klump och därmed funkar det inte med vitaraprylar
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar