Mitsu-Benz Pajero 280D
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- ProvModerator
- Inlägg: 928
- Blev medlem: sön sep 23, 2007 21:23
- Ort: Linköping
Stort tack till alla som kommenterar, kul att få uppskattning för det man har gjort. Hoppas att ni kommer fortsätta gilla det jag gör. 

Haha, hamnar de på Fronteran så får det nog bli med 265/35 R22 lågprofil eller något sådant. Får inte plats så stort som 37" hahaJoel_Vbg skrev:Bulta på Frontera!!!JohnE skrev:...jag kom över en uppsättning fälgar billigt.
Hur tror ni Pajeron skulle se ut med Kumho KL71 i dimension 37 x 13.5 på 22" fälgar?![]()
-
- Användare
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör jun 06, 2009 16:02
- Ort: Stockholm
Haha ja jag har läst lite om ditt motorprojekt! helvildt =)JohnE skrev:Haha, då ska du få åka med den i sommar då. SC6265 Billet borde säga dig en och annan sak om du hänger på PPF.Oliver Mudfucker skrev:=D=DJohnE skrev: Hahaha, jag byter mot PPF M5'an alla dar i veckan, bara säga till så får du hämta Pajjen!![]()
Missade en pajero på blocket... skattad bes v6an långa modellen 2 mil ifrån mig! 12lax
Man blir satans sugen på pajero när man kollar på din värsting.![]()
Är det du som köpte M5E34'an de byggde i Avesta? Trevligt monster må jag säga.
Jupp den står här hos mig nu, helsmidd s38 jadda jadda 723 WHP osv! blir lagom till sommaren!
Hade ju en m535 e28 förut med lite mindre mos, så bytt den emot denna och lite pengar


Sugga/tp21 Sökes!
Åker:
BMW m5 Turbo, 723hp@1.3bar.
MVH Oliver Bjuhr
Åker:
BMW m5 Turbo, 723hp@1.3bar.
MVH Oliver Bjuhr
E28 i all ära, sjukt snygg modell, men så välbyggd som den E34'an var så är det ingen vidare schysst jämförelseOliver Mudfucker skrev: Haha ja jag har läst lite om ditt motorprojekt! helvildt =)
Jupp den står här hos mig nu, helsmidd s38 jadda jadda 723 WHP osv! blir lagom till sommaren!
Hade ju en m535 e28 förut med lite mindre mos, så bytt den emot denna och lite pengar![]()


Till er andra som läser denna tråd då,
Jag behöver smakråd!
Kommer behöva bygga om delar av kofångaren, och funderar samtidigt på om jag ska flytta på vinschen. Tvekar mycket fram och tillbaka om detta.
Antingen stannar den kvar monterad ovanpå kofångaren, som nu.
Jag tycker att det är riktigt "snyggt"

Alternativet är att jag bygger in den strax ovanför rambenen.
Den kommer längre in, tyngdpunkten blir lägre och fastsättningen blir kraftigare. Den blir inte lika utsatt för fysiskt våld heller. Möjligen för vatten i surhål, men elektronikboxen får stanna kvar uppe i motorrummet.
Svårare att komma åt frikopplingen också, men den används i ärlighetens namn inte så ofta. Låter oftast motorn rulla ut den..

-
- Rutinerad
- Inlägg: 471
- Blev medlem: fre dec 15, 2006 12:24
- Ort: Huskvarna
Jag har satt min winsch mellan kylaren och grillen sitter fast i en 7 mm platta som är fast svetsad mellan rambenen.
En bild från sidan man ser ju inte så mycket av winschen där men bilprovningen tyckte om det,

Fick ta och skära upp hålen i fronten lite så att man kan komma åt wincshen när man behöver det.

Ska flytta kontrollboxen så att den hamnar under huven när tiden finns den sitter ju lite lågt nu så den kommer nog att hamna under vatten lite då och då vilket jag fått för mig inte är det optimala.
En bild från sidan man ser ju inte så mycket av winschen där men bilprovningen tyckte om det,

Fick ta och skära upp hålen i fronten lite så att man kan komma åt wincshen när man behöver det.

Ska flytta kontrollboxen så att den hamnar under huven när tiden finns den sitter ju lite lågt nu så den kommer nog att hamna under vatten lite då och då vilket jag fått för mig inte är det optimala.
Mitsubishi Pajero 2,6 -86 Cooper STT 33/12,5-15
-
- Rutinerad
- Inlägg: 471
- Blev medlem: fre dec 15, 2006 12:24
- Ort: Huskvarna
Min skulle precis också få plats. Precis som du säger, ett par mm tillgodo.Lasse_Pajero skrev:Min winsch ligger uppe på rambenen men jag tror att den skulle få plats mellan dom men det är inte många mm tillgodo
Blev just $$$$ fattigare.


Firar med att lägga in en till bild. Börjar sakna Pajeron, snart dags att åka lite mer med den. Ett steg närmre!

Senast redigerad av JohnE den mån feb 07, 2011 0:45, redigerad totalt 1 gånger.
Nästa kluring blir....hur ska jag få plats med alla spakar?
Jag offrar armstödet/huvudströmbrytaren i mitten och får bygga en konsol där helt enkelt.
Kan, till mitt stora nöje, meddela att fördelningslåde-funderingarna är ÖVER!

Jag offrar armstödet/huvudströmbrytaren i mitten och får bygga en konsol där helt enkelt.
Kan, till mitt stora nöje, meddela att fördelningslåde-funderingarna är ÖVER!


Senast redigerad av JohnE den mån feb 07, 2011 23:04, redigerad totalt 1 gånger.
JohnE skrev: Kan, till mitt stora nöje, meddela att fördelningslåde-funderingarna är ÖVER!
tycker mej skymta en atlas undertill

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Highway Crawler?! Bygger du en stureplans racer?
875Dollar i frakt för vadå fråga apan? Allt är ju relativt beroende på hur stora saker du köpt...
Frakta en bil över Atlanten går ju på det dubbla så rimligen borde det du köpt väga 0.8-1.5ton och vara runt 2x2x2m?
Annars är det retligt kan jag hålla med om...

875Dollar i frakt för vadå fråga apan? Allt är ju relativt beroende på hur stora saker du köpt...
Frakta en bil över Atlanten går ju på det dubbla så rimligen borde det du köpt väga 0.8-1.5ton och vara runt 2x2x2m?
Annars är det retligt kan jag hålla med om...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............