Sida 13 av 15
Re: Chevrolet Duramax
Postat: tis apr 30, 2013 22:34
av berlin.osc
Re: Chevrolet Duramax
Postat: ons maj 01, 2013 10:12
av Rössvik
men de e ju ledigt idag så bilder vill vi ha nu!!!!

Re: Chevrolet Duramax
Postat: tor maj 02, 2013 20:28
av Chrille_91
Re: Chevrolet Duramax
Postat: tor maj 02, 2013 20:41
av Joel_Vbg
Som alltid

Re: Chevrolet Duramax
Postat: tor maj 02, 2013 20:52
av kenny_69
Dax för en undredsbehanling snart va..

Re: Chevrolet Duramax
Postat: tor maj 02, 2013 21:56
av Rössvik
ser bra ut

men inte för o verka dum men förstärkningen såg lite "billig" ut om du för står mej??? kom du inte åt o kunde göra rent innan du svetsade???
Re: Chevrolet Duramax
Postat: tor maj 02, 2013 22:21
av berlin.osc
kanon bra med bilder och allt.! förstod inte att de var så man gjrode! men de där såg väl bra ut!!! ska börja kränga på min höjning näst nästa helg

Re: Chevrolet Duramax
Postat: fre maj 03, 2013 13:41
av Silverado
vart ju kanon! nice med bra bilder på hur man gör

har alltid inbillat mig att det skulle vara mer avancerat och krångligt.

Re: Chevrolet Duramax
Postat: fre maj 03, 2013 21:16
av Chrille_91
Rössvik skrev:ser bra ut

men inte för o verka dum men förstärkningen såg lite "billig" ut om du för står mej??? kom du inte åt o kunde göra rent innan du svetsade???
Självklart gjorde jag rent så gott som gick innan jag svetsade men det var inte lätt att komman åt precis allt och en migsvets e ju ganska känslig så det ser sämre ut så fort det är minsta lilla skräp.
Jag vet inte vad du menar med "billig"? Visst jag kunde lagt ner nån timme mer än jag gjorde för att få finishen bättre men jag bryr mej inte det minsta om det för fästet är nu många gånger starkare än vad det var orginal plus att alla som ser bilen står inte o stirrar på förstärkningarna på chackelfästena.
Re: Chevrolet Duramax
Postat: fre maj 03, 2013 21:21
av Chrille_91
berlin.osc skrev:kanon bra med bilder och allt.! förstod inte att de var så man gjrode! men de där såg väl bra ut!!! ska börja kränga på min höjning näst nästa helg

Ja det är inte så värst avancerat, det vore ju kul om någon faktiskt kan få lite nytta av att se hur man gör

Re: Chevrolet Duramax
Postat: fre maj 03, 2013 21:35
av Lundgren
Har du nån aning om hur mycket det höjer med enbart en schakleflip?
Tänkte slippa klossa på min Tahoe men vill inte ha upp den mer än ca 3" då den har sackat ihop lite sen -97.
Så min tanke är att spänna upp torsionen 2" fram och höja den 3" bak så den blir i "level" så att säga!
Så därav min fråga!
Re: Chevrolet Duramax
Postat: fre maj 03, 2013 21:41
av Chrille_91
Lundgren skrev:Har du nån aning om hur mycket det höjer med enbart en schakleflip?
Tänkte slippa klossa på min Tahoe men vill inte ha upp den mer än ca 3" då den har sackat ihop lite sen -97.
Så min tanke är att spänna upp torsionen 2" fram och höja den 3" bak så den blir i "level" så att säga!
Så därav min fråga!
4" ger en chackleflip så det blir nog lite för mycke då.
Re: Chevrolet Duramax
Postat: lör maj 04, 2013 6:21
av Lundgren
Humm. Ok ja det är nog i mesta laget! Jag vill ju inte ha EPA stuk

Men det borde ju gå fint att göra egna 1.25" kortare schaklar så kan jag nog få den lika hög bak som fram utan att klossa och bara spänna upp den fram 2".
Sorry för lite OT i din tråd...
Re: Chevrolet Duramax
Postat: lör maj 04, 2013 10:20
av Rössvik
Chrille_91 skrev:Rössvik skrev:ser bra ut

men inte för o verka dum men förstärkningen såg lite "billig" ut om du för står mej??? kom du inte åt o kunde göra rent innan du svetsade???
Självklart gjorde jag rent så gott som gick innan jag svetsade men det var inte lätt att komman åt precis allt och en migsvets e ju ganska känslig så det ser sämre ut så fort det är minsta lilla skräp.
Jag vet inte vad du menar med "billig"? Visst jag kunde lagt ner nån timme mer än jag gjorde för att få finishen bättre men jag bryr mej inte det minsta om det för fästet är nu många gånger starkare än vad det var orginal plus att alla som ser bilen står inte o stirrar på förstärkningarna på chackelfästena.
tja jag tänkte mest på svenska spels fordons avdelning kanske har nått att säga om det?? och du som alltid gör saker så seriöst så verkade detta bli lite snabbt ihopslängt om du förstår mej?
Re: Chevrolet Duramax
Postat: lör maj 04, 2013 21:50
av henke_99
Lundgren skrev:Humm. Ok ja det är nog i mesta laget! Jag vill ju inte ha EPA stuk

Men det borde ju gå fint att göra egna 1.25" kortare schaklar så kan jag nog få den lika hög bak som fram utan att klossa och bara spänna upp den fram 2".
Sorry för lite OT i din tråd...
Sätta kortare schacklar än original skulle jag avråda ifrån, då riskerar du att dom bottnar vid kraftig in eller utfjädring. Bara 2" klossar är inga problem att köra med.