Cant DODGE it RAM it!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

olle67
Veteran

Re: Cant DODGE it RAM it!

Inlägg av olle67 » mån feb 16, 2015 18:01

Gammalt lim från dekaler,emblem,mm tas enkelt bort med 3M limtvätt,de grymt bra..fick de av brorsan som e monter byggare.. :tumbup:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » mån feb 16, 2015 20:34

Peter.C skrev:Tack för tipsen Henke :D Blev att jag måste byta spindelled så det är väl lika bra o byta spindelled och knutkors på båda sidor så ska det väl hålla ett tag :) Spindelled och knutkors beställt till båda sidor 2300 kr. Verkstaden som ska byta grejerna ska ha 4-5000 kr i arbetskostnad :cry: Så det får man väl ta eftersom man inte har nåt garage o hålla till i :cry:
:tumbup:
Utan garage kan det ju vara lite trökigt att göra själv, Är lite trixigt att byta spindelleden så för 4-5 lax och jobbet gjort på båda sidor var det nog inte överpris iaf.
Jag fick skära sönder den undre leden för att få en vanlig avdrager att greppa och pressa ur leden, den övre gick bättre.
Visst tog du nu båda spindellederna per sida?

olle67 skrev:Gammalt lim från dekaler,emblem,mm tas enkelt bort med 3M limtvätt,de grymt bra..fick de av brorsan som e monter byggare.. :tumbup:
:beer:
syrran som lackar kom och tog luddfritt papper och aceton, gick det med (har man kärring i huset så finns ju aceton tillgängligt)
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!

Peter.C
Nybörjare

Inlägg av Peter.C » mån feb 16, 2015 21:47

Henke , jag beställde bara övre spindelled :? menar du att det är lika bra o byta undre samtidigt :) eller funkar det att bara byta övre :)

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » mån feb 16, 2015 23:12

Peter.C skrev:Henke , jag beställde bara övre spindelled :? menar du att det är lika bra o byta undre samtidigt :) eller funkar det att bara byta övre :)
Jag hade nog kosta på mig båda lederna då man liks är loss med hubbarna och drivaxlarna
Sen har jag för mig att man måste loss med den undre för att kunna pressa ur den övre, Men det kanske finns någon genväg för att slippa.

Peter.C
Nybörjare

Inlägg av Peter.C » tis feb 17, 2015 10:59

HenkeS skrev:
Peter.C skrev:Henke , jag beställde bara övre spindelled :? menar du att det är lika bra o byta undre samtidigt :) eller funkar det att bara byta övre :)
Jag hade nog kosta på mig båda lederna då man liks är loss med hubbarna och drivaxlarna
Sen har jag för mig att man måste loss med den undre för att kunna pressa ur den övre, Men det kanske finns någon genväg för att slippa.
Ok men då blir det nog till o köpa dom undre med :)

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » ons feb 18, 2015 11:25

Peter.C skrev:
HenkeS skrev:
Ok men då blir det nog till o köpa dom undre med :)
:tumbup: Det gör du nog helt rätt i, Tänkte mest om du ändå betalar för att få dom övre bytt så är det ju liten mer kostnad att göra dom undre samtidigt, (säkert en aning dyrare om du måste riva allt igen om ett halvår för att byta dom undre) :aargh:

8200rpm
Hemmastadd

Inlägg av 8200rpm » sön feb 22, 2015 14:56

Hade du kunna ta nån bild på bakre fästet för kofångarn?
Har nu äntligen tagit mig litemer tid å fått lite gjort på min bil

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » sön feb 22, 2015 20:39

8200rpm skrev:Hade du kunna ta nån bild på bakre fästet för kofångarn?
Har nu äntligen tagit mig litemer tid å fått lite gjort på min bil
Ska försöka minnas detta imorgon när det är ljust så lägger jag upp den i tråden

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » mån feb 23, 2015 19:43

Bild

Så här ser det bakre kofångar fästet ut. ritade in profilen då det syntes lite dåligt

8200rpm
Hemmastadd

Inlägg av 8200rpm » mån feb 23, 2015 20:20

Okej var enkelt så de som går ut åt sidorna på kofångarn är orginal?

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » mån feb 23, 2015 21:25

Jajamen
De är bara ett plant fäste med hål i å någon av bultarna va svetsade i plattan då dom inte ryms om man har drag
Men det lär du se när du börjar tillverka

mrgonggong
Rutinerad

Inlägg av mrgonggong » tis feb 24, 2015 19:46

har nu läst hela tråden... är inte vidare förtjust i jänkejärn, för mycket av allt liksom... MEN gillar starkt ditt stuk på Ramen! ska de va banjopickis så ska den se ut såhär! snyggt jobbat! ang mattsvart lack ...helt ute. de e bara låtsasgangsters och epatraktorer som har det ;) gun grey eller grå matt metallic e hårigtt tycker jag :) folierade en kunds beemer häromdagen i den kulörten. linjerna blir tydligare och vassare... /filip

Bild
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget... :)

mrgonggong
Rutinerad

Inlägg av mrgonggong » tis feb 24, 2015 19:53

gå in på wrapzone.net och kolla ref bilar dom gjort för lite inspiration. dom har gjort många suvar och pickisar med bla cammo osv. kanske ger det några idéer iaf :)
mvh filip
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget... :)

olle67
Veteran

Inlägg av olle67 » tis feb 24, 2015 22:43

Va kostar en sån foliering i den storleken på bil?
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

HenkeS
Beroende

Inlägg av HenkeS » ons feb 25, 2015 8:06

mrgonggong skrev:har nu läst hela tråden... är inte vidare förtjust i jänkejärn, för mycket av allt liksom... MEN gillar starkt ditt stuk på Ramen! ska de va banjopickis så ska den se ut såhär! snyggt jobbat! ang mattsvart lack ...helt ute. de e bara låtsasgangsters och epatraktorer som har det ;) gun grey eller grå matt metallic e hårigtt tycker jag :) folierade en kunds beemer häromdagen i den kulörten. linjerna blir tydligare och vassare... /filip
:beer: Tackar tackar ..

Måste säga att den där foliering såg riktigt ball ut. Lite karikatyr teckning över det hela. Var ett tag inne på dodge färg som dom nyare är lackad i Gun metall grey men den är ju inte alls lika ball som den där bilden du ladda upp.
olle67 skrev:Va kostar en sån foliering i den storleken på bil?
Det blir ju jag också lite nyfiken å veta?

Skriv svar