Min första 4x4
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
Näe, inget mer som gått sönder. 2300e var ju alltså priset för alla lager, vevslipning, packningar, kolvringar, olja+filter, kamrem, balansrrem och spännrulle + ARBETET. Sen måste jag byta rutan(150e+arbete) oxå. Eftersom jag inte har nån erfarenhet av motorrenovering eller nått garage känns det lite övermäktigt att börja med det själv. Så för MIG skulle det nog fara närmare 3000e innan bilen är besiktad o klar igen.....kan inte riktigt komma fram till en genomtänkt förklaring att lägga så mkt pengar på en gammal bil, som dessutom kommer att stå nästan halva året(har utlandsplaner).Nutti skrev:Nu blev det massa offtopic här...
anyways...du behöver alltså nya lager och högst troligt en vev, alternativt slipa upp den gamla beroende på hur den är i skick. För mig låter 2000€ som något i hästväg...500€ tycker jag är närmare sanningen, då kan du ta lager via e-bay (1/3 av priset här) och en begagnad vev kan inte kosta mer än en hundring...med lite rock n roll så drar du växellådan lite bakåt och byter allt via oljetråget, kan ta en dag eller två...men dock enklare att göra så än att köpa en helt ny motor som ska bytas med motorlyft och grejjer, det blir jobbigt...
eller är det nåt mer som har havererat?
Var en kille o kollade på den idag, han skulle fundera. En annan kommer nästa vecka o kollar, så vi får se vart den hamnar

-
- Rutinerad
-
- Rutinerad
Jo, king caben åkte vidare, blev problem med rosten och skyndade mig att sälja...henriklarsson1982 skrev:Jasså, är King Caben ett avslutat projekt eller?!Sloopy skrev:Såg att du börjat sälja av delar... Hade du något bra paketpris? Skulle ju behöva en ny 4WD.
Sålde taktorgen ikväll till en vasa-bo, Markus ska väl ta däcken o domkraften o ev vinshen.
Men resten e nog till salu....Vad ger du?

Tror nog det ser mörkt ut för pajeron i alla fall, frun klagar på allt man har ogjort...

-
- Rutinerad