Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
jeepetorp
- Beroende
MickeSamurai skrev:Vill bara visa några bilder på en "Bond Bug" som körde om mig på motorvägen på väg hem från en Jeepträff.....den släpade på världens sötaste husvagn!
Bland det coolaste jag sett!!! Snacka om blickfång. Hade du lyft upp kameran så där om du blivit omkörd av en Porsche eller Ferrari? Nä, just det.
Och husvagnen... Oj, oj, oj...
Respect.

-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
-
Kontakt:
av Lasse Suzican » tis feb 09, 2010 21:44
Johannes (som bland annat planar toppar till mig) leker lite med Folkor, och han ser till att dom går riktigt fort...
Och för några veckor sedan var det ett litet reportage om honom i dagbladet....
http://hd.se/motor/2010/01/24/motorbygg ... -att-meka/
Finns många roliga saker i den verkstan, kan jag lova...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
Marcus
- OffroadGeek
-
Kontakt:
Lasse Suzicán skrev:Johannes (som bland annat planar toppar till mig) leker lite med Folkor, och han ser till att dom går riktigt fort...
Och för några veckor sedan var det ett litet reportage om honom i dagbladet....
http://hd.se/motor/2010/01/24/motorbygg ... -att-meka/
Finns många roliga saker i den verkstan, kan jag lova...
Han optimerade min rallycrossmotor åt mig....

-
jeepetorp
- Beroende
Finnpower skrev:Melin skrev:Vänster bakruta klarade sig oxå..

Ja den är ju utrustad med "emergency popout windows" för glaset är dyrare än plåten att reparera...
Det har även Lancia A112 Junior, säkert Abbarth också. Det märkte jag när bussen körde på min utanför grönan. Men det roligaste var att bussen inte gick att starta, men vi kunde åka därifrån, på snedden som en travande hund. HA! HA! HA!
Kanske en av bilvärldens bästa motor. Den hade stått i 1,5 år i Mammas trädgård, och en snubbe kom o skulle köpa den. -33 grader ute, inte varit startad på 18 månader. I med nytt batteri, pumpa tre ggr på choken och vrida om nyckeln. Wrooommmm. Såld utan minsta prut.
-
jeepetorp
- Beroende
Skulle vara kul läsning vad den författaren tycker är världens bästa bilar. Gissar att Skoda Felicia/PickUp är med i toppen. Det är i alla fall driftsäkerhet i ett plåtskal.
-
amc
- Hemmastadd
Ha bubbla har jag haft ett flertal den värsta var en 66 med trimco motor på 110 hk fick många blickar när man körde om andra bilar i 200 toppfart 230 var aldrig någon som vågade åka med på helgerna från stockhoml till oskarsham

Ägare av Halvan
-
mazda-driver
- Användare
Det är lite osäkert om det verkligen är den sämsta bilen genom tiderna.
Folk har ju klart för sig redan från början att det inte direkt är något att skryta med, eller något att blåsa om sportbilar med på motorvägarna (original, alltså).
Även om jag hatar den, av diverse orsaker, så måste det ju betyda nånting att den producerats oförändrad under så lång tid, världen över, och i så många exemplar.
En liten och smidig bil med låg förbrukning borde passat de flesta stadsbor som "bara ville ha en bil", ungefär som folk idag, som kör runt i Golf och Kia och andra småbilar.
Bara från namnet Folkvagn hör man ju att det var en "folkvagn" som skulle tillverkas, och med över 20 miljoner sålda kärror tycker jag att de lyckades.