Häftigt åk. Roligt projekt.
Hur många såna här finns det i Sverige? Kan väl inte vara så vanliga?
Ha det

Hannes
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Spartips!!! jag dricker massor av kaffe, (10-15, muggar/dag, 1 mugg = 4 koppar, )men är för lat för att brygga, därför blir det euroshoppers pulverkaffe, perfekta burkar att spara bultar, skruvar, muttrar osv i ,..!!!!!!!!niva_mats skrev:Den är säkert jette jette fin renaren...
Men jag fick en från en scania som kostade gratis som jag ska prova
först...
Total budget för bygget ligger i runda tal på 11-12 000:-
Dom femtio kronorna är vad jag har behövt köpa in för just detta bygget..
Allt annat har jag liggande på hyllan från demonterade bilar eller saker som jag köpt till annat från början..
Till och med provturen gick med diesel som jag hadde stående i ett fat efter drännerat tankar på ett par bilar...
Tex det vänstra motorfästet är en järnbit från en trailer som jag bytte åt en kund för en tid sedan..
Skrot egentligen men den var hyffsat rak och knappt rostig så jag sparade den.
Bultar sparar jag och sorterar in i fack..Visst det tar tid och den skall värderas. Men jag är en lycklig arbetsgivare då jag betalar mig själv en usel timlön. Och all tid i verkstan är för mig kreativ tid..
Sortera skruv är en stund som man kan avända till att fundera på saker och ting..
Och en räddad mutter är ju värt 1 kr eller nått.
Det är inte av snålhet utan för att kunna lägga mina surt förvärvade slantar på sånt som är viktigt...
Det blir riktig bur i bilen till hösten tex.
Bättre stolar och 4 punktsbälten.
Jag skulle tro att det är omkring 10 som blivit reggade i sverige...carl_hannes skrev:Hej niva_mats
Häftigt åk. Roligt projekt.
Hur många såna här finns det i Sverige? Kan väl inte vara så vanliga?
Ha det![]()
Hannes
mattebigge skrev:Spartips!!! jag dricker massor av kaffe, (10-15, muggar/dag, 1 mugg = 4 koppar, )men är för lat för att brygga, därför blir det euroshoppers pulverkaffe, perfekta burkar att spara bultar, skruvar, muttrar osv i ,..!!!!!!!!
Funderade en hel del på om jag skulle putsa upp motorn riktigt..henke_99 skrev:Jag hade vart intresserad av yorken på din gamla motor, om jag inte redan införskaffat en. Hmm man kanske skulle ha två för o få mer ork på tryckluftsverktyg...![]()
Trevligt projekt för övrigt, allt måste ju inte alltid vara nytt, bara det fyller funktionen som krävs. Och lite färg kan göra underverk...