Nattorientering åland!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
-
- Forumräv
nu e kartan fixad! finns att hämta här! http://tobias.eller.nu/filmer/Bjornhuvud.FX4
Tommy Åland
Kör Diesel TURBO 6a på 4l i skogen. Dä ä manligt dä!
-
- Forumräv
rätt så mycket snö i kanterna, eftersom de har blåsigt mycket så e de väldigt varierande! kan va mycket å kan va lite. men bara pudersnö justnu.tobbjo skrev:Har du lust att rapportera lite om snöläget?
mvh
Tobias
kordinater för parkering och start kommer ut senare ikväll.. först lite mat!
Tommy Åland
-
- Forumräv
Mätt nyduschad och kaffe i handen.. här kommer all info ni vill ha!
Starten går från : N60 11.4036 E19 39.0311
Parkeringar finns de 3 att välja mellan. 2 kommer va skyltade närmast banan.
Första har vi i korsningen björnhuvud där de finns en returdepå. (då måste du köra en bit till banan) Dom andra två blir närmare området men tänk efter hur ni ställer er så ni inte blockerar infarterna till åkrar etc.
Returdepån : N60 12.2258 E19 39.9472
Sen dom andra är skyltade vid området.. men den första är på ca : N60 11.3485 E19 40.1659
Information för fugawi användare!
För att få kordinaterna att funka gör ni såhär:
1. öppna björnhuvud kartan.
2. Klicka på anpassa uppe i vänstra hörnet och sedan inställningar
3. Ändra latitude / longitude till ddd' mm.mmm"
4. Ändra Visa datum till WGS 1984
nu funkar domhär kordinaterna vi kommer köra med!
SES SNART! Fan va kul de kommer bli!!
Starten går från : N60 11.4036 E19 39.0311
Parkeringar finns de 3 att välja mellan. 2 kommer va skyltade närmast banan.
Första har vi i korsningen björnhuvud där de finns en returdepå. (då måste du köra en bit till banan) Dom andra två blir närmare området men tänk efter hur ni ställer er så ni inte blockerar infarterna till åkrar etc.
Returdepån : N60 12.2258 E19 39.9472
Sen dom andra är skyltade vid området.. men den första är på ca : N60 11.3485 E19 40.1659
Information för fugawi användare!
För att få kordinaterna att funka gör ni såhär:
1. öppna björnhuvud kartan.
2. Klicka på anpassa uppe i vänstra hörnet och sedan inställningar
3. Ändra latitude / longitude till ddd' mm.mmm"
4. Ändra Visa datum till WGS 1984
nu funkar domhär kordinaterna vi kommer köra med!
SES SNART! Fan va kul de kommer bli!!

Tommy Åland
Hur många är anmälda nu?
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
//Abbe - Team Skottkärra
Nu, fredag morgon, är det -8 och det kommer ner lite pudersnö. Men det är svårt att avgöra hur mycket snö det ligger på marken eftersom det varit så blåsigt senaste dagarna så på vissa ställen är det drivor och på andra ställen är det barmark.
Men snö och lite kyligt kan ni nog räkna med. Mössan på!
Men snö och lite kyligt kan ni nog räkna med. Mössan på!
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
//Abbe - Team Skottkärra
//Abbe - Team Skottkärra
-
- Användare
-
- Forumräv
-
- Forumräv
Jag fattar NOLLleris skrev:Jag tror du bär på en stor hemlighet för löradgtwist_turbo skrev:Hahaha! Och jag ska sitta i husvagnen i värmen!super suppen skrev:Burr kallt ska hem och leta upp ett par dörrar med rutor i![]()
![]()
och försöka fixa värmen
![]()
![]()

Tommy Åland
Instämmer. Stort tack!
Vi havererade pinnen som håller styrstaget i pitmanarmen längst ut vid 8:an. Buschmeckade dit ett schackel så vi tog oss ut och upp på släpet. Imorse startade inte dragbilen, så Bil o släp står kvar i Storby...
Finns det någon chans att få hjälp att bogsera en Range Rover från Storby till Mariehamn, t.ex. på onsdag eftermiddag?
Planen är i så fall att komma över med Camillas Range och ta släpet med den. Får vi bara min range till båten, kan vi nog dra på och av den med bil+släp-ekipaget och sen lä,mna den i hamnen i sverige, åka hem och lasta av och sen åka tillbaka med släpet och hämta min range på släpet.
En massa åka blir det, men vad gör man?
Tobias
Vi havererade pinnen som håller styrstaget i pitmanarmen längst ut vid 8:an. Buschmeckade dit ett schackel så vi tog oss ut och upp på släpet. Imorse startade inte dragbilen, så Bil o släp står kvar i Storby...
Finns det någon chans att få hjälp att bogsera en Range Rover från Storby till Mariehamn, t.ex. på onsdag eftermiddag?
Planen är i så fall att komma över med Camillas Range och ta släpet med den. Får vi bara min range till båten, kan vi nog dra på och av den med bil+släp-ekipaget och sen lä,mna den i hamnen i sverige, åka hem och lasta av och sen åka tillbaka med släpet och hämta min range på släpet.
Tobias
-
- Forumräv
vi ska se vad vi kan ordna.. inte så många som har släpkort men någon finns de nog. ska prata runt lite imorgon!tobbjo skrev:Instämmer. Stort tack!
Tobias
Tommy Åland