Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
jannebmw
- Rutinerad
fan sälj den igen för en billig pening kommer han o hämtar den så säg bara att du trodde det var han som hämtade den i höstas
eller ännu smidigare sälj den till en metalskrot där brukar man inte få kvitton
-
vuze4swe
- Hemmastadd
när jag praktiserade hos en motorsågs försäljare hade kunder lämnat motorsågar på reparation och inte hämtat dem, så han sa att dom inte efter 3månader så ägde han dom. likadant om man lämnar in mobilen på lagning, om den är klar så får du ju brev om det. Och om du inte hämtar mobilen inom 3 månader så tar butiken den.
-
Andreas
- Beroende
om du kollare upp med polisen så finns det nåt som heter att han äger den men du har den i din besittning och det innebär i princip att du kan göra vad du vill med den, sälj den en gång till när den stått så länge hos dig..
Jag pratade nämnligen med dom blåa för några veckor sedan och fick detta beskrivit för mig då jag är i en väldigt liknande situation fast det är jag som köpt ett fordon men jag får inte hämta den då jag inte tog med den direkt, den är alltså i säljarens besittning, jag polisanmälde den jag handlat av, det tog 4dagar så kom det papper på att utrednignen va nerlagd pga att äganderätten inte kunde fastställas.. Då har jag ändå köpt ett fordon med papper. Jag ligger och betalar registerhållningsavgift på ett fordon jag aldrig haft hemma, jag kan heller inte skrota ut det då skroten vill ha fordonets chassinr som minst.
Detta är nåt att tänka på när man handlar något att om man inte tar med det direkt få det på papper att ni har rätt att hämta det vid ett senare tillfälle, om inte så kn ni gåt förlorat om varan..
-
OBELIX
- OffroadGeek
Ja. Detta borde väl sätta punkt på en riktigt intressant tråd. Håll oss informerade om hur det går med traktorn!
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
-
turbofrallan
- Rutinerad
okay tack det var svaret jag ville ha.=) ska uppdatera vidare me lilla nuffielden=) tack för mig
har du kört fast elle?
-
Wild_Devil
- Guru
Andreas skrev:om du kollare upp med polisen så finns det nåt som heter att han äger den men du har den i din besittning och det innebär i princip att du kan göra vad du vill med den, sälj den en gång till när den stått så länge hos dig..
Jag pratade nämnligen med dom blåa för några veckor sedan och fick detta beskrivit för mig då jag är i en väldigt liknande situation fast det är jag som köpt ett fordon men jag får inte hämta den då jag inte tog med den direkt, den är alltså i säljarens besittning, jag polisanmälde den jag handlat av, det tog 4dagar så kom det papper på att utrednignen va nerlagd pga att äganderätten inte kunde fastställas.. Då har jag ändå köpt ett fordon med papper. Jag ligger och betalar registerhållningsavgift på ett fordon jag aldrig haft hemma, jag kan heller inte skrota ut det då skroten vill ha fordonets chassinr som minst.
Detta är nåt att tänka på när man handlar något att om man inte tar med det direkt få det på papper att ni har rätt att hämta det vid ett senare tillfälle, om inte så kn ni gåt förlorat om varan..
Finns väl flera lösningar på detta.
Jag har "skrotat" flera bilar själv genom att skriva eget intyg på att dom är plockade i småbitar och det sista har jag lämnat på kommunal inrättning som metallskrot men i ditt fall så kan du ju inte det pga hela bilen finns kvar.
MEN vad händer om du slutar betala registerhållningsavgiften??
Blir bilen borttagen ur registret då så kan ju killen sitta där med en bil utan papper på som han inte kan göra nåt med...
Eller går fodran till KronOlle då??
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

-
gnisten83
- Rutinerad
De blir bara ett jobb för kronfogden om du inte betalar till slut
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"
-
Wild_Devil
- Guru
Vad är det för modell på Nuffield??
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

-
Andreas
- Beroende
det stämmer som ovanstånde nämde att det blir ett fall för kronofogden tyvärr.
-
tuffe
- Hemmastadd
förut så kunde man ge fan i att betala avgiften, men inte nu längre.
-
Nesse
- Beroende
Bra gas löser det mesta

)
Suzuki 410 A-traktor
-
Cheva_Power
- Forumräv
va en merca som stog vid vägen å då ringde snuten till den perssonen om han inte hämtade bilen imon 6 veckor så tog dom den

snuten ringde å varnade han/hon då

cheva <3
-
Nesse
- Beroende
Cheva_Power skrev:va en merca som stog vid vägen å då ringde snuten till den perssonen om han inte hämtade bilen imon 6 veckor så tog dom den

snuten ringde å varnade han/hon då

Finns ju ingen identitet på den så vem skall dom ringa ??
Bra gas löser det mesta

)
Suzuki 410 A-traktor
-
Cheva_Power
- Forumräv
snuten borde väll få fram de då han fått in pengar via den andras konto

de kan ju dom kolla om inte han får de

cheva <3
-
Wältmeister
- 4x4xnerd
Marcus skrev:
Men enklast, du har ju kontot som pengarna kom i från, sätt tillbaka pengarna och sälj traktorn vidare.
X 2.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.