All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
mattebigge
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
-
Kontakt:
Inlägg
av mattebigge » tis feb 13, 2007 21:28
Är det nån kubikbegränsning på EU-mopedbilar?
Om inte, kanske Sukin går igenom en regbes med lite moddningar..

Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » tis feb 13, 2007 21:33
mattebigge skrev:Är det nån kubikbegränsning på EU-mopedbilar?
Om inte, kanske Sukin går igenom en regbes med lite moddningar..

Ja & max hk
-
mattebigge
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
-
Kontakt:
Inlägg
av mattebigge » tis feb 13, 2007 21:41
Kan ju inte vara nåt problem att strypa ner en sj, om det bara är hk som gäller..
Sen är det bara att åka i tid på morron..
Hör du det "Nesse", kolla reglerna med VV, och sätt igång och svarva strypbrickor för brinnande livet..

Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
Nesse
- Beroende
- Inlägg: 1393
- Blev medlem: ons jul 12, 2006 21:38
- Ort: Borås
Inlägg
av Nesse » tis feb 13, 2007 21:42
Hmmm
Har nog en briggs o stratton 8hk liggandes i någon hylla..
Får kolla upp detta
Bra gas löser det mesta

)
Suzuki 410 A-traktor
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » tis feb 13, 2007 21:51
mattebigge skrev:Kan ju inte vara nåt problem att strypa ner en sj, om det bara är hk som gäller..
Sen är det bara att åka i tid på morron..
Hör du det "Nesse", kolla reglerna med VV, och sätt igång och svarva strypbrickor för brinnande livet..

visserligen är en sj slö men att få ner den till 50cc som gäller för bensin (diesel gäller det inte)
men sen att få en sj att väga under 350kg (är en regel)
& max 1hk är svårt att fixa

-
mattebigge
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
-
Kontakt:
Inlägg
av mattebigge » tis feb 13, 2007 22:32
Är det verkligen bara 1 hk i eu-bilarna!
och 350 kg verkar vara svårt att komma under med två säten 4 hjul, motor full tank osv
Nån som vet säkert?
har en svärfar som snart måste sluta köra bil, men 1 hk , för honom och svärmorsan blir nog dåligt, dom blir nog kvar nedanför första backen..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » tis feb 13, 2007 22:36
mattebigge skrev:Är det verkligen bara 1 hk i eu-bilarna!
och 350 kg verkar vara svårt att komma under med två säten 4 hjul, motor full tank osv
Nån som vet säkert?
har en svärfar som snart måste sluta köra bil, men 1 hk , för honom och svärmorsan blir nog dåligt, dom blir nog kvar nedanför första backen..
är säker men på diesel kan du ta ut vrid i stället där finns det ingen begränsning
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » tis feb 13, 2007 22:38
mattebigge skrev:Är det verkligen bara 1 hk i eu-bilarna!
och 350 kg verkar vara svårt att komma under med två säten 4 hjul, motor full tank osv
Nån som vet säkert?
har en svärfar som snart måste sluta köra bil, men 1 hk , för honom och svärmorsan blir nog dåligt, dom blir nog kvar nedanför första backen..
se här annars hade tillverkarna med nyttjat mer
http://www.importinvest.se/pdf/721_teknisk_data.pdf
-
mattebigge
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
-
Kontakt:
Inlägg
av mattebigge » tis feb 13, 2007 22:39
5,4 hk vid 3200 v/min
Kan funka..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!