Silverado k1500 med portaler
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Silerado k1500 med portaler
Ja 205:an finns på "båda hållen". Men att hitta en med kardanen till vänster kommer bli enklare sagt än gjort, finns väl iofs i usa men dom kostar därefter...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Silerado k1500 med portaler
Aa var de jag förstog. tycker de verkar nog svårt att hitta en som har den på passagerarsidan
Re: Silerado k1500 med portaler
hade inte ford "divorced" fördelningslåda (np205), alltså kardan mellan växellåda och fördelningslåda? tror jag läste något sånt på ck5henke_99 skrev:Ja 205:an finns på "båda hållen". Men att hitta en med kardanen till vänster kommer bli enklare sagt än gjort, finns väl iofs i usa men dom kostar därefter...
Re: Silerado k1500 med portaler
Ett tag sedan man skrev här nu.
Har blivit väldigt lite skruvande i chevan då jag jobbar borta på veckorna och har just flyttat ut till hus.
Sen har tjejen köpt sig en skoter som behövde lite kärlek och säsongen är nästan här.
Men har iaf fått mina däck nu iaf
Dom var VÄLDIGT stora

Pga både pengabrist och tidsbrist med andra projekt och att jag ska kunna köra den nångång så kommer bladfjädringen behållas bak. Det blir modell jätteklossar bak

Det kommer även bli 2 stag framåt som håller den i längsled
Fram ska jag bygga 4-länk.
Ska försöka hinna få bakaxeln på plats imorgon.
Sen kommer jag nu sätta dit axlarna och däck med np208an och 700a lådan. Sen byter jag sakerna eftersom allt kommer gå sönder. Hinner jag köra ½ träff innan nått rasar är jag nöjd. Då har man iaf fått prova bilen.
Har blivit väldigt lite skruvande i chevan då jag jobbar borta på veckorna och har just flyttat ut till hus.
Sen har tjejen köpt sig en skoter som behövde lite kärlek och säsongen är nästan här.
Men har iaf fått mina däck nu iaf


Pga både pengabrist och tidsbrist med andra projekt och att jag ska kunna köra den nångång så kommer bladfjädringen behållas bak. Det blir modell jätteklossar bak

Det kommer även bli 2 stag framåt som håller den i längsled
Fram ska jag bygga 4-länk.
Ska försöka hinna få bakaxeln på plats imorgon.
Sen kommer jag nu sätta dit axlarna och däck med np208an och 700a lådan. Sen byter jag sakerna eftersom allt kommer gå sönder. Hinner jag köra ½ träff innan nått rasar är jag nöjd. Då har man iaf fått prova bilen.
Re: Silerado k1500 med portaler
Skapliga block du, kombinerat med portaler och stora däck så lär det bli lite vrid på dom!
Nu kanske jag tänker galet, men tvingar inte bladen axeln bakåt när det fjädrar in? Blir väl konstigt med två stag på den då.
Nu kanske jag tänker galet, men tvingar inte bladen axeln bakåt när det fjädrar in? Blir väl konstigt med två stag på den då.
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna

Re: Silerado k1500 med portaler
Det går ju att bygga momentstag som tillåter fjädringsrörelse, om man sätter ett shackel framtill.
Men det kommer blir några j*vulska krafter med så höga "block"....
Du bör nog tänka om, om du inte vill hamna på "scary steering"-hemsidan

Det är bättre om du flyttar ner fästena för fjädrarna istället, men förstärk skiten ur det även då.
Men även utan block så kommer du förresten troligen att behöva momentstag ändå,
när du använder portaler.
Men det kommer blir några j*vulska krafter med så höga "block"....
Du bör nog tänka om, om du inte vill hamna på "scary steering"-hemsidan


Det är bättre om du flyttar ner fästena för fjädrarna istället, men förstärk skiten ur det även då.
Men även utan block så kommer du förresten troligen att behöva momentstag ändå,
när du använder portaler.
-
- Veteran
- Inlägg: 1533
- Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
- Ort: Ulricehamn
Re: Silerado k1500 med portaler
Hur hög har du tänkt dej att den ska bli? med portaler och såna block så kommer de ju säkert motsvara 20" höjning.
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Re: Silerado k1500 med portaler
lugna puckar nu. klossarna kan behövas kapas höftade bara till med nått.
Och att portalerna kommer "snurra" lär inte hända då de blir en hel del förstärkningar.
Ungefär såhär jag jag tänkt med stagen.
http://www.youtube.com/watch?v=OApGdZVSTzo
Och den lär nog bli rätt hög däcken är 50"
Och att portalerna kommer "snurra" lär inte hända då de blir en hel del förstärkningar.
Ungefär såhär jag jag tänkt med stagen.
http://www.youtube.com/watch?v=OApGdZVSTzo
Och den lär nog bli rätt hög däcken är 50"
Re: Silerado k1500 med portaler
själv så tycker jag de bilen du länkade till såg ganska "farlig" ut men ska du bara köra i skogen så kanske det funkar... mvh
lift your truck fat chicks can´t jump!
Re: Silerado k1500 med portaler
Ja blocken bak kommer se jävligt rackligt ut. Men ekonomin och tiden räcker inte till för att bygga fyrlänk bak också.
Men nu har jag börjat ta tag i projektet igen.
Väntar nu på mina uniballs som jag beställt på ebay. Dom är 1.25" med 1" hål.
Sen har en vän till mig lite lite att göra på jobbet så han har tillverkat spacers åt mig då unimog axlarna är lite smala gentemot chevan. Bilder på dom kommer inom kort
Sen har jag ett litet problem med framkardan, vinkeln blir för brant helt enkelt. Sen har jag även ett bekymmer att fördelningslådan är totalt kass. kommer gå sönder direkt, Men jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag vill ha hög/låg på 4wd och framkardanen är driver side drop.
Men nu har jag börjat ta tag i projektet igen.
Väntar nu på mina uniballs som jag beställt på ebay. Dom är 1.25" med 1" hål.
Sen har en vän till mig lite lite att göra på jobbet så han har tillverkat spacers åt mig då unimog axlarna är lite smala gentemot chevan. Bilder på dom kommer inom kort

Sen har jag ett litet problem med framkardan, vinkeln blir för brant helt enkelt. Sen har jag även ett bekymmer att fördelningslådan är totalt kass. kommer gå sönder direkt, Men jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag vill ha hög/låg på 4wd och framkardanen är driver side drop.
Re: Silerado k1500 med portaler
Är ju knappast optimalt men funkar hyffsat med blad och momentstag om man inte skall ha så mycket flex. Se till att bladen inte är för dåliga bara, blir ett satans tryck på dom även med stag.8200rpm skrev:Ja blocken bak kommer se jävligt rackligt ut. Men ekonomin och tiden räcker inte till för att bygga fyrlänk bak också.
I aim to misbehave
Re: Silverado k1500 med portaler
Nu har ja kommit en bit på vägen
En kompis gjorde spacers åt mig då portalerna är aningen smala så nu blir de bra.

Dock hade han bara material för 2st för tillfället.
Sen har ja fått 4st av dom 8 uniballs ja beställde. Han var tvungen att skicka i 2paket då vikten blev för mycket annars. Då hamnade väl givetvis andra paketet på nån annan båt eller flygplan så de lär väl komma till veckan.

Dom är iaf ENORMA
Dock hade dom inte smörjnipplar men ska nog borra å gänga dit några.
En kompis gjorde spacers åt mig då portalerna är aningen smala så nu blir de bra.

Dock hade han bara material för 2st för tillfället.
Sen har ja fått 4st av dom 8 uniballs ja beställde. Han var tvungen att skicka i 2paket då vikten blev för mycket annars. Då hamnade väl givetvis andra paketet på nån annan båt eller flygplan så de lär väl komma till veckan.

Dom är iaf ENORMA
