Tjena!
Tack för inlägget, har tyvärr inte kunnat svara i brist på nätverk!
Kom hem inatt/morse!
Försökte lägga upp bilder men trilskas... Får göra ett nytt försök senare.
Har fem miljoner frågor, börjar med denna:
Måste jag vrida naven till läge "off" varje gång jag lägger över till 2wd?
Testade 4wd idag, funkar klockrent.
Kan jag nu lägga över mellan lägena i fart verkligen(?)
Den var verkligen som förväntat, välhållen. Viss ytrost på vissadetaljer, men inget som kräver svets eller ny plåt.
Har inte vant mig vid glödningen. Idag när det varit varmare under natten, glödde jag kanske 5 sek och höll gas, då startade den bra. Aldrig problem varmkörd.
Däremot när vi skulle starta vid två tillfällen, efter två kyliga hotellnätter var jag lite osäker i förfarandet. Glödde 10-15 sek men när den inte startade efter 10-20(?) sek använde jag startgas. Tordes inte leka för mycket och dra ur batterier när man inte vet hur tusan bilen skall startas riktigt. Sådant kan man testa bättre hemma och inte 200 mil hemifrån...
Det var en morgon jag fick till det utan gas. Glödde på chansning och höll halv gas. Startade efter 5-10 sek. Var kanske -5 (?)
Om man skulle byta glödstift, vilka rekommenderas då?
Bilen gick på tomgång när vi kom. De hade fått använda starthjälp då den stått över vintern oanvänd.
Ladd lamporna varnade signalrött...
Batterierna dömde jag ut direkt och remmarna var slacka...
Köpte 2 nya 80 A batterier (eller var det 85?) men ingen rem fanns så chansade och sträckte dom. Laddade bra men smällde av efter landsvägen.
Blev en övernattning i väntan på nya remmar levererade till lokala bildels shopen.
Det ironiska var att man upptäckte 2 splitter nya remmar bakom sätet imorse/inatt när man kom hem!
Bilen verkade jädra trött från början, men tror man lyckats sota ur den, gick mycket bättre efter 100 mil landsväg. Legat och marschat 80-90 och till och med 110-120 utan problem. 70-75 på mätaren (80 -85 verklig fart) känns dock harmoniskt och givet bästa kryssnings farten...
Åter till det här med glödningen... Den är satt på en redan befintlig knapp (för blackout driving light eller vad det nu står)
Blev tillsagd att hålla upp den och räkna till 2-3 och släppa.
Finns det inget sätt att koppla in mot en lampa i kupén? Och helst automatisk glödning?
Hur??
Grym bil iallafall!!!
Sitter 36" military jeep hjul på 16,5" fälgar.
Fortfarande lite skumt att det står GMC truck/coach i pappren dock. Det står faktiskt 2750 kg i pappren. Skulle vara kul veta om modellnamnet är fiktivt/ påhittat?
Vad ska man ha för oljor och vilken mängd? I motor, låda, diffar?
Vilken motorvärmar typ funkar bra? Funkar slangvärmare?
Idag rök halva avgassyatemet, låter maffigt nog nu!
Denna är jag då första privata brukaren på. Jänkarna sålde den till en bilförsäljare som 2004 sålde den till firman (läs reklambyrå) jag köpte den av. Dom har haft reklam / dekaler på den vid reklam jippon.
Men enligt utsago inte använt den desto mer sedan -04.
Kunde nog varit i sämre skick iallafall.
Är klart nöjd!
