Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » fre mar 15, 2013 12:49

Grottulf skrev:
Är det ett vanligt lyse? Eller ser det ut som något helt annat i en novis ögon?



Bild
mopardude skrev: Var ser man era bilar, har ni lagt upp dom?
Såg du det jag skrev om summit?
Hur hittar jag grejer, heter den något annat än K20/K30? Om den inte kallas jimmy menar jag...
Mina bilar är i min signatur, de flasta andras är i garage-delen av detta forumet.
K-beteckningen räcker gott när du ska säka delar, sen finns det beteckningar som Silverado, Cheyenne mm, men det är bara utrustningsnivåer.

Googla lite på wikipedia så hittar du mer info om dessa bilar.

Tack för all hjälp :jump: det är mörkerbelysningen jag sett.... är det så dom kunde smyga utan upptäckt från flyg?
jag KRÄVER hjälp nu :D Är det suburban/blazer/jimmy jag ska kolla på? Heter den silverado?
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av Grottulf » fre mar 15, 2013 13:05

Nu får du ta o lugna dig lite o läsa svaren du redan har fått...
Jag ger dig en knuff till med ett par wikipedia-länkar, men sen får du läsa på lite själv :poke:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevy_Suburban" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_K5_Blazer" onclick="window.open(this.href);return false;

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » lör mar 16, 2013 0:12

Grottulf skrev:Nu får du ta o lugna dig lite o läsa svaren du redan har fått...
Jag ger dig en knuff till med ett par wikipedia-länkar, men sen får du läsa på lite själv :poke:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevy_Suburban" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_K5_Blazer" onclick="window.open(this.href);return false;
Tackar... Blir frustrerad när summit katalogen inte har till k30/20/10 eller "silverado/sierra" så ville höra "jo, jimmy / blazer / suburban kittet passar" :-D

Hehe
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av henke_99 » lör mar 16, 2013 7:25

Grottulf skrev:En detroitlocker kan bli lite lurig i vinterväglag, men den är helt suverän i skogen.
Då jag kört en del med detroit på vägen i blazern så kan jag säga att så länge man kör lugnt på väg så märker man inte att där finns nån spärr, men vid lite hårdare gaspådrag som om man har lite bråttom ut i en korsning då låser den så innerhjulet slirar. I skogen däremot när man har 4wd inkopplad så är den låst praktiskt taget jämt, ungefär som en svetsdiff... I vinterväglag har jag knappt testat på väg men med tanke på hur den beter sig på sommaren så bör man nog ta det rätt lugnt.
mopardude skrev:
Grottulf skrev:Nu får du ta o lugna dig lite o läsa svaren du redan har fått...
Jag ger dig en knuff till med ett par wikipedia-länkar, men sen får du läsa på lite själv :poke:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevy_Suburban" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_K5_Blazer" onclick="window.open(this.href);return false;
Tackar... Blir frustrerad när summit katalogen inte har till k30/20/10 eller "silverado/sierra" så ville höra "jo, jimmy / blazer / suburban kittet passar" :-D

Hehe
Jag kan välja t.ex k20 pickup på deras hemsida utan problem.

Vissa saker passar rakt över mellan blazer, suburban och pickup. Det beror på vilken "storlek" dom har. Men allt på k10 sub och pickup passar rakt över mellan dom båda (blazern heter k5 men har samma komponenter som k10 så dom passar på den med). samma med k20.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » lör mar 16, 2013 8:06

henke_99 skrev:
Grottulf skrev:En detroitlocker kan bli lite lurig i vinterväglag, men den är helt suverän i skogen.
Då jag kört en del med detroit på vägen i blazern så kan jag säga att så länge man kör lugnt på väg så märker man inte att där finns nån spärr, men vid lite hårdare gaspådrag som om man har lite bråttom ut i en korsning då låser den så innerhjulet slirar. I skogen däremot när man har 4wd inkopplad så är den låst praktiskt taget jämt, ungefär som en svetsdiff... I vinterväglag har jag knappt testat på väg men med tanke på hur den beter sig på sommaren så bör man nog ta det rätt lugnt.
mopardude skrev:
Grottulf skrev:Nu får du ta o lugna dig lite o läsa svaren du redan har fått...
Jag ger dig en knuff till med ett par wikipedia-länkar, men sen får du läsa på lite själv :poke:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevy_Suburban" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_K5_Blazer" onclick="window.open(this.href);return false;
Tackar... Blir frustrerad när summit katalogen inte har till k30/20/10 eller "silverado/sierra" så ville höra "jo, jimmy / blazer / suburban kittet passar" :-D

Hehe
Jag kan välja t.ex k20 pickup på deras hemsida utan problem.

Vissa saker passar rakt över mellan blazer, suburban och pickup. Det beror på vilken "storlek" dom har. Men allt på k10 sub och pickup passar rakt över mellan dom båda (blazern heter k5 men har samma komponenter som k10 så dom passar på den med). samma med k20.

Tack, men du skriver att innerhjulet slirar? Humm?

På hemsidan gick det att välja mer :-)
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av henke_99 » lör mar 16, 2013 8:14

mopardude skrev:Tack, men du skriver att innerhjulet slirar? Humm?
Ja. för när man svänger i en korsning behöver ju innerhjulet gå kortare väg än ytterhjulet, låser då spärren kommer innerhjulet tvingas snurra med samma hastighet som ytterhjulet och eftersom man som sagt svänger kommer det då tvingas slira. Precis som med en svetsdiff, fast här släpper spärren igen om man slutar gasa. (skulle lika gärna kunna vara ytterhjulet som kanar men med sidokrafterna som blir i en kurva så får innerhjulet minst fäste och då blir det som det blir)
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » lör mar 16, 2013 8:35

henke_99 skrev:
mopardude skrev:Tack, men du skriver att innerhjulet slirar? Humm?
Ja. för när man svänger i en korsning behöver ju innerhjulet gå kortare väg än ytterhjulet, låser då spärren kommer innerhjulet tvingas snurra med samma hastighet som ytterhjulet och eftersom man som sagt svänger kommer det då tvingas slira. Precis som med en svetsdiff, fast här släpper spärren igen om man slutar gasa. (skulle lika gärna kunna vara ytterhjulet som kanar men med sidokrafterna som blir i en kurva så får innerhjulet minst fäste och då blir det som det blir)

När du säger slira, tänker jag på motsatta dvs. Att det diffar/ driver i olika hastighet, därav förstod jag inte. Men nu förstår jag att du menar att det spinner!

Okej! :-) tack för informationen...
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » tis mar 19, 2013 19:22

Imorgon ska jag kika på pickisen, vad ska jag kolla efter? :-)
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av Grottulf » ons mar 20, 2013 7:37

Är det Nato-K30:n du ska kolla på?
I så fall skulle jag kolla hur den är att kallstarta, så säg till säljaren att den inte ska vara varmkörd när du kommer.
Är den svårstartad då, så kan det i bästa fall vara dåliga glödstift, men i sämsta fall slut motor.
Dålig snurr på startmotorn kan också spela in en hel del.

Sen kollar du hur den är att starta när den är ordentligt varmkörd.
Skulle den vara svårstartad då, så är insprutningspumpen sannolikt kass, och den är rätt dyr.

Kolla också att både 4wd-låg och 4wd hög verkligen funkar,
och kolla att automaten växlar som den ska och inte slirar på någon växel

Det finns inte så mycket el-finesser som kan krångla på dessa, men kolla ändå att allt ljus mm verkar funka.
För det är inte ovanligt att folk har varit framme o kopplat själv med strömtjyvar o annat elände.

Sen är det väl det vanliga, med rost lite här o var, men det mesta brukar synas.
Men kolla tvär-balkarna under flaket när du är under den.

Lägg gärna upp lite bilder på den :tumbup:

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » sön mar 24, 2013 17:43

Tjena!

Tack för inlägget, har tyvärr inte kunnat svara i brist på nätverk!
Kom hem inatt/morse!

Försökte lägga upp bilder men trilskas... Får göra ett nytt försök senare.

Har fem miljoner frågor, börjar med denna:

Måste jag vrida naven till läge "off" varje gång jag lägger över till 2wd?

Testade 4wd idag, funkar klockrent.

Kan jag nu lägga över mellan lägena i fart verkligen(?)




Den var verkligen som förväntat, välhållen. Viss ytrost på vissadetaljer, men inget som kräver svets eller ny plåt. :-)

Har inte vant mig vid glödningen. Idag när det varit varmare under natten, glödde jag kanske 5 sek och höll gas, då startade den bra. Aldrig problem varmkörd.

Däremot när vi skulle starta vid två tillfällen, efter två kyliga hotellnätter var jag lite osäker i förfarandet. Glödde 10-15 sek men när den inte startade efter 10-20(?) sek använde jag startgas. Tordes inte leka för mycket och dra ur batterier när man inte vet hur tusan bilen skall startas riktigt. Sådant kan man testa bättre hemma och inte 200 mil hemifrån...
Det var en morgon jag fick till det utan gas. Glödde på chansning och höll halv gas. Startade efter 5-10 sek. Var kanske -5 (?)

Om man skulle byta glödstift, vilka rekommenderas då?


Bilen gick på tomgång när vi kom. De hade fått använda starthjälp då den stått över vintern oanvänd.

Ladd lamporna varnade signalrött...

Batterierna dömde jag ut direkt och remmarna var slacka...
Köpte 2 nya 80 A batterier (eller var det 85?) men ingen rem fanns så chansade och sträckte dom. Laddade bra men smällde av efter landsvägen.

Blev en övernattning i väntan på nya remmar levererade till lokala bildels shopen.

Det ironiska var att man upptäckte 2 splitter nya remmar bakom sätet imorse/inatt när man kom hem!


Bilen verkade jädra trött från början, men tror man lyckats sota ur den, gick mycket bättre efter 100 mil landsväg. Legat och marschat 80-90 och till och med 110-120 utan problem. 70-75 på mätaren (80 -85 verklig fart) känns dock harmoniskt och givet bästa kryssnings farten...


Åter till det här med glödningen... Den är satt på en redan befintlig knapp (för blackout driving light eller vad det nu står)

Blev tillsagd att hålla upp den och räkna till 2-3 och släppa.

Finns det inget sätt att koppla in mot en lampa i kupén? Och helst automatisk glödning?

Hur??

Grym bil iallafall!!!

Sitter 36" military jeep hjul på 16,5" fälgar.

Fortfarande lite skumt att det står GMC truck/coach i pappren dock. Det står faktiskt 2750 kg i pappren. Skulle vara kul veta om modellnamnet är fiktivt/ påhittat?

Vad ska man ha för oljor och vilken mängd? I motor, låda, diffar?

Vilken motorvärmar typ funkar bra? Funkar slangvärmare?


Idag rök halva avgassyatemet, låter maffigt nog nu! :-D

Denna är jag då första privata brukaren på. Jänkarna sålde den till en bilförsäljare som 2004 sålde den till firman (läs reklambyrå) jag köpte den av. Dom har haft reklam / dekaler på den vid reklam jippon.
Men enligt utsago inte använt den desto mer sedan -04.

Kunde nog varit i sämre skick iallafall.

Är klart nöjd! :-)
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » sön mar 24, 2013 18:01

....en till sak. Kopplar man 24v genom att ta + från ena batteriet enbart? Och sedan ta ut + ur det batteriet genom - polen(?)

Har två laddlampor men bara en voltmätare. Laddar som en vanlig bil enligt den mätaren. Dock bara när bägge grneratorerna laddar.

Kan man ladda tillräckligt med enbart en generator?
Verkar ju ladda i 12v så... I nöd bör väl en räcka(?) beroende på hur mycket strömförbrukare man har på då förstås.

Kan man få starthjälp från en bil med 12v? Hur kopplar man?

Kan man ge starthjälp till bil med 12v?


Behöver man alls ström till en diesel snurra när den väl är igång för egen maskin?
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av optodsl » sön mar 24, 2013 23:34

Vill du döda motorn så använd startgas för all del

Startförfarandet är: vrid på tändning tryck gasen ända i botten, släpp, vänta tills den glödigt klart, starta ( eventuellt med lite gas)

Det behövs ström till stoppsolenoiden
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » mån mar 25, 2013 5:53

optodsl skrev:Vill du döda motorn så använd startgas för all del

Startförfarandet är: vrid på tändning tryck gasen ända i botten, släpp, vänta tills den glödigt klart, starta ( eventuellt med lite gas)

Det behövs ström till stoppsolenoiden
Visst förstod du att jag använde gas för att inte bli strandad 200 mil hemifrån?
Givetvis använder jag inte startgas varje dag för nöjes skull...

Tack för svaret, vill veta hur länge jag ska glöda eftersom jag verkar ha manuell glödning. Och om / hur jag kan sätta automatisk glödning istället...?

Start förfarandet står på insidan av solskyddet- häftigt, någon som vet var dessa dekaler finns / om de finns reproducerade att köpa?

Sedan har jag ett uttag vid kardantunneln/ under instrumentbrädan, vad är det till för??
Och på var sida om soffan mot B stolpen sitter kraftiga... "metall lås/vreden vet inte alls vad det är"
Prylar... Vad är det till för? :-)

Om man vill ha winsch, är det 24v man ska leta upp då eller 12v?
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av Grottulf » mån mar 25, 2013 9:19

mopardude skrev:Tjena!

Tack för inlägget, har tyvärr inte kunnat svara i brist på nätverk!
Kom hem inatt/morse!

Försökte lägga upp bilder men trilskas... Får göra ett nytt försök senare.

Har fem miljoner frågor, börjar med denna:

Måste jag vrida naven till läge "off" varje gång jag lägger över till 2wd?
Nej, det gör du bara om du ska köra längre sträckor med 2wd, för att spara lite bränsle

Testade 4wd idag, funkar klockrent.

Kan jag nu lägga över mellan lägena i fart verkligen(?)
Mellan 2wd och 4wd hög, Ja
Såvida du har navena låsta...





Den var verkligen som förväntat, välhållen. Viss ytrost på vissadetaljer, men inget som kräver svets eller ny plåt. :-)

Har inte vant mig vid glödningen. Idag när det varit varmare under natten, glödde jag kanske 5 sek och höll gas, då startade den bra. Aldrig problem varmkörd.

Däremot när vi skulle starta vid två tillfällen, efter två kyliga hotellnätter var jag lite osäker i förfarandet. Glödde 10-15 sek men när den inte startade efter 10-20(?) sek använde jag startgas. Tordes inte leka för mycket och dra ur batterier när man inte vet hur tusan bilen skall startas riktigt. Sådant kan man testa bättre hemma och inte 200 mil hemifrån...
Det var en morgon jag fick till det utan gas. Glödde på chansning och höll halv gas. Startade efter 5-10 sek. Var kanske -5 (?)

Om man skulle byta glödstift, vilka rekommenderas då?

AC-delco stift brukar rekommenderas, köp inga billiga för de kan svälla och göra det till ett rent h-e att få ut dem när de pajjar


Bilen gick på tomgång när vi kom. De hade fått använda starthjälp då den stått över vintern oanvänd.

Ladd lamporna varnade signalrött...

Batterierna dömde jag ut direkt och remmarna var slacka...
Köpte 2 nya 80 A batterier (eller var det 85?) men ingen rem fanns så chansade och sträckte dom. Laddade bra men smällde av efter landsvägen.

Blev en övernattning i väntan på nya remmar levererade till lokala bildels shopen.

Det ironiska var att man upptäckte 2 splitter nya remmar bakom sätet imorse/inatt när man kom hem!


Bilen verkade jädra trött från början, men tror man lyckats sota ur den, gick mycket bättre efter 100 mil landsväg. Legat och marschat 80-90 och till och med 110-120 utan problem. 70-75 på mätaren (80 -85 verklig fart) känns dock harmoniskt och givet bästa kryssnings farten...


Åter till det här med glödningen... Den är satt på en redan befintlig knapp (för blackout driving light eller vad det nu står)

Blev tillsagd att hålla upp den och räkna till 2-3 och släppa.

Finns det inget sätt att koppla in mot en lampa i kupén? Och helst automatisk glödning?

Hur??

Fimpa lastresistorn på torpedväggen och montera ett original glödrelä till en 12V:are

Grym bil iallafall!!!

Sitter 36" military jeep hjul på 16,5" fälgar.

Fortfarande lite skumt att det står GMC truck/coach i pappren dock. Det står faktiskt 2750 kg i pappren. Skulle vara kul veta om modellnamnet är fiktivt/ påhittat?

Vad ska man ha för oljor och vilken mängd? I motor, låda, diffar?

Det har avhandlats ofta här på forumet, sök lite

Vilken motorvärmar typ funkar bra? Funkar slangvärmare?

Blockvärmare är alltid bättre


Idag rök halva avgassyatemet, låter maffigt nog nu! :-D

Denna är jag då första privata brukaren på. Jänkarna sålde den till en bilförsäljare som 2004 sålde den till firman (läs reklambyrå) jag köpte den av. Dom har haft reklam / dekaler på den vid reklam jippon.
Men enligt utsago inte använt den desto mer sedan -04.

Kunde nog varit i sämre skick iallafall.

Är klart nöjd! :-)

Grattis :tumbup:
mopardude skrev:....en till sak. Kopplar man 24v genom att ta + från ena batteriet enbart? Och sedan ta ut + ur det batteriet genom - polen(?)

Har två laddlampor men bara en voltmätare. Laddar som en vanlig bil enligt den mätaren. Dock bara när bägge grneratorerna laddar.

Kan man ladda tillräckligt med enbart en generator?

Nej, det är troligen 2st 12V generatorer som laddar varsitt batteri (den ena har isolerad jord)
Mät spänningen över vart o ett av batterierna med en volt-meter, för att veta säkert om den laddar som den ska.
Det kan ju hända att den har blivit konverterad till 12V också, det får du mäta dig fram till

Verkar ju ladda i 12v så... I nöd bör väl en räcka(?) beroende på hur mycket strömförbrukare man har på då förstås.


Kan man få starthjälp från en bil med 12v? Hur kopplar man?
Nej, då behöver du två bilar
Såvida du inte har tur ocj det räcker med att hjälpa det ena batteriet


Kan man ge starthjälp till bil med 12v?
Ja


Behöver man alls ström till en diesel snurra när den väl är igång för egen maskin?
Här har du en massa dokumentation om bilen som du kan läsa igenom om du vill lära dig mer:
http://www.steelsoldiers.com/showthread ... r-the-CUCV" onclick="window.open(this.href);return false;

Den tredje innehåller elschema som kan vara väldigt nyttigt

mopardude
Användare
Inlägg: 62
Blev medlem: ons mar 13, 2013 11:20

Re: Hjälp en novis med -86 K30 eller K20

Inlägg av mopardude » ons mar 27, 2013 8:56

Hmm, upptäckte en slang som hänger över bakaxeln, den går in i bakaxeln och är pluggad eller har ngn sorts anslutning i andra änden. Vad är det för något och var är det tänkt att den ska sitta fast? Hänger ett upphängningsfäste som det ser ut att ska gå en skruv/bult igenom..
http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0569.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forumbilder.se/CDVHQ/img-0606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar