så där nu är bilen inreggat och alla svenska papper och plåtarna är hemma
lite om bilen
En Land Rover 110 årsmodell -83 nio sitsig
200tdi drivlina från en Discovery
td5-axlar alltså skivbromsar runt om.
så gott som nya däck 235/85-16
dock ett rosthåll på hörnet på torpeden
nybesiktad till nov 2016 tillköpet
bilen kom ut till salu nån gång i början av november men tack vare skolan kunde jag inte åka och hämta den förrän i början av december. bil köptes av en mycket trevlig snubbe i Holland. pga av lite ändrade regler där nere behövde han nu betala 2400 euro i skatt om året och där av sålde han den. hände en liten incident på när jag och farsan blev stående ut med autobahn för att bränslefilret satt igen sig. kostade 226 euro. eftersom den ena AC-luckan inte gick att stänga ordentligt var inne tempraturen ca 5 grader sådär trevligt under en resa på ca 10 timmar.
sen var ju regbesiktningen ett äventyr i sig. det var tur att man hade bra kunskap om bilen i alla fall och all data från verkstadshandboken. först var jag tvungen att övertala honom att chassienumret satt på det stället fabriken sätter den tyckte han att bilen var 40cm för kort
några bilder
Så från och med nu kommer den här tråden handla om den den röda
önskelistan på bilen är följande
första ska det sparas till bur, inte bestämt än vilken typ
winch börjat bli lite sugen att prova challenge funderar på att skaffa en PTO winch
vill även ha 255-85-16 däck eftersom det höjer det estetiska värdet
och ett taktält.
får se vad framtiden och ekonomin tilläter men nån träff fär man ju åka på