Köp/Sälj - Använd Swish, riktigt bra!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Köp/Sälj - Använd Swish, riktigt bra!
Kontanter är för bakåtsträvare som gillar rackel...
Swish är så sjukt mycket bättre och smidigare. Ingen stöldrisk, inget bråk för att få sätta in pengar på kontot (om man nu är korkad och har swedbank vilket ju många bakåtsträvare har..) inget strul med att få ut pengar.
Dessutom ingen egentlig risk att göra en felaktig överföring då Namnet på den man överför till står i telefonen när man godkänner.
Swish är så sjukt mycket bättre och smidigare. Ingen stöldrisk, inget bråk för att få sätta in pengar på kontot (om man nu är korkad och har swedbank vilket ju många bakåtsträvare har..) inget strul med att få ut pengar.
Dessutom ingen egentlig risk att göra en felaktig överföring då Namnet på den man överför till står i telefonen när man godkänner.
Thelemorf skrev:Kontanter är för bakåtsträvare som gillar rackel...

TGB 13
-
- Forumräv
då e ni välkomna att kalla mig bakåtsträvare
kommer aldrig lita på datoriserat mambojambo
cash is king

cash is king

letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Ja det funkar till 30-40k sen är det inte så kul att släpa runt på kontanter. + att det inte funkar att plocka ut mer än ca 40k ur en bankomat på två stycken personer. Kan bli bökigt att få in dom på kontot sen på banken om dom är griniga...mantajohan skrev:då e ni välkomna att kalla mig bakåtsträvarekommer aldrig lita på datoriserat mambojambo
cash is king
Har du provat Swish?
TGB 13
-
- Beroende
Datoriserat mambojambo... Lever du fortfarande med checkhäfte och får ut lönen i cash från chefen? Om inte så är det datorer som sköter allt det där redan!mantajohan skrev:då e ni välkomna att kalla mig bakåtsträvarekommer aldrig lita på datoriserat mambojambo
cash is king

Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
-
- Forumräv
ifall jag hade kunnat skulle jag absolut göra såGustavsson skrev:Datoriserat mambojambo... Lever du fortfarande med checkhäfte och får ut lönen i cash från chefen? Om inte så är det datorer som sköter allt det där redan!mantajohan skrev:då e ni välkomna att kalla mig bakåtsträvarekommer aldrig lita på datoriserat mambojambo
cash is king
har ingen swish då jag fattas en smartphone och det e inget som kommer att inskaffas närmaste tiden
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Tack för tipset. Nu kanske jag inte behöver betala nästa trädstropp med mynt, till Bork Jonas glädje. 

//Martin, Angus Young i Zebra Bug.