dagens oops!!!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

olle67
Veteran

Re: dagens oops!!!

Inlägg av olle67 » lör jun 28, 2014 10:14

Lite off topic,,,,,,,,,,,,,skulle dra loss grannens traktor grävare me min Åkerman h-12,drog o drog,plötsligt gick kättingen av o ja fick kroken i bringan,va helt borta nån minut o tappa andan,sen va de hem o vila,fick e brutalt blå märke,,,så en kätting kan aldrig bli för stor. :tumbup:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » lör jun 28, 2014 17:28

Thompsons håla obesegrad - av Thompson. :poke:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Dimage
Rutinerad

Inlägg av Dimage » lör jun 28, 2014 17:33

olle67 skrev:plötsligt gick kättingen av o ja fick kroken i bringan
Därför man inte ska använda kedja när man drar loss.
Skaffa ett riktigt dragsnöre faen.
Volkswagen Passat -98 med Syncro. *Brukis*

GMC Jimmy -87 på 33" däck. *Leksak*
Garaget tråd

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » lör jun 28, 2014 19:16

Dimage skrev:
Hm, nu blir jag konfunderad när jag läser ovanstående.
I mitten på sextiotalet fick vi en av de första riktbänkarna till ANA.
Den hade vajrar.
Efter en allvarlig olycka där en vajer brast och skadade en plåtis byttes alla vajrarna ut mot kedjor.
Motiveringen var att en kedja som brister faller ner på ömse sidor om den brustna länken.
En vajer däremot splittras upp som en niosvansad piska och slår tillbaka mot stället där den är infäst.

Kommentera mitt inlägg, tack. :|

B t w så minns jag att när jag drog upp stubbar med G-Wagen så brast en del klenare kedjor.
Men även de föll ner utan någon rekyl. :|
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » lör jun 28, 2014 19:54

Wältmeister skrev:
Dimage skrev:
Hm, nu blir jag konfunderad när jag läser ovanstående.
I mitten på sextiotalet fick vi en av de första riktbänkarna till ANA.
Den hade vajrar.
Efter en allvarlig olycka där en vajer brast och skadade en plåtis byttes alla vajrarna ut mot kedjor.
Motiveringen var att en kedja som brister faller ner på ömse sidor om den brustna länken.
En vajer däremot splittras upp som en niosvansad piska och slår tillbaka mot stället där den är infäst.

Kommentera mitt inlägg, tack. :|

B t w så minns jag att när jag drog upp stubbar med G-Wagen så brast en del klenare kedjor.
Men även de föll ner utan någon rekyl. :|
helt rätt i bägge fallen. därimot glömde dom den lilla delen att länken som brister med största säkerhet kommer att fara iväg som en mördande projektil.
Men men. allt går så länge det inte händer olyckor.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

elste
Guru

Inlägg av elste » sön aug 03, 2014 12:31

idag blir det en dagen off off road rellaterad insikt

testade att köra maskindiskmedel i diskhon detta rekomenderas starkt då det alldrig har vart så kul att handdiska

nu kommer vi till oopset bestik bör inte komma åt diskhon galvaniska strömningar kan uppstå
så lägg dom på en talrik eller liknande

de bestik som inte nuddade hon blir skinande rena

observera att detta var inga dyra bestik så kvalliten kan ju alltid ifrågasättas

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » sön aug 03, 2014 12:47

Och vad är problemet med att få dom skinande rena? Se till att alla bestick kommer i kontakt med hoa istället!

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

elste
Guru

Inlägg av elste » sön aug 03, 2014 12:56

OBELIX skrev:Och vad är problemet med att få dom skinande rena? Se till att alla bestick kommer i kontakt med hoa istället!

SKREV OBELIX
jo om dettasker innom rimlig tid så är det nog inga problemas
men nu är det så att jag är singel och alltså behöver inte imponera på någon och då kan viss slöhet in finna sig :wink:

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » sön aug 03, 2014 22:04

dagens oops är en serie av oops.
Det var en fin dag med strålande utsikter till att bli perfekt.
Så jag och den andra halvan av relationen satt i soffan och njöt av kaffet när vi la märke till att det mullrade lite grand.
en stund senare mullrade det lite mer och så kom smällen, kaffet jag höll i handen lämnade koppen och det ända som var bra i det läget var att det hade hunnit kallna då benkläder saknades vid tillfället.
efter en snabb koll så la vi märke till den stor brun fläxxck på det nylagda klickgolvet i damens musikrum. telekablarna hade gjort en fin ljusbåge. och en djefla smäll.. och smell.
tilläggas att Ström försvann i samma veva. är i nuläget säker på att han slängde tandborsten och ombyte i väskan och försvann ut till landsvägen för att lifta till varmare breddgrader.
nåja.. inga problem är övervinliga så jag bar in gasplattan och fyrade upp den för lite lunch vilket kunde tillverkas och förtäras utan några som helst problem.
men nu började det bli kris då jag inte har bra fart på telefon internetten och tantens snart nog tar slut så det blev till att tacka gudarna för att jag fått fina starka tabletter så jag kunde kånka ut det ffullservade elverket som stod inknuffat i ett hörn i verkstan.
sedan samla lite kabel så vi kunde få fart på livets nödvändigheter, internettandet som går över GSM router och det fina trådlösa ryssmafia nätet. kylen och frysen fick oxå anslutning till dessa finnfina kablar. Vill ju inte riskera att kalldrickan blir varm och att den kylda maten står och blir för varm.
6 timmar senare så ser jag till min förvåning att dom rapporterar att linjen är fixad och att jag skulle ha ström. Näää det har jag inte.
så jag går ut och kollar säkringsskåpet och ser till min förvåning att 2 av säkringarna har exploderat BOOOOM. Så det blir till att ringa och felanmäla.
Sen kom det en liten skur. jag hade fått på mig en regnjacka som faktiskt visade sig vara av ypperlig kvallisort så jag stannade ute vilket nog inte var så smart då jag blev skitblöt och det regnade förutom vatten grenar och annat bös som med lätthet skulle kunna skada mig lite grand och andra som skulle skadat betydligt värre.

Nåja, oavsett vilket inga hönor har blåst bort, kanonerna äter i godan ro och jag skvimpar i mig en cider, så det var inte så farligt med lite väder.
jo förresten den sista skuren gav 22 mm regn och UAZ är nerkabbad. :shock: oooops.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Strömmen
Beroende

Inlägg av Strömmen » sön aug 03, 2014 22:28

tilläggas att Ström försvann i samma veva. är i nuläget säker på att han slängde tandborsten och ombyte i väskan och försvann ut till landsvägen för att lifta till varmare breddgrader.

Jag (Ström)befann mig på varmare breddgrader redan natten mellan lördag och söndag.
Efter att ha varit inne på sveavägen och kollat bilar under sthlm cruising kom vi hem vid ett rycket på natten somnade vid två och vaknade klockan tre av att det blixtrade och åskade samtidigt utanför fönstret och regnade något kopiöst.
Det gick inte att sova för det vart så varmt så det var bara att knata upp och dra ut sladdar och kolla på regnet.
Sov en stund på stranden senare så nu får det vara nog för idag,godnatt.

Spiken
Veteran

Inlägg av Spiken » sön aug 03, 2014 23:38

Glömde veva upp en ruta på King caben.

volvorobban86
Veteran

Inlägg av volvorobban86 » ons aug 27, 2014 8:47

Kollegan råkade ut för en intressant sak igårkväll. Vi har en transporter 2013 i jobbet och vi pysslar med mycket ute så vi har en 230v konverter på 2000w i bilen. Men hur fan tänkte man då man sätter in en sån och inte skyddar pluspolen i ett arbetsfordon?! Plus och minus pol ligger 2cm ifrån varandra :poke:

Kollegan fick lite hastigt åka iväg och såga lite, kastar in såg och diverse bak i skåpet och ger sig iväg. Inser efter en inbromsning att det brinner :zzz:

Kortis mellan polerna pga en skräp plock :aargh:

Han fann sig snabbt och fick släckt elden. Därefter insåg han att det stog en 5a bensin där med :shock:

Bild
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

elste
Guru

Inlägg av elste » ons aug 27, 2014 10:33

oj oj ja strömm är farligt

elste
Guru

Inlägg av elste » ons sep 17, 2014 0:02

idag står inte jag för dagens oops utan nån utanför mitt hus som hadde fått imma på rutan utan att kompensera för det

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mpower520
Beroende

Inlägg av Mpower520 » ons sep 17, 2014 10:38

Ja detta såg inge vidare smart ut! Kladdilack escalade eller? :weird: