Har klarat mina planer hos sfro allt är ok som jag har velat göra på bilen utan klagomål eller påpekande följande har vi diskuterat
Utvänlig bur (den ska ligga skapligt tait bara så att det inte tar i när karossen flexar)
37tums däck (är ok i mina planer bara den kommer att klara bromstestet i fråga + rätt hastighet)
min winchkofångare med båge & allt som den ser ut i dag
mina svetsade rocksliders (dom sitter ju svetsade i bilen eventuellt blir dom inflyttade i trösklarna vi får se)
cut out skärmarna
(breddarna med plåtarbete)
longarmsystemet med höjning är ok
div extra hasplåtar
offroadkofångare i bak
axelbyte till toyota hdj80 som är på väg
växelåds byten till hdj80 ok
turbodieseln från hdj 80 är ok att sätta i
extraljus på taket var ok som jag ville placera dem
div ramförstärkningar som jag ville göra var ok
kapa ur i hjulhus mm var ok (vill ju inte ha en 3m hög bil bara för att jag ska åka på 37or
kommradion i taket
mm mm mm
allt ska bli godkänt bara det är snyggt & bra gjort alla tjatar om att det ska va så jobbigt att besa sina bilar bygg rätt bygg bra så är det nada problem med en sån sak
Bilen kommer vist inte ens att bli ett amatörbygge det skulle räcka med ombyggt fordon tyckte sfro vilket jag tycker är hellt ok då är bilen en grand cherokee & inte en det
eventuellt gör jag som på hökens vitara ett hockey mål inne i bilen som är bulltad genom taket till den yttre buren allt för att bilen ska vara hellt redo & godkänd för att kunna även köra div tävlingar där bur krävs
vad menar jag med detta inlägg det finns ju sånna som sam som kan ifrågasätta varför man skriver ett inlägg osv så är det med följande jag vill visa er att besa är oftast inga problem om man gör saker rätt
det är inga problem med att ha en bil hög
det är inga problem att ha stora däck
det är inga problem med frontbåge/kofångare
det är inga problem med att dieselkovitera
det är inga problem med att ha inv bur
det är inga problem att ha en utv bur bara den är skapligt tait
det är inga problem med att byta hjulupphängningar
det är inga problem att ha bilen godkänd som den ser ut på träff/tävling
osv osv
naturligtvis måste allt vara ordentligt & serigöst gjort men är det de så verkar jag då inte hitta problemen