The Grand Cherokee XXL

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » lör aug 09, 2008 14:02

stolltorp skrev:
RogerÅ skrev: allt ska bli godkänt bara det är snyggt & bra gjort alla tjatar om att det ska va så jobbigt att besa sina bilar bygg rätt bygg bra så är det nada problem med en sån sak 8)
Du är inte färdig än.. :roll:
har besat så många att det ser jag som enkelt men nä ska bara byta drivlina på med bur mm sen är den klar :D

bureå
Rutinerad

Inlägg av bureå » lör aug 09, 2008 20:09

RogerÅ skrev:
kenny_69 skrev:Men vad fan roger.. har du byt in dina omtalade kl71 or...

http://www.fyrhjulsdrift.se/index.php?t ... e-products

Kom du på att dom inte var så bra :lol: :lol:
dom är bra men finns inte i storlek 37tum så enkelt är det & jag bad pontus sälja för dom ligger bara i källaren

kommer 5st cooper stt om ett tag med 10tums fälg

& nä dom är inte inbytta vi är bra kompisar så han säljer dom åt mig eller tvärtom

anledningen till att jag har cooper däcken på är fälgarna sitter på dom som passar bättre på min jeep & tycker att det är onödigt att lägga om däcken då jag kommer att plocka ner hela bilen innom snar framtid
Liten förklaring, vissa verkar konfused över "vändorna" :)
Som synes på dekalerna på bilen har vi valt Roger som en av våra sponsrade kunder- vi tycker att hans bil är en bra reklampelare för fyrhjulsdrift.se. Vi har nu "försett" honom med 37" däcken och det är helt enkelt därför hans 33" Kumho säljes genom oss. Vi kan göra ett bra pris på dem till forumrävar, i synnerhet om nån ids hämta dem själv hos Roger så vi slipper fraktkostnad (som annars är inbakad i priset).

Greven
Rutinerad

Inlägg av Greven » lör aug 09, 2008 22:57

Fast det där hade jag redan listat ut själv! :haha:

bureå
Rutinerad

Inlägg av bureå » sön aug 10, 2008 9:38

Klevert- då är det bara att åka och hämta dem då 8)
Vi drar bort 1500:- i rabatt till forummedlem som åker och hämtar dem och betalar till Roger på plats- det är j- ligt billigt för 5 nästan nya 33 or på fälg!

http://www.fyrhjulsdrift.se/index.php?t ... e-products

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » sön aug 10, 2008 10:33

Vad blir det totala priset?
Bultmönstret är 5x5.5?
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

hultegard
Rutinerad

Inlägg av hultegard » sön aug 10, 2008 11:56

Hur har du löst det med krocksensorer osv. sitter din kofångare som förlängning på orginalet. Står i boken att man absolut inte får ändra på något. annars kanske de inte beter sig som de skall. Obs inget kritik mot dig bara en fråga. Du kanske vet
Kör en Grand cherokee99 , Brandman till yrket

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » sön aug 10, 2008 12:01

hultegard skrev:Hur har du löst det med krocksensorer osv. sitter din kofångare som förlängning på orginalet. Står i boken att man absolut inte får ändra på något. annars kanske de inte beter sig som de skall. Obs inget kritik mot dig bara en fråga. Du kanske vet
krocksensorn åker i korgen den hr jag ingen glädje av

men krocksensorerna sitter under baksätet & under armstödet på grand cherokee men dom har varit urdragna länge

så kort det är bara krav på att en krockudde ska fungera om det finns en finns det ingen behöver man ingen ha

dvs jag vill inte ha en handgranat framför näsan man vet inte hur en sån fungerar offroad när det lutar skumpar & smäller

hultegard
Rutinerad

Inlägg av hultegard » sön aug 10, 2008 12:35

japp då förstår jag
Kör en Grand cherokee99 , Brandman till yrket

Mattias L
Rutinerad

Inlägg av Mattias L » lör sep 06, 2008 17:46

Fränt bygge!

OM nu någon skulle undra vad som har hänt med de här mycket omtalade KL71:orna så kan jag tala om att de nu sitter på min Range.
(Orginalaxlar, jag har kört 9 timmar med däcken och de har redan käkat upp bakdiffen en gång :D )

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » tis okt 07, 2008 20:43

En hel del har hänt på XXL sen sist den är rappare 37or utv bur mm mm mm mm

men tycker det lixom käns onödigt att fortsätta skriva om bilen så tråden kan stanna här

Låst