6,2a Blazer
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Dags för ännu en tråkig uppdatering utan bilder, skyller allt på the phone house/tre.
Men iaf, Blazern har nu bromsar fram!!!
Fick tyvärr inte provköra pga ett för dåligt batteri. Men det fixar vi imorgon
Men iaf, Blazern har nu bromsar fram!!!

Fick tyvärr inte provköra pga ett för dåligt batteri. Men det fixar vi imorgon

Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Är nog inte fel med två batterier, med tanke på att dom har det original på dieslarna. Vet inte hur det blir når det är riktigt kallt men min startade fint med bara ett tidigare i höstas i alla fall, har nu båda inkopplade igen. (röda optimor med okänd ålder/skick)rovers skrev:Räcker det verkligen?? Vill ju kunna starta den i vinter oxå,
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Inte vet jag om man blir gladare av att ett batteri kostade hälften så mycket som två när man står där utan ström i -30 efter att man precis hunnit glöda klart. Det är ingen 4-cyl golfdiesel direkt. Tänk på att du först ska värma 8 glödstift och sen dra runt en startmotor på typ 5hk. De behövs kräm när det går extra tungt på vintern.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak
Ja dubbla batterier blir det iaf, Optima hade varit nice men då måste jag nog skrapa lite triss först
Nu är monstret provkört runt kvarteret
Fasen så frän bil alltså 

Nu är monstret provkört runt kvarteret


Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Nog går det bra med vanliga typ 70Ah batterier. Bara dom är i bra skick och laddningen funkar som den ska. Kom ihåg att alltid ha två likadana/likvärdiga batterier när du har dubbla. Har du ett bra och ett dåligt kommer det dåliga att "äta upp" det bättre.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak
Woohoooo Nu har jag äntligen fått mig en ny kamera
Nu e all inredning jag har på plats, Ska nog fara till jobbet imorgon och plocka bort axelklossarna, Måste tyvärr bygga om avgasrören isf
Har kört en lite längre sväng och konstaterat följande fel som måste åtgärdas: Hastighetsmätaren död, oljetempmätare motor/vx-låda ur funktion, tempmätarn visar 100grader vid driftstemp, 4-hjulsdriftspaken måste byggas om, lådan växlar lite dåligt.
Bilder:



Sen nått att fördriva tiden med när jag måste va inne med döttran


Nu e all inredning jag har på plats, Ska nog fara till jobbet imorgon och plocka bort axelklossarna, Måste tyvärr bygga om avgasrören isf

Har kört en lite längre sväng och konstaterat följande fel som måste åtgärdas: Hastighetsmätaren död, oljetempmätare motor/vx-låda ur funktion, tempmätarn visar 100grader vid driftstemp, 4-hjulsdriftspaken måste byggas om, lådan växlar lite dåligt.
Bilder:



Sen nått att fördriva tiden med när jag måste va inne med döttran

Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Måste man byta hela frontplåten om man vill ha nyare lysen/grill???
Är det nån som monterat dubbla subba-dörrar på en blazer?
Är det nån som monterat dubbla subba-dörrar på en blazer?
Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Ja det blev en tur till jobbet idag, Fick inte bort klossarna eftersom jag då skulle behöva orginal U-bultarna. Nån som har till övers?
Då inriktades fokus på vxl-lådan som inte vill växla. På väg till jobbet växlade den hyffsat med hjälp av att lägga i 3:an manuellt.
Sen när vi körde runt utanför jobbet ville den inte lägga i 2-3an. bara ibland och då kändes det inte så hårt som förut. Bytte olja och rengjorde silen, oljan var lite silveraktig men luktade inte brännt..
Förslag på fel?? Är en TH350 som påstås vara renoverad men har stått 4år
Jag har inget vacum till lådan, Kärvande guvernör? kärvande ventiler?
Kan man plocka ner ventilpaketet med lådan på plats??
Bilder då... Obs den lite lägre trucken är mr_meduzas




Då inriktades fokus på vxl-lådan som inte vill växla. På väg till jobbet växlade den hyffsat med hjälp av att lägga i 3:an manuellt.
Sen när vi körde runt utanför jobbet ville den inte lägga i 2-3an. bara ibland och då kändes det inte så hårt som förut. Bytte olja och rengjorde silen, oljan var lite silveraktig men luktade inte brännt..
Förslag på fel?? Är en TH350 som påstås vara renoverad men har stått 4år
Jag har inget vacum till lådan, Kärvande guvernör? kärvande ventiler?
Kan man plocka ner ventilpaketet med lådan på plats??
Bilder då... Obs den lite lägre trucken är mr_meduzas




Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Även när jag växlar manuellt??Mathias T skrev:har du inget vacum till en 350 låda så blir den helt tokig på växlingarna
Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Inga tips om vars jag kan köpa nya då??rovers skrev:Ja det blev en tur till jobbet idag, Fick inte bort klossarna eftersom jag då skulle behöva orginal U-bultarna. Nån som har till övers?![]()
Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee