GMC Sierra 6.2 diesel -82
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Äsch det är mest troligt löst..
Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
Snyggt!!!! Men du behöver lysen på flakbågen oxå 

Mina bilar och projekt: http://www.garaget.org/Rovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Cherokee
Nu med Cherokee
-
- Forumräv
- Kontakt:
Hehe, jo dom e riktigt fräcka!MangeP skrev:Helvete va grymma dom där gamla pickuperna ser ut när man får upp dom ett par tum och på med lite större däck

Ska ju bygga en ny flakbåge, sen kommer de 5 navigatorer och 2 arbetsljus ditrovers skrev:Snyggt!!!! Men du behöver lysen på flakbågen oxå

Hehe, inga problem..måste dock ha kofångaren som mall för att kunna göra plåtarnaKingcab_alle skrev:Du kan inte tänka dig att bugga sådana bågar på beställning?Vill ha till min king cab
-
- Forumräv
- Kontakt:
Ok, men vad skaru ha för material/arbete om jag skickar mått/mallar?MrMeduza skrev:Hehe, jo dom e riktigt fräcka!MangeP skrev:Helvete va grymma dom där gamla pickuperna ser ut när man får upp dom ett par tum och på med lite större däck![]()
Ska ju bygga en ny flakbåge, sen kommer de 5 navigatorer och 2 arbetsljus ditrovers skrev:Snyggt!!!! Men du behöver lysen på flakbågen oxå![]()
Hehe, inga problem..måste dock ha kofångaren som mall för att kunna göra plåtarnaKingcab_alle skrev:Du kan inte tänka dig att bugga sådana bågar på beställning?Vill ha till min king cab
tror du att det går å besiktiga me den på?
-
- Forumräv
- Kontakt:
Ett tips för att förebygga vassa kanter är att ta t.ex ett 2x20mm plattjärn och svetsa längs kanten (så det blir som ett T) på plåten. Om man vill få det snyggt så borra hål med typ 5-10cm mellanrum i plattjärnet och svetsa i hålen, slipa och lacka så syns inga fogar 
Är rätt säker att besiktningen släpper igenom det då. Kanske det MrMeduza byggt också eftersom de mesta man kan kalla extraljusfäste ska gå igenom. Nog är det många som byggt med vinkeljärn och plattjärn som har vassa kanter och hörn även om det inte syns lika bra. Bara man bygger snyggt så brukar det gå bra!

Är rätt säker att besiktningen släpper igenom det då. Kanske det MrMeduza byggt också eftersom de mesta man kan kalla extraljusfäste ska gå igenom. Nog är det många som byggt med vinkeljärn och plattjärn som har vassa kanter och hörn även om det inte syns lika bra. Bara man bygger snyggt så brukar det gå bra!
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak
Snygg båge.
Vet att lightbringer hade en liknande som satt på sin pickis när han köpte den, den släppte dom inte igenom hos sbp.
Vet att lightbringer hade en liknande som satt på sin pickis när han köpte den, den släppte dom inte igenom hos sbp.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Forumräv
Upp med bilder på flakbågen nu!!!!! 

Nu med Cherokee
Nu med Cherokee